Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen rakastunut mieheen, joka on työtön. Hän sai noin vuosi takaperin potkut töistä tuotannollisista ja taloudellisista syistä ennen kuin aloimme seurustella. Tutustuimme sattumalta, ennen kuin edes tiesin, että hän on työtön. Työttömyys ei ole tähän asti haitannut, mies ei siis mitenkään elä siivelläni. Olen myös itse pienipalkkainen ja teen vuorotyötä. Olemme voineet helpommin tavata aikatauluistani huolimatta, kun mies kerran ei tee päivisin mitään. Välillä kuitenkin rahan puute ärsyttää ja nyt on alkanut mietityttää se, mitä voin odottaa tulevaisuudelta miehen kanssa. Mies on ihan järkevä raha-asioissaan muuten. Nytkin elää tulojensa mukaan. Ongelma on se, että hän ei hae töitä ollenkaan, lähinnä reagoi, jos työkkäri joskus harvoin ilmoittaa työpaikasta.
Mitä tekisit asemassani?

Sivut

Kommentit (355)

Vierailija

Tuskin tulee saamaan töitä, kun nekään eivät tahdo saada jotka aktiivisesti etsivät. Sehän tarkoittaa sitä, että jos jatkatte yhdessä, olet perheen pääasiallinen elättäjä. Mikä puolestaan tarkoittaa sitä, että omakotitaloa, lomamatkoja tai kesämökkiä ei koskaan tule. Ikinä ei voi ostaa sitä ruokaa mitä haluaa, vain sitä mihin on varaa. Näin siis, jos oletetaan että itse pysyt pienipalkkaisessa työssä.

Jos tuntuu että mies on sen arvoinen, antaa palaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Tyypillinen ongelma naisilla.

http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2007/05/23/tyottomyys-kasvattaa-miehe...

" Miehillä eron todennäköisyys kasvaa työttömyyspäivien määrän karttuessa. Naisilla eron todennäköisyys sen sijaan vähenee, mitä enemmän työttömyyspäiviä kertyy, tutkija kertoo laajoihin tilastoaineistoihin perustuvista havainnoistaan."

Naisilla on pinttynyt rahan ahneus ja miehet taas eivät välitä naisen rahoista vaan ovat aidosti tunteellisia olentoja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Naisilla on pinttynyt rahan ahneus ja miehet taas eivät välitä naisen rahoista vaan ovat aidosti tunteellisia olentoja.

Näitä tutkimuksia nyt on turha tänne linkittää. Täällä kyllä osataan selittää naisten rahanahneus kaikeksi muuksi kuin rahanahneudeksi.

Vierailija

En ottaisi "toimetonta" miestä. Työtön voi olla, mutta elämässä täytyy olla tällöin jokin palava intohimo tai harrastus. Laiska lusmuilija ei kiinnosta, olisi hän sitten persaukinen tai vaikkapa miljardin perinyt.

Vierailija

Tämän palstan mammat ovat niin ahneita, että yksi toisensa jälkeen käskee jättämään miehen. Kannattaa etsiä puolueettomampi palsta, jossa miehiä ei nähdä pelkkinä esineinä ja rahantekovälineinä naiselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyl varmaan jatkaisin jos kerta olisin rakastunut. En kyllä pystyisi lopettamaan suhdetta jos rakastan. Se ois ihan luonnotonta.

Mullakin on tässä se, että tämä on mies, johon olen ollut todella rakastunut.

Niin - minäkään en pidä varmana sitä, että mies heti löytää töitä, jos etsii. Huonompi homma on minusta se, että hän ei edes etsi töitä. En tosin ole häntä juuri parempi, olen itse pienipalkkaisessa työssä, johon olen tyytymätön, mutta ajattelen myös, että tuskin löydän mitään parempaa nyt.

En nyt niinkään ajattele, että tarvitsen auton, kesämökin ym. Mutta tällä hetkellä harmittaa, että emme voi esimerkiksi matkustella, koska miehellä ei ole siihen varaa. Muuten koen, että meidän ei tarvitse tinkiä todella paljon ja varsinkin itse tienaan tällä hetkellä sen verran, että voin kaupasta ostaa pääsääntöisesti, mitä haluan.

ap

Vierailija kirjoitti:
Tyypillinen ongelma naisilla.

http://www.digitoday.fi/tyo-ja-ura/2007/05/23/tyottomyys-kasvattaa-miehe...

" Miehillä eron todennäköisyys kasvaa työttömyyspäivien määrän karttuessa. Naisilla eron todennäköisyys sen sijaan vähenee, mitä enemmän työttömyyspäiviä kertyy, tutkija kertoo laajoihin tilastoaineistoihin perustuvista havainnoistaan."

Ettei vain johtuisi siitä, että miehet ovat vain onnellisia kun vaimo hoitaa kotihommat, lapset yms. kun mies itse voi keskittyä omaisuutensa kartuttamiseen. Vastaavasti nimittäin enemmän tienaava nainen on kauhistus miehelle. Miksiköhän...

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

WraithTodd kirjoitti:
Vastaavasti nimittäin enemmän tienaava nainen on kauhistus miehelle. Miksiköhän...

Ei ole. Tosin sen olen kyllä huomannut, että mies, joka ei mene töihin tienaamaan rahaa, on naiselle kammotus.

Sama ongelma on myös matalapalkka-alalla työskentelevällä miehellä, jos ei ole hyvät tulevaisuuden näkymät. Nainen alkaa taas miettiä että ansaitsee jotain parempaa ja jättää, vaikka muuten oiskin kaikki hyvin.

4wt kirjoitti:
WraithTodd kirjoitti:
Vastaavasti nimittäin enemmän tienaava nainen on kauhistus miehelle. Miksiköhän...

Ei ole. Tosin sen olen kyllä huomannut, että mies, joka ei mene töihin tienaamaan rahaa, on naiselle kammotus.

Tiedä siitä sitten kun omassa tuttavapiirissäni jopa se pitkäaikaistyötön on naimisissa ja hyvin näyttää  pariskunnalla pyyhkivän. Itsekin menin työttömän miehen kanssa naimisiin aikoinaan.

Minulle ei ole mikään ongelma olla yhdessä elämäntapatyöttömän kanssa mutta sitten hänen vastuullaan on kotihommat, lapset yms. 

"You are more like Wraith than you know."
"I'm not sure I like the sound of that."
"There is much about Wraith that you do not know, Sheppard."

Asutteko yhdessä? Hoitaako mies kodin? Ruokaostokset? Ruuanlaiton? Pyykit? 

Jos ette yhdessä asu. Niin minkälainen on hänen asuntonsa ylläpito?

Mun mielestä nuo ovat tärkeämpiä seikkoja, etenkin jos rakkautta on. Rahapuoli harmi, mutta paremmin sen kurjuuden kestää rakkauden voimalla ja ettei tarvii riidellä kotitöistä.

Vierailija

Tonttu_Tomera kirjoitti:
Asutteko yhdessä? Hoitaako mies kodin? Ruokaostokset? Ruuanlaiton? Pyykit?

Nämä on hyviä kysymyksiä. Ja myös se, minkä ikäisiä olette. Jos nuorella miehellä ei ole pientäkään yritystä työntekoon, hän on jo henkisesti luovuttanut. Seuraako siitä tulevaisuudessa alkoholismia, masennusta, täydellinen passivoituminen, ammattimaista AV-trollausta? Hänestä tulee sulle riippa, jos näin on.

Ongelma ei silloin ole rahattomuus vaan asenne, luovuttaminen.

Voihan olla, että hänellä on visio ja innostusta ja hän tulee saavuttamaan suuria esim. yrittäjänä tai taiteilijana tms. Tai sitten hänestä tosiaan tulee juoppo surkimus. Emme voi tietää.

jaajaajaaa

Mieheni jäit työttömäksi ja edelleen ollaan yhdessä. Hän on sitten kotona hoitamassa lapsia, minä elätän meidät kaikki. Ei siinä mitään ihmeellistä ole, näinhän moni mies tekee. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Näitä tutkimuksia nyt on turha tänne linkittää. Täällä kyllä osataan selittää naisten rahanahneus kaikeksi muuksi kuin rahanahneudeksi.

Naisille se on taloudellista turvaa (=elintason korotusta)

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat