Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jokainen tunnistaa sen kliseen, että naiset pitävät vahvoista miehistä ja miehet kauniista naisista. Varsinkin miehen henkinen vahvuus on se mitä naiset haluavat.

Minusta voi yleistää, että siinä missä naiset meikkaavat itsestään ulkoisesti kiinnostavamman näköisen, miehet tekevät itsestään kiinnostavamman oloisen pitämällä heikkoutensa ja haavoittuvuutensa omana tietonaan. Esim. mies ajattelee, ettei kannata kertoa kuinka tuntee itsetuntonsa nyt olevan heikko tai pelkäävänsä menettävän tyttöystävänsä, vaikka niin tuntisi. Mies haluaa yleensä pitää yllä mielikuvaa järkkymättömästä itsetunnosta ja kontrollista, koska naiset pitävät sellaisista miehistä.

Mitä mieltä olette naiset, jos aivan rehellisesti vastaatte. Onko miehelle edullista vai haitallista kertoa heikkouksistaan parisuhteessa?

P.S. Tämä on vähän kuin kysyisi mieheltä pitääkö hän oikeasti enemmän meikittömästä, luonnollisen näköisestä naisesta. Naiset epäilevät vahvasti vastausta, jos mies sanoo "kyllä" ja varmasti aiheesta.

Sivut

Kommentit (33)

Vierailija

Hyvässä parisuhteessa voi olla toiselle avoin. Vertauksen mukaan, kyllä se puoliso on nähty meikittä ja pieruverkkareissa moneen otteeseen.

Jatkuva ruikuttaminen tietty käy hermoille, samoin kuin se, ettei huolehdi ulkomuodostaan yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Emotionaalisesti terve aikuinen ihminen ei tunne sairasta mustasukkaisuutta, halua kontrolloida toista tai suurta, liiallista pelkoa toisen menettämisestä. Parisuhde on vain plussaa elämään, ei sen tarkoitus. Heikko itsetunto ja sen toitottaminen kielii naisella JA miehellä vakavista ongelmista ja se on iso turn off.

Vierailija

Jotenkin hassua kysellä onko rehellisyys "hyödyllistä", koska parisuhdetta ei (toivottavasti!) perusteta hyödyn tavoittelulle. Mutta välttämätöntä se on.

Liittyyköhän tämä ap:n esittämä kaksinaismoralismi (jota jo ensimmäinen kommentoija tukee, hullua sinänsä) siihen, kuinka monet perhesurmat ovat miesten tekemiä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jotenkin hassua kysellä onko rehellisyys "hyödyllistä", koska parisuhdetta ei (toivottavasti!) perusteta hyödyn tavoittelulle. Mutta välttämätöntä se on.

Liittyyköhän tämä ap:n esittämä kaksinaismoralismi (jota jo ensimmäinen kommentoija tukee, hullua sinänsä) siihen, kuinka monet perhesurmat ovat miesten tekemiä?

Tuo ensimmäinen kommentoija on provoaja, joka esiintyy usein näissä ketjuissa.

jemblen

Minä kyllä toivoisin tunteiden näyttämistä. Ihan samalla tavalla, kun odotan että itsekin voin näyttää tunteeni. Jos ihminen ei voi rakkaalle puolisolleen kertoa tuntemuksistaan ja olla oma itsensä, niin kelle sitten?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Emotionaalisesti terve aikuinen ihminen ei tunne sairasta mustasukkaisuutta, halua kontrolloida toista tai suurta, liiallista pelkoa toisen menettämisestä. Parisuhde on vain plussaa elämään, ei sen tarkoitus. Heikko itsetunto ja sen toitottaminen kielii naisella JA miehellä vakavista ongelmista ja se on iso turn off.

Puhu vain omasta puolestasi. Monella ihmisellä se elämän tärkein ihmissuhde todellakin on elämän tärkein sisältö, ja onnea heille sen johdosta :)

(Toivottavasti et itse tuolla asenteella koskaan tule olemaan kenellekään kaikkein tärkein, korkeintaan jotain ylimääräistä "plussaa" tärkeämpien asioiden ohella.)

Vierailija

Omasta näkökulmastani tuo "henkiseen vahvuuteen" fiksoituminen on ihan siellä miesten omassa päässä, minua se ei kiinnosta tippaakaan. Päin vastoin, tulee mielikuva että henkisestä ummetuksesta kärsivä tunteiden patoaja on juurikin hauras ja huonoitsetuntoinen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Puhu vain omasta puolestasi. Monella ihmisellä se elämän tärkein ihmissuhde todellakin on elämän tärkein sisältö, ja onnea heille sen johdosta :)

(Toivottavasti et itse tuolla asenteella koskaan tule olemaan kenellekään kaikkein tärkein, korkeintaan jotain ylimääräistä "plussaa" tärkeämpien asioiden ohella.)

Ei ole normaalia, jos kokee vaikkapa kuolemanhalua jos ei ole suhteessa eikä kestä elää yksin. Se on vain fakta, jota et voi kiistää :)

Vierailija

Jos mies ei puhu minulle, minä en pysty puhumaan hänelle ja koko suhde on tuhoon tuomittu. Tänään aamulla viimeksi mietin, kuinka hienoa on, kun on mies jolle voi puhua täysin avoimesti. Ja joka ei jyrää minun ylitseni.

Vierailija

Minä en meikkaa, ja mies näyttää avoimesti heikkoutensa. Näillä opeilla on rakkautta riittänyt toistaiseksi seitsemän vuotta.

Minä toivoisin kieltämättä välillä, että mies ei olisi ihan niin hauras kukka. Ehkä mieskin toivoo, että minä meikkaisin, en ole kysynyt.

Mutta yhteen olemme päätyneet ja toivottavasti pysymmekin, koska ihana se on.

Vierailija

Tiedän, että suurin osa naisista haluaa rehellisyyttä, koska kuka nyt epärehellisyyttä haluaisi.

Tässä kysytäänkin käytännössä mikä on teidän reaktionne tunnetasolla siihen, kun mies paljastaa heikkouksiaan. Pidättekö miehestä enemmän rehellisyyden vuoksi vai laskeeko kiinnostuksenne, koska hän paljastaa puutteensa?

Kysymys on tärkeä siitä syystä, että käytännössä miehet yhä tänäänkin opetetaan pitämään sellaiset omana tietonaan ja erittäin monen mielipide on se, että tunteistaan täysin rehellinen puhuminen on jonkinasteinen itsemurha naisen silmissä. Vähän kuin meikin poistaminen naisella, sillä erotuksella, että naisen on jossain vaiheessa pakko näyttäytyä luomuna, miehen ei.

Vierailija

Ap teet sellaisen virheen tässä, että kyselet asiaa keskustelupalstalla. Vaikka tämä ehkä onkin keskustelupalstojen viemäri, on täällä kuitenkin varmaan keskimääräistä pohdiskelevampaa sakkia. Eli vastaukset joita täältä saat, eivät välttämättä päde enää siellä missä "pinnallisemmat" ihmiset kohtaavat.

Vierailija

Minusta on parempi että mies on niin rohkea että paljastaa heikkoutensa suoraan. Se kertoo että on asioiden kanssa sinut ja hyväksyy itsensä sellaisena kuin on. Joku täällä leimasi huonoitsetuntoiset ihmiset jo epäterveiksi. Itse sanoisin että huonoitsetuntoisen ei kannata jäädä odottamaan että itsetunto korjautuu ja alkaa suhteeseen vasta sitten. Kaikkia itsetunto-ongelmia ja -vaurioita ei voi korjata (näin näen ainakin omassa tapauksessani). Helpointa on opetella elämään heikkouksien ja ongelmien kanssa ja hyväksyä itsensä sellaisena kuin on. Sitten se kumppanikin pystyy hyväksymään ne. Heikkouksista on myös hyvä kertoa heti siksi, ettei tule pettymystä kun niistä lopulta kumppanille kertoo. Jos kumppani ei pystykään sitten käsittelemään toisen heikkouksia, ja suhteeseen tulee ongelmia. Henkisesti kypsä ihminen nimenomaan tuntee itsensä ja omat rajoitteensa ja on valmis rakastamaan itseään sellaisena, vaikkakin "vajavaisenakin" huonon itsetunnon kanssa. Silloin tarvitsee kumppanin joka on valmis toisen heikkoudet hyväksymään myös. Ja ap:lle, jos joku ihminen ei hyväksyisi sua tai haluisi olla sun kans kun kerrot heikkouksistasi, miksi haluaisit alkaa sellaisen ihmisen kanssa mitään rakentamaan? Meissä kaikissa on vikoja ja kohtia, joita häpeämme, pidämme nolona ja haluamme piilottaa, meillä kaikilla on heikkouksia. On suurta rohkeutta ja kypsyyttä tuoda ne esille! :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mitä parisuhteella mielestäsi tavoitellaan, jos ei jonkinlaista hyötyä molemmille osapuolille?

Vierailija

Vahvuus on totta kai parempi valtti suhteessa kuin heikkous. Ei moni halua rakkaansa olevan ailahteleva sekopää jos valita voi. 

Biologian termein, henkinen vahvuus on valintaetu pariutumisessa. Ja koska näin on, moni sellainenkin, joka ei luonnostaan ole vahva, esittää sellaista. Henkisesti vahvan esittäminen on ns. halpa signaali, koska se ei maksa paljon esittäjälleen. Nämä on siis edelleen evoluutionbiologian termejä.

Eli on helpohkoa esittää henkistä vahvuutta, toisin kuin esim. fyysistä vahvuutta: Jos et pysty nostamaan sataa kiloa, et vaan pysty. Sen sijaan joissain tapauksissa voi teeskennellä henkistä vahvuutta, esim. vaikenemalla peloistaan. Tosin teeskentely usein näkyy läpi, mutta moni silti yrittää.

Eli aito emotionaalinen vahvuus on tietysti etu, sen teeskenteleminen tuskin pidemmän päälle onnistuu. Kannattaa siis panostaa vahvuutensa kehittämiseen. 

vähän ohi, sori.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä en meikkaa, ja mies näyttää avoimesti heikkoutensa. Näillä opeilla on rakkautta riittänyt toistaiseksi seitsemän vuotta.

Minä toivoisin kieltämättä välillä, että mies ei olisi ihan niin hauras kukka. Ehkä mieskin toivoo, että minä meikkaisin, en ole kysynyt.

Mutta yhteen olemme päätyneet ja toivottavasti pysymmekin, koska ihana se on.

Onnittelen, harvinaisen hyvä suhde teillä. Teillä varmaan liitto pysyy koossa, ja siihen on vielä vara korjata jos tulee jotain.  Muutos on hyvä olla varalla, se piristää. 

Voittehan kokeilla, nainen meikkiä ja mies olematta ruikuttaja. Silloin on hyvä kokeilla, kun ei ole vielä mitään ongelmia.  Hyvää joulua :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä toivoisin tunteiden näyttämistä. Ihan samalla tavalla, kun odotan että itsekin voin näyttää tunteeni. Jos ihminen ei voi rakkaalle puolisolleen kertoa tuntemuksistaan ja olla oma itsensä, niin kelle sitten?

Miespuolisille kavereilleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Miespuolisille kavereilleen.

Tekeekö monet näin? Mulla on ollut käsitys että mieskavereiden edessä moni mies nimenomaan haluaa pitää kulissia yllä ja vaimolle voi puhua heikkoudet. Näin ainakin tuntemani miehet on kertoneet. Naiset hyväksyvät miehen heikkouden paremmin kuin toiset miehet.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat