Vierailija

Vaikka ollaan siis osa joulusta sukulaisten luona. Olen tullut järkiini enkä aio tulla joulupöytään. En halua mitään salmonellaa ja minulle riitti muutenkin. Otan omat laatikot mukaan ja teen eväsrasiaan rosollin. Pitäkööt "hienot" ruokansa.

Sivut

Kommentit (28)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Just niin. :) Onhan sulla jo laadittu valituslista valmiiksi elämäsi epäkohdista, jotta voit sitten valittaa koko joulupyhien ajan? Muista ottaa omat pullovedet mukaan myös! :) Ja tietysti omat haarukat, veitset yms. Ettet vaan saan salmonellaa huonosti tiskatuista kaluista. :)

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäkohteliasta käytöstä ap. Pilaat muiden joulun.

Kohteliaisuussyistä ei kuulu syödä.

Sun mielestä nyt ikinä ei kuulu syödä.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Säännöllisesti kuuluu syödä, eihän muuten jaksaisi.
ASIAAN, viestini alapeukuttajat, oletteko todella sitä mieltä, että vain koska te syötte, tulee muidenkin syödä? Tai vain koska sinä valmistat ruoan, tulee sitä kaikkien vieraiden syödä, vaikka ei olisi edes nälkä? Kyllä te olette pimeää porukkaa, jos (ja kun nyt näyttää olevan) vastaus näihin kysymyksiin on KYLLÄ.

Anaalinen persoonallisuus on murheellinen vaiva.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ASIAAN, viestini alapeukuttajat, oletteko todella sitä mieltä, että vain koska te syötte, tulee muidenkin syödä? Tai vain koska sinä valmistat ruoan, tulee sitä kaikkien vieraiden syödä, vaikka ei olisi edes nälkä? Kyllä te olette pimeää porukkaa, jos (ja kun nyt näyttää olevan) vastaus näihin kysymyksiin on KYLLÄ.
Tuolla periaatteella vegaaninkin tulisi syödä vieraillessaan lihaa, miettikää nyt vähän!

Toivottavasti et istu joulupöydässä muiden kanssa..

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voihan siinä tietysti aina alkaa kiukuttelemaan, että hyi en syö jos välttämättä haluaa vaikuttaa lapselliselta ja/tai juntilta, jolla ei ole käytöstapoja.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tuolla periaatteella vegaaninkin tulisi syödä vieraillessaan lihaa, miettikää nyt vähän!

Ei pidä sopia kyläilyitä päivällisaikaan jos ei halua syödä. Ja kyllä jokainen normaalin aivotoiminnan omaava ihminen osaa tehdä sille päivällisseuraksi tulevalle vegaanille sopivaa ruokaa, ihan normaaleja juttuja nämä tällaiset.

Vierailija

ssss kirjoitti:
10: Istun onneksi joulupöydässä, jossa on otettu kaikkien toiveet huomioon, ja jossa ei ääliömäisiä kohteliaisuussyitä tässä asiassa tunneta.
12: KOHTELIAASTI KIELTÄYTYMINENHÄN EI OLE VAIHTOEHTO???????
Kun istuu sinun pöytääsi, otat myös muitten toiveet huomioon?  

Vierailija

ssss kirjoitti:
10: Istun onneksi joulupöydässä, jossa on otettu kaikkien toiveet huomioon, ja jossa ei ääliömäisiä kohteliaisuussyitä tässä asiassa tunneta.
12: KOHTELIAASTI KIELTÄYTYMINENHÄN EI OLE VAIHTOEHTO???????

Kohteliaasti voi kieltäytyä siten, että ei marssi sinne porstuaan kun isäntäväki istuu pöydän ääreen.

Vierailija

Miksi sekasyöjän pitää aina kokata vegaaneille sopivaa ruokaa? Onko kukaan koskaan kuullut, että kasvissyöjä tai vegaani olisi paistanut pihvin tai pekonia syömään tulevalle sekasyöjälle? Miksi siis vaan toisen osapuolen pitää joustaa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ihan kuin järjen jättiläinen just vilahti silmieni edestä.
Sekö se oli? Niin nopea suhahdus, etten ehtinyt tarkentaa.

Vierailija

ssss kirjoitti:
14: "Ei pidä sopia kyläilyitä päivällisaikaan jos ei halua syödä."
Jaa miksi ei? Aivan niin, vajukkien kehittelemän kohteliaisuussyyn takia!
Vegaani -vertaus meni sulta viuhuen ohi.

15: Tietenkin, enkä todellakaan oleta yhdenkään ihmisen syövän laittamaani ruokaa, jos he eivät sitä halua syödä.

Eiku tyhmyyksissäni ajattelin, että ottaisit muiden mieltykset huomioon ja tekisit sellaisiakin ruokia, joista muut pitävät, tai voivat syödä. Kuten eilisessä ketjussa oletit automaattisesti itseäsi kohdeltavan.

Mutta minä minä en tietenkään olettaisi vegaanin tai kasvissyöjän  syövän lihaa, en tietenkään. Enkä suuttuisi eväistä, jos minulle tärkeän ihmisen ruokavalio olisi sellainen, ettei minun laittamani ruoka hänelle maistuisi. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ihan kuin järjen jättiläinen just vilahti silmieni edestä.

niin että oikein salmonellaa. Huomenna mä syön kaikkea salmonellaista, enkä istu joulupöytään ominen eväsrasioineni.

Vierailija

Olis se aika törkeää jos kutsun väkeä syömään ja joku kaivaa oman eväsrasian ja sanoo että mun ruoasta saa salmonellan. Ei tuu kutsua ens kerralla.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
14: "Ei pidä sopia kyläilyitä päivällisaikaan jos ei halua syödä."
Jaa miksi ei? Aivan niin, vajukkien kehittelemän kohteliaisuussyyn takia!
Vegaani -vertaus meni sulta viuhuen ohi.

15: Tietenkin, enkä todellakaan oleta yhdenkään ihmisen syövän laittamaani ruokaa, jos he eivät sitä halua syödä.

Eiku tyhmyyksissäni ajattelin, että ottaisit muiden mieltykset huomioon ja tekisit sellaisiakin ruokia, joista muut pitävät, tai voivat syödä. Kuten eilisessä ketjussa oletit automaattisesti itseäsi kohdeltavan.

Mutta minä minä en tietenkään olettaisi vegaanin tai kasvissyöjän  syövän lihaa, en tietenkään. Enkä suuttuisi eväistä, jos minulle tärkeän ihmisen ruokavalio olisi sellainen, ettei minun laittamani ruoka hänelle maistuisi. 

Itseasiassa teen ruokia, joita en itse syö, mutta tämä taitaa olla liian vaikea yhtälö sisäistää.
Hei, hieno juttu. Anteeksi, että epäilin. Millaisia ruokia? Mitä teet sen vuoksi, että haluat miellyttää ruokapöytääsi tulevia? 

Vierailija

Jos kyläpaikka on niin likainen, että saa sen takia pelätä ruokamyrkytystä tai salmonellaa, niin voisi olla etten siellä muutenkaan joulua haluaisi viettää.

Olen kyllä samaa mieltä ssss:n kanssa, että ei sitä tarvitse syödä vain kohteliaisuussyistä. Jos selvästi näkee, että paikka on kuin sikolätti, niin ei sitä kohteliaisuudesta tarvitse itselleen ruokamyrkytystä hommata. Tai ihan vaikka jos menee kyläilemään juuri syöneenä, niin ei kai siinä kahvipöydässä ole ihan pakko vääntää sitä pullaa nassuun vain kohteliasuussyistä?

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat