Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Siis usemmat ihmiset puhuvat tästä ihmisestä ilkeään ja naureskelevaan sävyyn. Miten tällaisessa tilanteessa suhtaudut tähän parjattuun ihmiseen?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Jos tuo pilkka on aiheetonta, menen parjatun puolelle. En voi sietää esim. koulukiusaamista, tein siitä aikoinaan omassa koulussa lopun. (Olin ns. silmäätekevien lapsi ja käytin vaikutusvaltaani tämän asian puolesta taisteluun).

Vierailija

Teen omat johtopäätökset henkilöstä enkä osallistu ilkeämieliseen juoruiluun.

Sun täytyy vaihtaa kaveri- tai työympäristöä, jos tollasia pahanpuhujia on noin paljon. Kertoo enemmän heistä.

Tosin oma kokemus on, että ihmiset puhuvat mieluiten itsestään ja lapsistaan. Ja vanhemmat ihmiset lapsenlapsista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Suurin osa ihmisistä tosiaan alkaa samaan juttuun. En mä. Mutta mä itse koen tota selän takana paskanjauhamista joten tiiän miten suhtaudun tällaiseen. suurin osa jutuista on skeidaa

Vierailija

Siinä kuunnellessa olen että "ai jaa, vai niin" mutta todellisuudessa mielenkiintoni herää ja haluaisin tavata kyseisen henkilön itse ja muodostaa oman käsitykseni hänestä. Yleensä jos joku ihminen kovasti haukkuu jotain toista ihmistä, minun mielestä tilanne paljastaa enemmän asioita haukkujasta kuin siitä kohteesta.

Vierailija

Jos parjatussa on oikeasti vikaa, pysyn vaiti.

Jos en tunne parjattua tai mielipiteeni hänestä on neutraali, alan pitää juoruilijoita ilkeinä kusipäinä, joihin ei kannata luottaa. En lähde mukaan keskusteluun, koska en halua moisia haahkoja kimppuuni.

Jos pidän parjatusta tai muuten vain koen paskanpuhumisen aiheettomaksi, puolustan häntä.

Vierailija

Normaalilla tavalla, minä kun muodostan mielipiteeni itse. Puolustan kyllä jos on saumaa ja näen sen oleelliseksi, mutta ehkä toista palveleekin parhaiten se kun antaa lässyttäjien lässyttää turhuuksiaan ja yhdessä voi keskittyä johonkin aivan muuhun järkevään toimintaan.

On muuten todennäköistä että parjattu on jotenkin samaa maata kanssani, koska tapettiin sulautuvista ei jakseta edes puhua, eikä niistäkään joilta kukaan ei mitään koskaan kadehdi tmv. Ja useinkaan se pahanpuhuja ei ole henkiseltä kehitykseltään sillä tasolla, mitä minä vaadin, joten... Pahanpuhujat ovat melkein samantien epäkiinnostavia, jos sisältö on se teki sitä ja väärin ja jäkäjäkä. Toisaalta joskus kritiikillekin voi olla paikkansa, mutta ei sitä selän takana kuulu toimittaa, ja kasvojen edessä kannattaa uudemman kerran pohtia vakavasti kuuluuko tämäkään minulle, pitäisiköhän minun keskittyä vain omiin asioihini.

Siis edelleenkin minä muodostan mielipiteeni itse, eli en arvosta sitä jos joku yrittää syöttää minulle omaa epämääräisesti väritettyä totuuttaan ja etenkin jos se tarina on harmiksi jollekin toiselle osapuolelle. Ennemmin kiinnostun siis positiivisesti siitä puhutusta kuin siitä joka puhuu. Niin selkeä ero ja niin monesti nähty. Ekan maailmassa on todennäköisesti jotain omaperäistä ja siksi mielenkiintoista, toinen sen sijaan käyttää oman elämänsä muista ihmisistä jauhamiseen ja ruohonjuuritason ihmissuhdepolitikointiin, mikä toimii ainoastaan hyvänä unilääkkeenä minulle.

Vierailija

Alan halveksia tuota pahanpuhujaa ja karsin tuttavapiiristäni tuon ihmisen. En halua viettää aikaani seurassa jossa yksi ihminen luo negatiivista ilmapiiriä. 

yksikommentti

Vierailija kirjoitti:
Siis usemmat ihmiset puhuvat tästä ihmisestä ilkeään ja naureskelevaan sävyyn. Miten tällaisessa tilanteessa suhtaudut tähän parjattuun ihmiseen?

Kiinnostavaa tietää, koska itse tiedostan olleeni se josta "ei pidetty" ja syy on se, etten paljon perustanut siitä päällepäsmärinaisesta ja yllättäin suurin osa oli tyytyväinen kun hän vaihtoi työpaikkaa. Yllättävää ja harmillista kyllä, että suurin osa menee tuohon vedätykseen mukaan, vaikka työ onkin sellaista jossa edellytetään omaa ajattelua.

Vierailija

En anna minkäänlaista arvoa puheille ja suhtautua ihmiseen ennakkoluulottomasti. Tässä juoruakkojen luvatussa kylässä on tullut niin monta kertaa nähtyä, miten ihmisiä mustamaalataan täysin typeristä syistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos tuo pilkka on aiheetonta, menen parjatun puolelle. En voi sietää esim. koulukiusaamista, tein siitä aikoinaan omassa koulussa lopun. (Olin ns. silmäätekevien lapsi ja käytin vaikutusvaltaani tämän asian puolesta taisteluun).

"Jos tuo pilkka on aiheetonta, menen parjatun puolelle" . 

Voi hyvä sylvi sentään! Kaikki pilkka on aiheetonta. Ei semmoista ole olemassakaan kuin aiheellinen pilkka :)

Vierailija

Ihan samalla tavalla kuin kehen tahansa muuhunkin. Muodostaen omat mielipiteeni ja käsitykseni ihmisestä omien kokemusteni perusteella ja siitä, miten ihminen kohtelee minua.
Huhupuheisiin ja juoruiluun en osallistu tai ota kantaa enkä siitä pidä.

Vierailija

Mä en ole ikinä välittänyt jos musta puhutaan tai jauhetaan paskaa. Ajattelen asian enemmänkin niin, että sillä paskan jauhajalla on itsellään asiat huonosti tai se on itse sekaisin päästä...

Vierailija

Muodostan itse omat mielipiteeni. Aika usein paskanpuhujat ovat kateellisia ja ne, joista puhutaan selän takana ovat hyviä tyyppejä. Enemmän tuo vaikuttaa suhtautumiseeni haukkujaan... 

Vierailija

Kateus... Se on se syy monestikin. Minusta jotkut puhuu pahaa, tiedän sen. En välitä, olen tottunut kuinka kateellisilla naisilla jossain vaiheessa kilahtaa kun tajuavat etteivät voi koskaan olla kuin minä. En tee mitään. En sano mitään. Silti nämä kadehtivat persoonat aloittavat paskan puhumisen. Muiten kanssa ei koskaan ongelmia. Mutta kateus, se pilaa ihmisen sisältä ja päältä. Eikä sitä voi saada pois. Ongelma sekin siis.. Sairaus tavallaan..

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat