Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Pakko on syödä niitä vielä muutama päivä... miten voikin kyllästyä noin nopeasti...

Kommentit (17)

Vierailija

Kinkkua on vielä paljon. Mutta se maistuu vielä leivän päällä ym
Onneksi tein laatikoita hillitysti. Lähes kaikki syöty.
Kerrankin osasin arvioida määrän oikein. Esim laitoin vain 4 porkkanaa...
Perunaa ja bataattia vähän enemmän. Punajuuria kolme.
Maksalaatikkoa on paljon, 400 g maksaa. Mutta koira syö sen.
Huomenna teen äyriäisistä jotain herkkua
Savukalan jämistä pastaa joku päivä

Vierailija

Laatikoista voi tuunata jotain muuta. Esim lanttulaatikko taipuu rieskataikinaan. Korvaa perunarieskaohjeessa perunasose samalla määrällä lanttulaatikkoa ja saat herkullisia lantturieskoja. Kinkusta hernekeittoa, pizzaa tai kiusausta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Sama täällä. Palstalla joku lähistöllä asuva nuori valitti nälkäänsä ja avun puutetta. Olisin vienyt ruokaa, mutta eipä kelvannut:(

Vierailija

Anna vähäosaisille. 

Esim. itselläni ei ole vaimoa niin olen tänäänkin syönyt pähkinöitä ja tonnikalaa, kunnon jouluruoka maistuisi :/

Vierailija

Tämähän se on ruokaa hamstrataan ihan kuin se loppuisi maailmasta. Sitten ollaan silmät ristissä ja kyllästyneenä. Vähemmän on enemmän tässäkin asiassa.

Vierailija

Meillä on 2 kertaa syöty kinkkua, lanttulaatikkoa ja rosollia. Kinkun varmaan huomenna katson että mitä menee ja loput pakkaseen. Tälle päivälle oli lounaalle ajatuksena se maksalaatikko, mutta jäi syömättä, joten syödään sitä kai huomenna, ihan pelkästään lounaalla. Joulupöydässä siis oli vain kolme lajia, laatikkoa ja rosollia (kaupan) nyt on vielä yksi jäljellä mutta eiköhän ne jotenkin mene. Pari päivää sitten taukoa ja kummasti se loppu kinkku maistuu jossain pyttärissä tai vastaavassa.

Kalaa löytyy toivottavasti tuoretta sitten ennen uuttavuotta, ihan sama, ehtii herkutella sittenkin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Laatikoista voi tuunata jotain muuta. Esim lanttulaatikko taipuu rieskataikinaan. Korvaa perunarieskaohjeessa perunasose samalla määrällä lanttulaatikkoa ja saat herkullisia lantturieskoja. Kinkusta hernekeittoa, pizzaa tai kiusausta.

Olenko minä ainoa, jota ärsyttää hirveästi tuollaiset ilmaisut kuten "lanttulaatikko _taipuu_ rieskataikinaan".... Mikähän siinä ärsyttää... ehkä se, että minulle äärimmäisen vaivalloinen asia yritetään naamioida helpoksi. Minua ei ainakaan kiinnosta alkaa jouluna tai heti joulun jälkeen vääntämään mitään rieskataikinaa tai hernekeittoa.

Vierailija

Eipä ne kelpaa edes nälkäsille. T:6

Vierailija kirjoitti:
Anna vähäosaisille. 

Esim. itselläni ei ole vaimoa niin olen tänäänkin syönyt pähkinöitä ja tonnikalaa, kunnon jouluruoka maistuisi :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anna vähäosaisille. 

En tunne enkä tiedä yhtään vähäosaista. En tiedä minne veisin ruokaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Anna vähäosaisille. 

Miten vaimo tuohon liittyy?

Vierailija

Meillä on enää jäljellä muutama kinkkusiivu, pieni foliovuoka laatikoita yhteensä ja annos rosollia. Jes! Kerrankin onnistuin mitoittamaan niin, että tapanina voi hyvällä omatunnolla syödä jotain ihan muuta.

Vierailija

Miksi tehdä hurjia määriä. Meillä syötiin jouluruokia eilen ja tänään. Kinkkua ja kalkkunaa jäi vähän. Ne menivät pakkaseen. ne muutamat laatikot ym. syötiin. Huomenna sitten jo jotain muuta. Vuoden päästä maistuu taas seuraavan kerran jouluruoka taivaalliselta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä hurjia määriä. Meillä syötiin jouluruokia eilen ja tänään. Kinkkua ja kalkkunaa jäi vähän. Ne menivät pakkaseen. ne muutamat laatikot ym. syötiin. Huomenna sitten jo jotain muuta. Vuoden päästä maistuu taas seuraavan kerran jouluruoka taivaalliselta.

Eineksiä on ainakin meillä. Minä mitään tehnyt ole. Jos olisivat itsetehtyjä, maistuisivat paremmilta ja tekisi mieli syödäkin niitä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat