Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olin ensimmäistä kertaa maksullisena pukkina tänä jouluna. Yleensä olemme joulut isovanhemmilla, mutta nyt siis kotona Etelä-Suomessa. Ajattelin että on raskas homma, mutta kevyttä se oli. 900 € reilun seitsemän tunnin töistä. Muutamassa paikassa oli tosi hyvä tunnelma. Vain yhdessä, eli viimeisessä, paikassa näin humalaisen. Ne perheet, joissa kännätään rajusti, eivät varmaan rahojaan käytä pukkiin. Rahoilla ostamme jonkun kokemuksen perheelle. Matka on mielessä. Joko risteily tai pitempi reissu, johon pitää vielä laittaa fyrkkaa lisää jotta toteutuisi.

Kommentit (18)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Meidän opiskelijapoika oli kans joulupukkina eilen. Tuli iltakymmeneltä kotiin tienattuaan kans suurinpiirtein 6-7 tunnissa 1100 euroa. Kiire oli kuulemma ollut mutta ihan älyttömän kivaa ja kaikki "pukkipaikat" oli ollu mukavia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jäikö tuo käteen vai vähennetäänkö tuosta vielä kulut ja verot? Ihan sievoinen summa siitä huolimatta.

Ei siitä mitään veroja tarvii maksaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jäikö tuo käteen vai vähennetäänkö tuosta vielä kulut ja verot? Ihan sievoinen summa siitä huolimatta.

Selvä, mutta entäs kulut? Mitä menee mainontaan ja kulkemiseen esimerkiksi?

Vierailija

Kuulin sukulaiselta, joka oli yrittänyt hankkia joulupukkia, että oli kiven alla löytää! Monet olivat varanneet pukkinsa jo hyvissä ajoin ja kaikki kaupanilmoitustaulupukit olivat jo varattuja.
Siinäpä hyvä lisätienestin paikka jollekin jouluna. Harmi, että olen itse nainen :-). Naisjoulupukki olisi monelle varmaan liian modernia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noiden pukkien palkkiot oo sitä tasoo että kulujenkin jälkeen jää hyvin massia käteen ihan ilman verottajan apuakin. Ainakin siltä vaikuttaa. Sitäpaitsi suurin osa pukin tilaajista tahtoo maksaa oikeesti, ei niitä kiinnosta täytellä mitään työnantajan sotu-maksupapereita.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eiköhän noiden pukkien palkkiot oo sitä tasoo että kulujenkin jälkeen jää hyvin massia käteen ihan ilman verottajan apuakin. Ainakin siltä vaikuttaa. Sitäpaitsi suurin osa pukin tilaajista tahtoo maksaa oikeesti, ei niitä kiinnosta täytellä mitään työnantajan sotu-maksupapereita.

Juu, aivan varmasti jää vielä kulujen jälkeen jotain käteenkin, mutta paljonko se mahtaisi arviolta olla?

Vierailija

Kuluja tuli asujen hankinnasta noin 70 eur ja bensasta joka poltettiin. En käyttänyt rahaa ilmoituksiin. Verot pitäisi maksaa ja sivutuloahan tuo on. En ajatellut maksaa kuin parista keikasta.
T:ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulin sukulaiselta, joka oli yrittänyt hankkia joulupukkia, että oli kiven alla löytää! Monet olivat varanneet pukkinsa jo hyvissä ajoin ja kaikki kaupanilmoitustaulupukit olivat jo varattuja.
Siinäpä hyvä lisätienestin paikka jollekin jouluna. Harmi, että olen itse nainen :-). Naisjoulupukki olisi monelle varmaan liian modernia.

Tietysti miespukki on vakuuttavampi,mutta minun lapsuudessani yhtenä jouluna oli pukki joka aika varmasti oli oikeasti nainen :D Jos ei saa "oikeaa" pukkia,täytyy imprivisoida.Miesystäväni on ollut kerran viime tipassa pyydettynä pukkina ystävänsä perheessä,liimasivat parran vanulapuista.Lapsien mielestä pukki oli vakuuttava,he ihmettelivät vain miksi joulupukilla on niin nuori ääni.

Pucci

Itse tein pukkina tänä jouluna parhaan kanssani tähän saakka, 1600e. Onhan siinä duunia, mutta pienelle bonukselle on kyllä käyttöä.

Vierailija

Mun miestä on pyydetty ja palkat on olleet kahvipakettia tai viskipulloa. Veli oli myös usein naapureissa ja sai kahvipaketteja ja konvehtirasioita. Tamineisiin menee rahat vain kerran, sittenhän ne on käytössä vuosia. Mieheni on tosin saanut tamineet talon puolesta, kun ei ole omia halunnut hankkia parin "hyväntekeväisyys"keikan takia. Kävi siis parissa talossa, joissa  ovat sukulaisia toisilleen ja talot lähekkäin. 

Enpä ole omalle pojalle hoksannut ehdottaa, eikä itsekään ole hoksannut. Kuopus, vaikka onkin tekniikan opiskelija, tulee hyvin toimeen lasten kanssa, joten ehdotan ensi vuonna. 

Vierailija

Mä laitoin Facebookiin ilmoituksen että toimin ilmaiseksi joulupukkina vähävaraisten perheille, viestejä tuli ainakin sata, valitsin niistä 8 perhettä ja ostin omilla rahoillani lapsille sopivia lahjoja sekä perheen äidille ja isälle lahjakortin..

Sitä iloa ja riemua on vaikea sanoin kuvailla mitä näkyi lasten kasvoilla ja pari vanhempaakin tirauttivat kyyneleen.

Minusta antamisen ilo on paras ilo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä laitoin Facebookiin ilmoituksen että toimin ilmaiseksi joulupukkina vähävaraisten perheille, viestejä tuli ainakin sata, valitsin niistä 8 perhettä ja ostin omilla rahoillani lapsille sopivia lahjoja sekä perheen äidille ja isälle lahjakortin..

Sitä iloa ja riemua on vaikea sanoin kuvailla mitä näkyi lasten kasvoilla ja pari vanhempaakin tirauttivat kyyneleen.

Jos tämä on totta, palautuu uskoni ihmisyyteen.

Olenko vain niin kyynistynyt, että on vaikea uskoa tätä todeksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Vau. Tuollaista ihmistä karma suojelee.

Vierailija

Mä luulen ettei tarvitse kummasti ilmoitella. Meillä on naapurin opiskelijapoika ollut parina vuotena, hinta 45 euroa. Ajat meni taloyhtiöön ihan parissa päivässä, yhdellä ilmoituksella siis. Facebook-kirpparilla näin then mainostavan 70 eurolla, kyllä siihenkin oli ottajia. Kyllä tuossa touhussa rahoille pääsee jos nyt on edes vähän sosiaalisia taitoja, siis että tervehtii ja juttelee lapsille, ei ole kännissä ja jos osaa laulaa edes vähän.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat