Voiko koira aavistaa, jos mies on pettänyt pikkujouluissa?
Meidän villakoira on käyttäytynyt oudosti miestä kohtaan sen jälkeen kun hänen töissä oli pikkujoulut. Mies tuli kotiin kamalan myöhään, olin jo nukkumassa. Mut koira oli ehkä hereillä. Nyt koira välttelee miestä. Ei mene sohvalle viereen, ei tahdo leikkiä miehen kanssa. Mues on kuin ilmaa koiralle. Minun kanssani koira on ihan normaali ja reipas.
Kommentit (30)
No ei voi :D Luultavasti vain tarttunut joku vieras haju sieltä joka on koiran nenään epämiellyttävä ja siksi välttelee. Tai ehkä on tullessaan ollut niin humalassa että koira pelästyi sitä.
Mies varmaan tallannut tassulle tai jättänyt koiran hännän oven väliin. Tai ollut humalassa ja muuten omituinen.
Jotkut koirat välttelevät alkoholin hajua.
Tämä on vähä tuoreempi jouluprovo
Koira ei välitä ihmisten seksielämästä. Joten vastaus on ei. Koiran moraali on tässä ja nyt
T. Koiranomistaja
3, tuokin piti lisätä, jos tullessaan vahingossa jotenkin satuttanut koiraa. Horjahtanut päälle? Käveleekö koira normaalisti, aristaako jotain kohtaa?
T:2
Vierailija kirjoitti:
No ei voi :D Luultavasti vain tarttunut joku vieras haju sieltä joka on koiran nenään epämiellyttävä ja siksi välttelee. Tai ehkä on tullessaan ollut niin humalassa että koira pelästyi sitä.
Tota hajuakin mä tietysti ajattelin. Jos mies haisi vieraalle naiselle? Ja mies ei koskaan juo kovaan humalaan.
Koira tietää nyt jotain. Ap
Totta kai voi. Mies kantaa syyllisyyttä ja koira vaistoaa sen ja haluaa olla sinulle lojaali. Purista miehestä totuus irti. Kun kysyy mistä kuulit, sano, että koira kertoi.
Ainakin koira haistaa kaikki vieraat hajut monta sataa kertaa paremmin kuin ihminen. Minun poikaystäväni koira sekosi kerran täysin, kun minulla oli uutta hajuvettä, hyppi ja pomppi ja haukkui ihan hulluna.
Jos mies oli juovuksissa kotiin tullessaan, ja haisi ravintolalta, niin koira on voinut pelästyä sitäkin. Monet koirat pelkäävät humalaisia. Eli asiaan ei välttämättä liity ketään vierasta ihmistä. Luulisi että sellaisesta koira olisi enemmänkin utelias ja nuuhkisi tosi tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
3, tuokin piti lisätä, jos tullessaan vahingossa jotenkin satuttanut koiraa. Horjahtanut päälle? Käveleekö koira normaalisti, aristaako jotain kohtaa?
T:2
Koiralla ei ole mitään vikaa. Minun kanssa käy lenkillä ja agilityssa ihan normaalisti. Mutta kyräilee miestä. Mieskin huomannut asian. Ap
Vierailija kirjoitti:
Totta kai voi. Mies kantaa syyllisyyttä ja koira vaistoaa sen ja haluaa olla sinulle lojaali. Purista miehestä totuus irti. Kun kysyy mistä kuulit, sano, että koira kertoi.
Juuti tätä minä tarkoitin. Miehen käytös on ehkä pettämisen jälkeen ollut jotenkin (alitajuisesti?) erilaista ja vaikka itse en ole huomannut mitään, koira on muutoksen vaistonnut.
Kun joku sanoi että koira ei välitä ihmisten seksielämästä, niin en minäkään tarkoittanut että koira tuomitsisi pettämisen. Vaan just että koira suhtautuu eri lailla mieheen (joku haju, käytös). Ap
Kissat on tässä paljon parempia... Vaimo pesee miehen vaatteita: "Miten sun vaatteissa on vieläkin kissankarvoja, vaikka meidän kissa kuoli jo kaksi vuotta sitten?"
Koira haistelee munia jos on toosassa uitettu, se on utelias ja sitä kiinnostaa uudet/oudot tuoksut, jos pettänyt koira ei ymmärrä paheksua miestä.
Kännissä varmaan potkassut koiraa tai jotain.
Vierailija kirjoitti:
Koira haistelee munia jos on toosassa uitettu, se on utelias ja sitä kiinnostaa uudet/oudot tuoksut, jos pettänyt koira ei ymmärrä paheksua miestä.
Kännissä varmaan potkassut koiraa tai jotain.
Mies ei ole koskaan niin kännissä. Ja en tiedä vaikka koira olisi silloin yöllä miestä haistellut. Mutta aamulla alkoi kyräily. Jatkunut 2 viikkoa jo. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kännissä varmaan potkassut koiraa tai jotain.Mies ei ole koskaan niin kännissä. Ja en tiedä vaikka koira olisi silloin yöllä miestä haistellut. Mutta aamulla alkoi kyräily. Jatkunut 2 viikkoa jo. Ap
Ai niin, mies oli seuraavana aamuna pitkään suihkussa. Pesi varmaan hajut pois :( ap
Anna koiran haistaa miehen munia ja lähde sitten kierrokselle työpaikan muijien ovelle. Oikean naisen tullessa vastaan koira paljastaa hampaansa ja murisee.
Todennäköisimmin miehesi on yöllä uskoutunut koiralle pettämisestä ja nyt koira käytöksellään paheksuu miehesi syrjähyppyä.
Tai sitten koira huomaa sinun epäluulosi ja on mukana, koska ihmettelee, miksi olet epäluuloinen miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Meidän villakoira on käyttäytynyt oudosti miestä kohtaan sen jälkeen kun hänen töissä oli pikkujoulut. Mies tuli kotiin kamalan myöhään, olin jo nukkumassa. Mut koira oli ehkä hereillä. Nyt koira välttelee miestä. Ei mene sohvalle viereen, ei tahdo leikkiä miehen kanssa. Mues on kuin ilmaa koiralle. Minun kanssani koira on ihan normaali ja reipas.
Pettäminen ei kuulu edes koiran käsitteistöön, mutta koirat ovat hyviä aistimaan mielialoja. Todennäköisintä että koira pelästyi humalaista miestäsi.
Mitähän ihmettä nyt?