Vierailija

Olen nyt vetänyt laastaria kunnolla varpaan ympäri, istun nyt niin että varvas on sydämen yläpuolella ja juon mehua ja syön jotain että saan edes vähäksi aikaa korvattua menetetyn veren. Silti verta tulee, olo alkaa olla jo vähän heikkokin.. Missä vaiheessa päivystykseen jos tuo vuoto ei lopu? Asun yksin, uskallanko ajaa autoa tai pitäisikö mennä taksilla etten vaikka esim pyörry kesken matkan? Ambulanssiin mulla ei varmaan ole asiaa, mutta uskallanko itse ajaa?

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kylmä - koho - kompressio, mikset ole näistä mitään tehnyt?!

No ainakin koho tuossa on tehty. 

Ap, soita päivyvstävälle sairaanhoitajalle ja kysy. Poika veti vastaavalla tavalla pari vuotta sitten sormeensa ja joutui käymään, koska vaati tikit. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Mä astuin joskus linkkuveitsen päälle, kun siinä oli talttapää pystyssä. Uppos syvälle ja verta tuli hirveesti. Päivystyksessä vain nauroivat, että miksi tulin niin onnettoman haavan takia päivystykseen. O.o

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen nyt vetänyt laastaria kunnolla varpaan ympäri, istun nyt niin että varvas on sydämen yläpuolella ja juon mehua ja syön jotain että saan edes vähäksi aikaa korvattua menetetyn veren. Silti verta tulee, olo alkaa olla jo vähän heikkokin.. Missä vaiheessa päivystykseen jos tuo vuoto ei lopu? Asun yksin, uskallanko ajaa autoa tai pitäisikö mennä taksilla etten vaikka esim pyörry kesken matkan? Ambulanssiin mulla ei varmaan ole asiaa, mutta uskallanko itse ajaa?

hahahaaaah! "korvattua menetetyn veren.." ei hitto mitä juttuja!!

Vierailija

Ota yhteys oman kuntasi terveysneuvontaan ja kysy ohjeita. Hauduta haavakohtaa jääpalapusseilla. 

Oletan, ettei sinulla ole mitään perussairautta tai ongelmia veren hyytymisen kanssa tms.. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

hahahaaaah! "korvattua menetetyn veren.." ei hitto mitä juttuja!!

Punainen mehu korvaa menetetyn veren

Vierailija

Tee paineside. Lopettaa vuodon. Meillä testattu kun lapsen jalkaan tuli pahasti vuotava haava pesukoneen alareunan alla törröttäneestä pellinpalasesta.

Vierailija

Sinun pitää painaa sitä haavaa kädellä kunnes lakkaa vuotamasta. Steriili sidetaitos päälle ja puristat vaikka vartin. Verenvuotoon et varmastikaan kuole, ajattelepas että verenluovutuksessa otetaan puoli litraa ja siitä vasta tulee vähän heikko olo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kylmä - koho - kompressio, mikset ole näistä mitään tehnyt?!

Luulin että tuota käytetään vaan nyrjähdyksiin , mutta hain nyt tuohon kylmää lisäksi kun muut olen tehnyt. Veren vuoto on vähän vähentynyt, mutta olo alkaa olla heikko. Juon nyt edelleen mehua kun muistan jostain kuulleeni että se auttaa nostamaan verensokeria.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Tälläiset fantasiat porvoossa.

Vierailija

8 jatkaa vielä:

sinussa kiertää koko ajan n. 5 l verta, joten tuskin mikään vakava verenhukka on uhkana. Et ole tainnut lapsenakaan kolhia itseäsi pahemmin? Vuoto tyrehtyy kyllä, sitten vaihdat puhtaan siteen ja tassuttelet hissukseen, annat haavan parantua. Jos haluat mielenrauhasi takia ottaa jotain pilleriä, niin B-vitamiinit vahvistavat soluja ja ihoa. 

Vedin kerran leipäveitsellä sormeen niin, että "luu paistoi" (ei kannata leikata leipää ja katsoa hyvää leffaa yhtä aikaa), veri lensi tosi vaikuttavasti. Kiersin hirmuisen talouspaperitollon sormen ympärille, nostin käden pään päälle ja jatkoin katselua. Ei mitään hätää. Eri asia, jos menee jänteitä poikki, mutta sen taitaa kyllä tuntea tai vaistota.

Pikaista paranemista ja hyvää joulun jatkoa.  :)

Vierailija

Nyt loppui. Olo on heikko ja huojentunut. Ja väitän että verta tuli jotain 4-6dl välillä, aikakin keittiön matosta, laastareista ja paperista voisi niin päätellä. Näyttää kun joku olisi tapettu...

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat