Vierailija

Olen viikolla 8 ja mies ei halua tätä lasta. Ehkäisy petti. Minä en pysty aborttiin. Meillä on jo lapsia. Mies sanoo koko ajan että se on vain solumöykky, varaa heti huomiselle aika keskeytykseen. Hänen hermonsa kärsivät, autoon ei mahdu lasta, asunnossa ei ole paljon tilaa, hän ei vain halua lasta. Hän on kuulemma jo liian vanha, 40 v. Hän sanoo että kamalaa jos synnytän lapsen jota kukaan ei halua ja hän joutuu asumaan jonkun kanssa ketä ei halunnut. Mies sanoo, että ei voi pakottaa minua aborttiin mutta painostaa koko ajan tekemään sen. Sanoo että jos en tee sitä niin hän ei voi enää elää normaalia elämää kanssani.
Siis mitä??? Mä en kestä. Mä en voi tappaa sitä! Mä näin sen varhaisultrassa ja siellä oli pieni alkio, sillä oli iso pää, sydän löi säännöllisesti, sillä oli kädennysät ja jalannysät. Ihan ihmisen muotoinen. En mä voi tappaa mun lasten sisarusta! En vaikka mies kantaisi kaunaa koko ikänsä! Mutta itkettää ihan lapsen puolesta, jos raskaus nyt jatkuu eikä mene kesken, että jos isä sitten vihaa häntä ja minua eikä suostu käyttäytyä lapsen kanssa kuten muiden sisarusten. Mies on ollut jo viikkokaupalla todella kylmä minua kohtaan, nukkuu olohuoneessa, ei tervehdi kun tulee kotiin eikä sano mitään kun lähtee ulos, puhuu minulle jos on pakko, örisee vain vähän jotain ja näyttää vihaiselta.
Mies syyttää että minä tuhoan meidän perheen jos pidän lapsen.
Mitä mä teen :`(

Sivut

Kommentit (55)

Vierailija

Huono. 8vk alkio ei näytä ollenkaan ihmisen muotoiselta. Ja se on todellakin noin 15-22mm pitkä solumöykky. Ota selvää alkion kehitysvaiheista seuraavaa varten.

Vierailija

Kyllä se vain näytti ihmiseltä. Minä näin sen ihan omin silmin rv 8+1. Sillä oli iso pää, pitkulainen vartalo ja pienet nysät mistä alkaa kädet ja jalat kasvamaan. Sydänkin löi. Ihan ihmisen muotoinen.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuulostaa typerältä äijältä. Miksi olet tuollaisen kanssa. En kattelis tuollaista käytöstä. Lapsellinen on. Sinulla on oikeus pitää lapsi. Ei miehesi se arvosta sinua yhtään jos vaan "örisee" sinulle jotain. Oletko sinä noin tossun alla? Vaadi mies puhumaan ja sano että pidät lapsen, hän saa valita mitä tekee. Jessus sentään naiset, kasvattakaa selkäranka!

Vierailija

Eikö ole hyvä, että mies tekee kantansa selväksi? Pahempi juttuhan se olisi, jos mies valehtelisi ryhtyvänsä isäksi lapselle ja sitten ottaisi hatkat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No yleensä se mieli muuttuu viimeistään siinä vaiheessa kun se pieni tulee maailmaan.

Tunnetko tälläisiä tapauksia? Ensin kylmä ja ilkeä raskausaika ja sitten vauvan synnyttyä mies onkin kuin mitään ei olisi tapahtunut?

Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vain näytti ihmiseltä. Minä näin sen ihan omin silmin rv 8+1. Sillä oli iso pää, pitkulainen vartalo ja pienet nysät mistä alkaa kädet ja jalat kasvamaan. Sydänkin löi. Ihan ihmisen muotoinen.

Ap

NO on ne ultarat kehittyneet sitten seitsemässä vuodessa, kun minä olin raskaana ja odotin kaksosia, niin käytiin varhaisultrassa jotain viikolla 7-8, eikä siellä näkynyt kuin sydämenlyönnit, mitään päätä tai nysiä en erottanut, ehkä lääkäri jotain erotti, mutta sydämenlyönnit kun näkyi niin sanoi että siellä on kaksi elävää, joista ei vielä voi mitään sanoa että ovatko terveitä tms.

Vierailija

No eiköhän äijäsi mieli muutu sitten, kun lapsi syntyy. Kestää vaan sulatella asiaa, jos oli tottunut ajatukseen, ettei lisää lapsia enää. Asiat yleensä järjestyy loppujen lopuksi. Asunnon voi vaihtaa isompaan ja kaikkeen sopeutuu. Ja jos menee ihan mahdottomaksi, voi lähteä omille teilleen. Ei sekään mikään maailmanloppu ole. Jos abortti kerran on noin vaikea pala sinulle, ajattele nyt itseäsi. Asia kaivelisi sinua loppuelämäsi. Oma siskoni harkitsi aikoinaan aborttia silloisen poikaystävänsä painostuksesta, mutta nyt lapsi täysi-ikäinen, hänellä hyvät välit isäänsä ja elämä kaikin puolin mallillaan lapsukaisella; opiskelee korkeakoulussa ja ihan fiksu lapsi kaikin puolin. Ja sisko tietysti ikionnellinen, vaikka joutui yksinhuoltajana kasvattamaan lopulta lapsensa. Onnistui kuitenkin todela hyvin, vaikka vaikeaa oli välillä. Kyllä sinäkin onnistut. Hyvää joulua!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ap

Missään ei ole kyllä niin tarkkaa ultraa, että nuo voisi nähdä. Olet katsellut kuvia netistä.

Vierailija

Äidin tunne on mielestäni tärkeimpiä asioita. Mutta sitten, järjelöä ajatellen: montako lasta teillä jo on? Jos on esim. 4 tai enemmän ja jos rahat ovat tiukalla ja jos olet kotiäiti, niin ymmärrän myös miehen näkökannan.
Mutta jos taloudellinen tilanne sallisi uuden lapsen, niin miksi ei. Uusi lapsi on aina uusi tuttavuus. Joka vauva ikään kuin on arvonnan tulos, että millainen tyyppi sieltä tulee.
Jos miehesi on ehdottomasti abortin kannalla, miettisin sinuna, pystyisinkö elättämään itseni ja lapset ilman miestä.
Muuten, oma alkioni näytti 8-viikkoisena jonkinlaiselta avaruusolennolta tai meren eläimeltä.

Vierailija

Sinusta on väärin abortoida solumöykky mutta isättömän lapsen synnyttäminen on ihan okei? Mitä perverssiä moraalia tämmöinen on?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Huono. 8vk alkio ei näytä ollenkaan ihmisen muotoiselta. Ja se on todellakin noin 15-22mm pitkä solumöykky. Ota selvää alkion kehitysvaiheista seuraavaa varten.

No koko ihminen on yksi iso solumöykky.
Yhtä hyvin terroristit voi perustella että he vain hävittivät solumöykkyjä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No koko ihminen on yksi iso solumöykky.
Yhtä hyvin terroristit voi perustella että he vain hävittivät solumöykkyjä.

Elämäm koulullainen löydetty.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tuskin se teitä jättää jos tykkää ekoista lapsista. Ei kai se niitä halua menettää.

Mitäs jos se mies eroaa ja haluaa ryhtyä näiden lasten lähivanhemmaksi?

Vierailija

Miehenkin tahtoa siitä, ettei hän halua enää isäksi, tulee kunnioittaa. Se ei kuitenkaan tarkoita etteikö ap voisi pitää lasta. Tärkeintä että toista ei pakota mihinkään, mitä tämä ei halua. Ihmistä ei voi vaatia rakastamaan lasta jota tämä ei halua, niin kylmältä tosiasialta kuin se kuulostaakin. Onko miehesi (ap:lle) muuten vähän väsynyt perhe-elämään? Onko avioliittonne muuten onnellinen? Jos on niin miten yksi uusi tulokas voi olla maailman loppu? Ehkä miehesi ei ole muuten onnellinen, niin ei voi iloita uudesta lapsestakaan. Jos ap haluat pitää lapsen niin sinulla on siihen täysi oikeus, avioliiton kustannuksellakin. Itse olen nähnyt muutamia näitä "en halua enää lapsia"-eroja, joissa pari on päätynyt eroon koska toinen osapuoli ei enää halua lapsia tai halua lapsia ollenkaan. Uuden kumppanin kanssa niitä on kuitenkin sitten tullut ja rakastuneena lapsia paijaillaan eikä minkäännäköistä ongelmaa aloittaa uutta perhe-elämää. Eli aina kertonut siitä että suhde on ollut pielessä jo valmiiksi, ei että lapsia ei muka haluttaisi. Ollut tekosyy. Tietysti jos teillä on tilanne missä puoliso on väsynyt, olette vararikossa, haasteita arjessa muutenkin ja vaikeuksia pärjätä omillanne ja huoltaa jo nyt olemassa olevat lapsenne, ehkä lasta ei silloin kannata hankkia. Mutta nuo edellä mainitut syyt minusta ainoita oikeita joilla miehellä olisi oikeus perustella ettei enää uutta lasta.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat