Vierailija

Mies lähti eilen joulunviettoon vanempiensa luokse ja otti 3-vuotiaan poikamme mukaansa. Eilen illalla pyysin kuvia pojasta, sillä minulla on kova ikävä häntä, ja kauhukseni pojan tukka olikin lyhentynyt selvästi (näytti itse kotiparturisetin koneella "kynityltä"). Aiemmin pojalla oli lyhyehkö (hiukset korvien päälle, paksu otsatukka) tukka, mutta nyt hiukset oli kynitty "lyhyiksi" ihan vain periaatteena saada hiuksia leikattua, vaikka jälki olisi kamalaa.

Sama juttu kävi viime kesänä, kun tein siellä pihahommia yksin, kun ajattelin jotenkin olla hyödyksi. Appivanhemmat ja mieheni katselivat sisällä televisiota lasten kanssa sillä välin. kun riisuin puutarhahanskat ja menin sisälle, niin pojan nätti tukka oli jyrsitty piloille. Kuulemma kun pojalla pitää olla tarpeeksi lyhyt tukka, että varmasti tunnistetaan pojaksi ja "heillä päin" kaikilla pojila on ihan lyhyt tukka. Ärsyttää ihan sairaasti. :(

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ongelma on sinun ja miehesi välinen. Teidän pitää keskenään pääatä sopimukseen pojan hiusten pituudesta. Turha syyttää appivanhempia kuin hiukset leikattu miehesi luvalla tai pyynnöstä.

Vierailija

Jos mies oli läsnä tilanteessa, niin sinun tulee puhua asia hänen kanssaa. Jos mies on niin tossukka että ei osaa sanoa vanhemmilleen vastaan, niin jätä se. Jos taas kyse on siitä että SINULLA ja miehelläsi on eri käsitys pojan hiustyylistä, niin miksi sinä olisit se joka on oikeassa?

Vierailija

Äh, tiedän tunteen. Meillä tosin anoppi leikkas "vaan" otsatukan, mutta oli ihan kammottavan näkönen. Minä olin sairaalassa ja mies töissä, anoppi ensimmäistä kertaa keskenään kaksvuotiaan kans, ja heti.
Ei varmasti koske toista kertaa kun soitin perään kun kuvasta huomasin ettet saatana enää lapsen hiuksiin omin luvin koske, minä kyllä leikkautan jos leikkautan...
Sano että siihen tukkaan ei enää kosketa tai ipana ei jää teidän kanssa keskenään enää ikinä. Miehelles sano kans asiasta, ja PAINAVASTI.
Meillä pojalla ihanat, aivan vaaleat enkelikiharat, harkitsisin varmasti murhaa jos joku nyrhisi ne pois.

Vierailija

Joko appeni tai jopa mieheni. Kahden kesken jutellessa miehelläni ei ole ollut mitään valittamista hiuksista, mutta miehen vanhemmat ovat "vanhan kansan ihmisiä" negatiivisessa mielessä ja he viime kesänäkin ylipuhuivat mieheni suostumaan hiusten leikkaamiseen. Kerran olin käymässä sisällä, kun kuulin sen, miten he nalkuttivat miehelleni pojan hiuksista ja että ne olisi "pakko" leikata. Ihme homma, että kyseisillä henkilöillä ei ole parempaa tekemistä kuin puuttua muiden asioihin. :(

Pojallani oli suunnilleen tällainen tukka:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/ce/e5/a7/cee5a723a26e46433cba3...

Tulos on sen kuvaviestin perusteella suunnilleen tällainen:

http://www.simpleshairstyles.xyz/wp-content/uploads/2015/12/little-boys-...

Molemmat kuvien lapset ovat kuvissa toki söpöjä, mutta pointtina on tuo tukka. Se ekan tyyppinen nyt vain sopi pojalleni paremmin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos mies oli läsnä tilanteessa, niin sinun tulee puhua asia hänen kanssaa. Jos mies on niin tossukka että ei osaa sanoa vanhemmilleen vastaan, niin jätä se. Jos taas kyse on siitä että SINULLA ja miehelläsi on eri käsitys pojan hiustyylistä, niin miksi sinä olisit se joka on oikeassa?

Mies ei ole oikeasti tossukka ainakaan minun seurassani. En olisi halunnut viettää edes joulunpyhiä erossa pojastani. Mies vain päätti lähteä sinne vastusteluistani huolimatta. Mutta vanhempiensa ylipuhumiseen hän alistuu usein. Kotona miehellä ei ole koskaan ollut moitittavaa lapsen tukasta. Ilmeisesti se on hänelle samantekevää ja nyt halusi vain saada sen nalkutuksen loppumaan. Hän myös haluaa olla isälleen mieliksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis joko appeni tai mieheni siis teki sen hiusten "ajelun" sillä laitteella.
Eli siis otsikko oli päin prinkkalaa, mutta se on sivuseikka. Ärsyyntyisin minäkin tuosta, mutta eniten juuri lapsen isälle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Äh, tiedän tunteen. Meillä tosin anoppi leikkas "vaan" otsatukan, mutta oli ihan kammottavan näkönen. Minä olin sairaalassa ja mies töissä, anoppi ensimmäistä kertaa keskenään kaksvuotiaan kans, ja heti.
Ei varmasti koske toista kertaa kun soitin perään kun kuvasta huomasin ettet saatana enää lapsen hiuksiin omin luvin koske, minä kyllä leikkautan jos leikkautan...
Sano että siihen tukkaan ei enää kosketa tai ipana ei jää teidän kanssa keskenään enää ikinä. Miehelles sano kans asiasta, ja PAINAVASTI.
Meillä pojalla ihanat, aivan vaaleat enkelikiharat, harkitsisin varmasti murhaa jos joku nyrhisi ne pois.

Tunne oli kyllä sama, kun poikani hiukset silloin ekan kerran kesällä kynittiin minulta salassa. Ja ne raukkikset eivät edes puhuneet minulle, kun olin joskus aiemmin sanonut mielipiteeni asiasta. Odottivat, että menin tekemään heille puutarhatöitä ja iskivät heti kyseisessä tilanteessa. Oli aika tyhjä takki mulla, kun tulin pihalta väsyneenä sisälle sanomaan, että valmista on, ja huomasin, mitä oli sillä välin tapahtunut. Nyt varmaan olivat taas melkeinpä järkänneet saman jutun multa salassa. 

Viime kesänä meni noin kolmisen kuukautta saada hiukset edes suunnilleen ennalleen. Olen (ja olin) ihan hiton katkera. :( Luotan ehkä ihmisiin liikaa tms.

Vierailija

Siis onko niin, että lapsen hiusten pituus on vain äidin asia, isällä ei saa olla siihen mitään sanomista? Lapsi ei ole ap:n miehen lainkaan, koska ap:n miehellä ei saa olla mielipidettä hiusten pituudesta vaan sen päättää äiti yksin?

Jos hiustenkasvu "ennalleen" vie kolmisen kuukautta, niin lapsellasi oli aika pitkät hiukset ennen niiden leikkaamista, hius kun kasvaa kuukaudessa 1-2 cm.

Toisaalta mies ja lapsi kahdestaan joulunvietossa mummolassa, ap kotona yksi - jo se asetelma kertoo jostain. Minä olen joulun töissä, perhe ei lähtenyt jouluksi minnekään.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat