Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Onko muita yhtä väsyneitä? Jouluvalmistelut ja eilinen vei mehut. Nytkin pitäis jaksaa laittaa pöytä hienoksi ja pitää paikat suurinpiirtein siistinä vaikka ei jaksaisi kuin nukkua. Ei tule äidille joulurauhaa tässä talossa.

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

En ole yhtään väsynyt. Täysin oma valinta, miten joulunsa  viettää.

Voihan sitä muiden eteen raataa aamusta iltaan ja yölläkin. Tai sitten edellyttää, että kaikki osallistuvat.

Vierailija

Olen masentunut. Minusta aloittajan kuvio olisi hirveintä mitä kuvitella saattaa. Oletteko vain perheen kesken, ja kelle täydellistä pitää esittää? Jos ette ole, niin miksi ihmeessä teillä on vieraita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On se myös vähän sen toisen valinta. Siis sen ketä pyytää avuksi. Aseellako pitäis uhata ensi jouluna....

Ei toisen kuulu hyppiä sinun täydellisyysvaatimustesi mukaan. Jos häntä ei motivoi täydellisen esittäminen niin ei varmaan halua esittää sellaista joulunakaan.
2

Vierailija

Ei ole kyse siitä, että "pyydetään jotakuta avuksi, vaan siitä, että kaikki osallistuvat automaattisesti.

Miksi kaikki kotityöt ja nyt joulun valmistelut kuuluisivat vain perheen äidille?

Lapsena jouluhössötyksestä kär...

Mikä siinä väsyttää? Siivoukseen kuuluu jokaisen perheenjäsenen osallistua, jolloin se menee nopeasti. Ruuat saa nykyisin maukkaina ostettua valmiina alkuruoista jälkiruokiin, ja ostosten hoidon voi jakaa, jolloin ei yksin tarvitse rahdata kamoja kaupasta. Lahjaostokset (jos niitä on oltava) onnistuu tuon tuokiossa kun suosii esim elämyslahjoja/lahjakortteja/hyväntekeväisyyttä. Ei paketointia, eikä turhia lahjoja kenellekään, vaan niitä mieluisimpia. Turhaa stressata, joulurauha kuuluu kaikille.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole kyse siitä, että "pyydetään jotakuta avuksi, vaan siitä, että kaikki osallistuvat automaattisesti.

Miksi kaikki kotityöt ja nyt joulun valmistelut kuuluisivat vain perheen äidille?

Varmaan muutkin ovat jotain tehneet, mutta se ei riitä. Sinulle.
2

Vierailija

Kyllä suurin osa kylävieraista haluaa tulla valmiiseen ruoka- ja kahvipöytään tekemättä tikkua ristiin. Itsellä aivan oman perheen kesken joulu ja sopii minulle. Touhusin kyllä joulutunnelman luomiseksi mutta nyt lasketellaan joulu loppuun rauhassa. Itse jouduin ruuat tekemään ja olisi se kiva mennä joskus valmiiseen joulupöytään mutta raha ei anna myöten lähteä tuhlaamaan hotelleihin ja hiihtokeskuksiin. Kaikkea ei saa, mitä haluaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se myös vähän sen toisen valinta. Siis sen ketä pyytää avuksi. Aseellako pitäis uhata ensi jouluna....

Ei toisen kuulu hyppiä sinun täydellisyysvaatimustesi mukaan. Jos häntä ei motivoi täydellisen esittäminen niin ei varmaan halua esittää sellaista joulunakaan.
2

No en todellakaan ole täydellisyyden tavoittelija. Aina tätä samaa jankataan jos joku äiti väsyy. Ei tarvii olla täydellistä... mutta pakkohan sitä on kuitenkin joulua laittaa että olis nyt edes kohtuullista ja vähän juhlan tuntua. Jos mä en tekisi niin olis aika ankea joulu kaikilla meillä tässä perheessä. Syötäis varmaan kuivaa kinkkua ja perunamuusia. Koti olis sekaisin ja pölyinen. Mitään jouluvaloja ei missään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä siinä väsyttää? Siivoukseen kuuluu jokaisen perheenjäsenen osallistua, jolloin se menee nopeasti. Ruuat saa nykyisin maukkaina ostettua valmiina alkuruoista jälkiruokiin, ja ostosten hoidon voi jakaa, jolloin ei yksin tarvitse rahdata kamoja kaupasta. Lahjaostokset (jos niitä on oltava) onnistuu tuon tuokiossa kun suosii esim elämyslahjoja/lahjakortteja/hyväntekeväisyyttä. Ei paketointia, eikä turhia lahjoja kenellekään, vaan niitä mieluisimpia. Turhaa stressata, joulurauha kuuluu kaikille.

Entäs jos siivouksesta tulee tappelu? Entä jos toinen vanhempi sanoo, ettei mitään (lahjoja) tarvitse ostaa? En btw. itse halua antaa mitään "kunhan vaan on jotain" -lahjoja, vaan se vie väkisinkin aikaa ja panostusta kun miettii, mitä antaa, mutta siitä selvisin.
2

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin leivon ja teen ruuat itse, kun ostan valmiina paskoja ruokia kaupasta. Siitä on vaivansa mutta miksi kaiken pitäisi olla aina helppoa ja vaivatonta? Vaivannäkö palkitaan, kun syö itsetekemiä hyvänmakuisia ruokia ja lekottelee kotisohvalla oman perheen kesken. Ten normi siivouksen ennen aattoa. En ole ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

2

No en todellakaan ole täydellisyyden tavoittelija. Aina tätä samaa jankataan jos joku äiti väsyy. Ei tarvii olla täydellistä... mutta pakkohan sitä on kuitenkin joulua laittaa että olis nyt edes kohtuullista ja vähän juhlan tuntua. Jos mä en tekisi niin olis aika ankea joulu kaikilla meillä tässä perheessä. Syötäis varmaan kuivaa kinkkua ja perunamuusia. Koti olis sekaisin ja pölyinen. Mitään jouluvaloja ei missään.

Niin no toi on kyllä ankeaa. Mutta silloinhan ne ongelmat on jossain muualla (parisuhteessa) kuin joulussa.
2

ap....

Kyllä noilla muilla näyttää ihan mukavaa olevan. Minä vain olen se väsynyt ja katkera. Parempi kai silti että vain yksi väsynyt kuin että kaikilla olis ankea joulu. Joi olen yrittänyt pyytää tuolta ukolta apua ja joskus tekeekin jonkun yhden jutun mutta sitten taas palaa nopeasti sohvalle. Aina ei tee vaikka pyydän. Sitten menee jo nalkuttamuseksi ja silloin on jo tilanne hiiltynyt yleensä niin, ettei varmasti auta.

Vierailija

Ei ole mikään pakko laittaa joulua. Miljardit ihmiset tulevat täysin hyvin toimeen ilman minkäänlaisia jouluvalmisteluja.

Kyllä sinä olet, ap, ihan itse vastuussa tunteistasi.

Vierailija

Ennen jouluruokia tehtiin valmiiksi joulua varten juuri sen takia että kaikki sai levätä joulunaikaan.Joulua vietettiin ennen pitkään ja hartaasti.

Ei ole mikään pakko kattaa pöytää hienosti. Meillä ei onneksi kukaan sitä vaadi. Ja vaikka vaatisikin niin saisi itse toteuttaa. Siitä vasta rulianssi syntyy jos pöytää rupeaa kattamaan ja kaikki tarjolle eri kipoista. Tiskiä kertyy.

Täällä on varsin leppoinen tunnelma. Ei alkoholia , ei poliisikäyntejä, ei riitelyä, ei pahoinpitelyjä.Vanhin tytär tapailee  Star Warsin säveliä pianolla, nuotit kun sai.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Entäs jos siivouksesta tulee tappelu? Entä jos toinen vanhempi sanoo, ettei mitään (lahjoja) tarvitse ostaa? En btw. itse halua antaa mitään "kunhan vaan on jotain" -lahjoja, vaan se vie väkisinkin aikaa ja panostusta kun miettii, mitä antaa, mutta siitä selvisin.
2

Hyvä että olet onnellinen näin. Elämä on valintoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei ole mikään pakko laittaa joulua. Miljardit ihmiset tulevat täysin hyvin toimeen ilman minkäänlaisia jouluvalmisteluja.

Kyllä sinä olet, ap, ihan itse vastuussa tunteistasi.

Kai sitä haluaa lapsille kuitenkin tehdä joulusta sellaisen vähän normiarjesta poikkeavan päivän. Lapsuuden joulut on kuitenkin niitä parhaita. Ja kyllä lapset on jouluvalmisteluista nauttineetkin. Yhdessä on leivottu pipareita ja tehty jouluaskarteluja. Siis minä ja lapset. Jos mitään en olus viitsinyt niin aika paljosta olisivat jääneet paitsi. Tietenkään en väsymystäni näytä lapsille. Mutta kyllä välillä tuntuu että olis ihana vaan juosta karkuun tätä kaikkea, edes hetkeksi.

Vierailija

Kyllä mä ymmärrän sua ap, vähän samanlaista täällä. Ja kun toista ei tietenkään voi pakottaa, jää kaikki omille harteille. 

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat