Vierailija

Taas tämän pyhän jälkeen moni perhee päättää yhteiselonsa eli eroavat. Moni odottaa että joulu on ohi ennen kuin... MUTTA sen kanssa toki lapsi voi elää jos aikuiset käyttäytyvät hyvin. Suurempi murhe minulle on nämä pienet ihmiset perheissä missä juodaan liikaa. Kuinkahan moni lapsi joutuu olemaan peloissaan joulun aikana koska isä käyttäytyy oudosti tai vanhemmat riitelevät...Perhekodit täyttyvät ja sosiaalihuollolla on töitä. Kyyneleet valuu ja seuraava oluttölkki avataan. Haluaisin niin estää tätä...en voi, tieto tekee kipeätä. Enkä ole kokenut tätä, eikä perheessämme ole ikinä käytetty alkoholia jos lapset kotona (toki 1-2annosta ruoan kanssa). Huokaus. Ajatteletko sinä tätä?

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija

Joo ja alkoholi on se Suomen pahin peikko.... not!

Helpompi se on aikuisen alkoholia syyttää kuin katsoa peiliin ja miettiä omia vikojaan ja myöntää että jokin muu meni pieleen.

Jossain täytyy olla vikaa jos suomalaiset aikuiset ihmiset eivät osaa olla ihmissuhteissa eikä juoda sivistyneesti kuten muu maailma, no Brittejä lukuunottamatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Onko tuo todella yleistä edes? :) itse en ole omissa melko laajoissa piireissä tällaiseen koskaan törmännyt mutta sä ap taidat olla sellasissa töissä tms. Jossa juuri näihin usein keskityt? Tuli vain mieleen kun itse keskitytään hyviin puoliin joulussa, eikä kenenkään lapsella ole ollut huonosti. Hienoa että välitetään toki.

Vierailija

Joo itse asiassa mietin kyllä. Lapsuuden alkoholistiperheessä viettäneenä joulut aiheuttaa vieläkin epämääräisen ahdistuksentunteen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo ja alkoholi on se Suomen pahin peikko.... not!

Helpompi se on aikuisen alkoholia syyttää kuin katsoa peiliin ja miettiä omia vikojaan ja myöntää että jokin muu meni pieleen.

Jossain täytyy olla vikaa jos suomalaiset aikuiset ihmiset eivät osaa olla ihmissuhteissa eikä juoda sivistyneesti kuten muu maailma, no Brittejä lukuunottamatta.

Kyllä kuule niitä alkoholisteja on muuallakin maailmassa kuin pelkästään Suomessa ja Britanniassa. Tiesitkö, että Suomi ei ole edes kymmenen parhaan kärjessä mitä tulee alkoholin juomiseen (määrään per henkilö)?

Vierailija

5 jatka.. Niin ja lisään että meistä ei päällepäin kukaan olisi uskonut, mutta vanhemmat dokasi kikki pitemmät vapaat niin että siinä ei tehty tosiaan mitään muut kuin ryypättiin ja nukuttiin. Lastensuojelun kanssa ei oltu tekemiaissä, kerran naapuri soitti poliisin kun kuuli huutoni mutta ovella esitin että kaikki on hyvin ja lähtivät pois.

Vierailija

No siis mä olen kasvanut alkoholistiperheessä ja joulu oli ainoa aika vuodesta, kun voin olla varma, että isä ei ollut kännissä.

Muutenkin, miten se jouluna erityisesti sua rassaa? Kyllä se normaali arki oli meidän perheessä sitä paskaa. Eikä siihenkään kenenkään ulkopuolisen sääli olisi auttanut. Ärsyttää tuollainen tekopyhyys. Nyyh nyyh..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko tuo todella yleistä edes? :) itse en ole omissa melko laajoissa piireissä tällaiseen koskaan törmännyt mutta sä ap taidat olla sellasissa töissä tms. Jossa juuri näihin usein keskityt? Tuli vain mieleen kun itse keskitytään hyviin puoliin joulussa, eikä kenenkään lapsella ole ollut huonosti. Hienoa että välitetään toki.

no yleistä on väärä sana, mutta vaikka olisi 10perhettä / kaupunki niin on 10 perhettä liikaa jos on lapsia mukana siellä. Joo, tavallaan olen töissä  paikassa missä tätä ajatellaan juuri jouluna - hoitoalalla.  ap

Vierailija

Ja jouluna on vielä enemmän lapsia joilla on kivaa. He saavat aikaa vanhemmilta, koti on kaunis, jouluna aikuisistakin tulee lapsenmielisiä. Ja saa hyvää ruokaa, namuja ja vielä lahjojakin.

Todella vähän on oikeasti surkeita perheitä. Ja ne on onnettomia ja kyvyttömiä ympäri vuoden. Ap vaan huokaus huokailee. Ei esim. Anna lahjoja näille lapsille, ei kutsu yksinäistä vanhusta kotiin syömään. Ei mene antamaan kerjäläisille koulurauhaa tai ruokaa. Huokaus. Jeesus. Huokaus. Huoh.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

no yleistä on väärä sana, mutta vaikka olisi 10perhettä / kaupunki niin on 10 perhettä liikaa jos on lapsia mukana siellä. Joo, tavallaan olen töissä  paikassa missä tätä ajatellaan juuri jouluna - hoitoalalla.  ap

Huoh. Huoh. Huoh. Läähätätte sympatiaanne. Läähätti ei auta. Ehkä vanhemmat pitäisi pistää jouluksi vankilaan ja ap ottaa lapset ja tekee niille kiiltokuvajoulun?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Huoh. Huoh. Huoh. Läähätätte sympatiaanne. Läähätti ei auta. Ehkä vanhemmat pitäisi pistää jouluksi vankilaan ja ap ottaa lapset ja tekee niille kiiltokuvajoulun?

Alkoholisti Joulun ja kiiltokuva Joulun väliinkin mahtuu toki paljon eri sävyjä. Esim. se "normaali Joulu".

Vierailija

Ei se nyt niin yleistä ole. Lapsiperheiden alkoholinkäyttö on itse asiassa vähentynyt huimasti 70-80-luvulta. Yleinen suhtautuminen alkoholin käyttöön lasten läsnäollessa on jyrkentynyt aiemmasta. Oma isä ja isoisäkin nauttivat  vähän liikaa jouluna ja juhannuksena mutta onneksi olivat vain hilpeitä hoilottajia, eikä  mitään aggressiivisia tms. Ärsyttävää toki sekin oli, varsinkin teininä. Itse pidän huolta siitä että humalassa ei olla lasten nähden koskaan (ei me, eikä muut). 

Vierailija

Joo, meidän lapset olivat tuollaisia reppanoita viime jouluna. Joulun jälkeen pakkasin kamat, lapsille kerroimme kyllä erosta ennen joulua. Haluatko ap nyt syyllistää minua siitä, että lapsiraukat joutuivat kokemaan vanhempien eron vai siitä, että en eronnut alkoholistista aikaisemmin? En nyt aloituksen perusteella tiedä kumpi on mielestäsi pahempi, ero vai alkoholismi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taas tämän pyhän jälkeen moni perhee päättää yhteiselonsa eli eroavat. Moni odottaa että joulu on ohi ennen kuin... MUTTA sen kanssa toki lapsi voi elää jos aikuiset käyttäytyvät hyvin. Suurempi murhe minulle on nämä pienet ihmiset perheissä missä juodaan liikaa. Kuinkahan moni lapsi joutuu olemaan peloissaan joulun aikana koska isä käyttäytyy oudosti tai vanhemmat riitelevät...Perhekodit täyttyvät ja sosiaalihuollolla on töitä. Kyyneleet valuu ja seuraava oluttölkki avataan. Haluaisin niin estää tätä...en voi, tieto tekee kipeätä. Enkä ole kokenut tätä, eikä perheessämme ole ikinä käytetty alkoholia jos lapset kotona (toki 1-2annosta ruoan kanssa). Huokaus. Ajatteletko sinä tätä?

Muista vuodattaa kyynel rosolliin huomenna.

Vierailija

Joku vuosi sitten oli hesarissa just joulun alla sosiaalitoimen ihmisten haastattelu, jossa joku kertoi, että olivat aattona menneet poliisien kanssa hakemaan "tutusta osoitteesta" jälleen kerran lapsia huostaan ja kun olivat soittaneet ovikelloa, sisältä oli kuulunut että "nyt se joulupukki tulee" iloisella lapsen äänellä. Vanhemmat olivat sammuneet ruokapöytään.. Itkin tuota varmaan tunnin silloin, vieläkin tekee kipeää kun sitä ajattelee. Onneksi itsellä tai tutuilla ei tuollaista ole, mutta ei se sitä muuta, ettäkö jollakulla muulla ei olisi. 

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat