Vierailija

Olisi kysymys rasvaamisesta. Voiko niitä kuivia ihottumaläiskiä rasvata perusvoiteen ja kortisonien (ym. lääkevoiteiden) lisäksi jollain rasvaisemmalla salvalla, kuten Bepanthenilla tai vaikka Munkens bisalvalla (sis. mehiläisvahaa)? Vai tekeekö hallaa paksuntamalla ihottumaa?
-
Lapsen ihottumasti kyse, diagnoosi ei ole vielä varmistunut (voi siis olla atopiaakin).

Kommentit (10)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mitä paksumpi rasva sen parempi

Ok, eli voin perusvoiteen lisäksi laittaa esim. noita voiteita ihottumakohtiin silloin, kun kortisonia ei laiteta? Mulle kun on jäänyt jostain mieleen, että esim. öljyä ei kannata ihottumaiholle laittaa, koska öljy paksuntaa ihoa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi. Itsellä kutinaan auttaa parhaiten mahdollisimman rasvainen voide. Itse käytän mm. kookosöljyä :)

No hyvä juttu! Oon laittanutkin just noita mainitsemiani Bepanthenia ja Munkens bisalvaa perusvoiteen lisäksi, kun esim. polvien ihottumat ovat todella kuivat. Onneksi lapsella ei ihottumat kauheasti kutise, aika harvoin valittaa kutinaa. Ostettiin nyt silkkiset pitkät kalsarit (oli melkoisen kallis hankinta!) ja tuntuu, että nekin ovat vähentäneet kutinaa entisestään.
Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eikä se öljykään ihoa paksunna. Päinvastoin auttaa pehmentämään kovaa karstaa

Ok, hyvä tietää tämä. Vähän ristiriitaista tietoa on saatavilla näistä... Mutta uskon kyllä, että jos itse sairastaa psoria, nämä asiat tulevat kokemuksen kautta selviksi!

Ap

Vierailija

Kysyn muuten vielä: onko sulle ollut apua Protopicista? Lapselle kokeiltiin, mutta ei oikein toiminut. Kortisoni auttaa paremmin.

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lipolan apteekista on hyvä voide kortisonihoitojen välissä. Parantaa ihoa nopeasti ja poistaa kutinaa.

Onko se siis perusvoide vai millainen? Meillä on tähän asti käytetty näytepakkauksia, nyt haetaan apteekista reseptillä määrätyt perusvoiteet.

Ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat