Vierailija

Siis oikeesti?!? Mitä tuolle voi tehdä? summa on totaalisesti hatusta vedetty. Kai pesänilmoittajalla kuitti pitää olla? Ja tulisi pysyä totuudessa? Äitimme asunnon koko vajaa 50 neliötä

Kommentit (16)

Vierailija

Mitä maksaa jos tilataan roskalava pihalle? Tai jos huoneistossa on pitkään maannut kuollut ruumis ja tilataan valkoisissa haalareissa työskentelevät raivaamaan ja desinfioimaan asuntoa? 50 neliön asuntoonkin mahtuu uskomattoman paljon roinaa ja sen kantaminen vaikka neljännestä kerroksesta alas ei ole tunnin eikä parin juttu. Eikä vanhoja sohvia ym voi jätekatokseen jättää, ne pitää viedä kaatopaikalle tms ja maksaa siellä niiden viennistä jotain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kyse ei ole pitkään maanneesta ruumiista eikä roskalavasta pihalla, huonekalut on viety itse pakulla sorttiasemalle josta myös kulu 37 euroa perunkirjassa

Vierailija

No siitähän pitää kysyä ilmoittajalta ja viimeistään perunkirjoituksessa ottaa asia esille. Sen jälkeen vaikea enää vaikuttaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis oikeesti?!? Mitä tuolle voi tehdä? summa on totaalisesti hatusta vedetty. Kai pesänilmoittajalla kuitti pitää olla? Ja tulisi pysyä totuudessa? Äitimme asunnon koko vajaa 50 neliötä

Johan on hinnan vetäissyt! Vaikuttaa melkoiselta huiputukselta. Päivän työstä yrittää laskuttaa teiltä siivoojan kuukausituloja vastaavan summan. :P  

Siivoojan pitää kirjoittaa pesänjakoa varten  lasku tekemästään työstä. Vaadi, että laskussa pitää olla työ tarkasti eriteltynä. Esim. kuinka kauan meni siivoamiseen, mitä siivousaineita ja -välineitä käytti jne. Ettekä maksa sitä laskua ennen kuin ko. ihminen suostuu kohtuullistamaan vaatimuksensa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No siitähän pitää kysyä ilmoittajalta ja viimeistään perunkirjoituksessa ottaa asia esille. Sen jälkeen vaikea enää vaikuttaa.

Olen kysynyt, ei vastaa. Pesäilmoittaja tyhjensi asunnon toisen siskoni kanssa minun tietämättäni, ilmoittivat jälkikäteen kun kysyin koska voisimme mennä aloittamaan siivousta ja asunnon tyhjentämistä että he ovat sen jo keskenään tehneet

Vierailija

Kuolinpesät ovat usein hitaita, huonoja ja epävarmoja maksajia, siksi hinta kuolinpesille on korkeampi kuin luotettaville asiakkaille.

t. ammattisiivooja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt, ei vastaa. Pesäilmoittaja tyhjensi asunnon toisen siskoni kanssa minun tietämättäni, ilmoittivat jälkikäteen kun kysyin koska voisimme mennä aloittamaan siivousta ja asunnon tyhjentämistä että he ovat sen jo keskenään tehneet

Ahaa, nyt ymmärrän! Pesänjakaja on siskosi kanssa käynyt ryöväämässä äitinne asunnon ja nyt yrittävät vielä nyhtää lisää rahaa kohtuuttoman ison siivouslaskun muodossa. Ties vaikka ovat kärränneet koteihinsa tavaroita, jotka olisi pitänyt jakaa koko pesän - eli teidän kaikkien sisarusten kesken. Vaadi saada hyvitystä hävitetystä omaisuudesta. Mieti kuitenkin ensin, onko hävitetyllä omaisuudella ollut rahallista arvoa. 

Miten ihmeessä pesänjakaja on päässytkin moiseen kaksoisrooliin - omaisuuden hävittäjäksi ja pesänjakajaksi? Onko hän joku teidän lähisukulaisenne? Sinuna nostaisin moisesta hävyttömyydestä melkoisen metelin. Kertoisin myös sinuna, että lasku on kohtuuton. Summahan olisi jäänyt paljon pienemmäksi, jos sinä olisit ollut mukana siivoamisessa. Siskosi ja pesänjakaja ovat menetelleet omavaltaisesti tässä. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyse ei ole pitkään maanneesta ruumiista eikä roskalavasta pihalla, huonekalut on viety itse pakulla sorttiasemalle josta myös kulu 37 euroa perunkirjassa

Eikö niitä vietykään siskosi kotiin?

Vierailija

Miten määräytyy korvaus kuolinpesän asioita hoitavalle? Voiko tällainen henkilö vaan vetäistä itse summan ja viedä esim. veronpalautuksen itselleen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten määräytyy korvaus kuolinpesän asioita hoitavalle? Voiko tällainen henkilö vaan vetäistä itse summan ja viedä esim. veronpalautuksen itselleen?

Ei pesänilmoittaja saa mitään erillistä korvausta, jos eivät osakkaat itse päätä niin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun sisko on ollut pesänjakaja ihan teini-iästä asti... hävettää kun hän on häpäissyt koko suvun maineen sillä :(
Tässä tarkoitetaan pesänjakajalla ja pesänhoitajalla ihan eri asioita kuin sinä ymmärsit

Vierailija

Pesän jakaja  jakaja on yleensä ulkopuolinen ja tarpeen silloin, kun perilliset eivät pääse keskenään sovintoon jakamisesta.

Pesän ilmoittaja on se, joka hankkii perunkirjoitukseen kaikki tarpeelliset tiedot varoista ja veloista.

1700 eurolla tekee ammattisiivooja kuukauden töitä

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat