Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko miehelle sanoa suoraan, että sen henki haisee?

Vierailija
15.12.2015 |

Vai pitääkö sitä vaan yrittää kohteliaasti kestää? Ollaan siis ihan pariskunta. Jostain syystä tämä tuntuu todella hankalalta asialta ottaa puheeksi, mutta vaikuttaa läheisyytemmee, kun ei tee mieli pussailla!

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolehtiiko hän suunhygieniastaan?

Osta vessaan sb12

Vierailija
2/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi,mars mars harjaamaan kielen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen parisuhdetta jossa sitä ei voisi sanoa.

Vierailija
4/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noku toi on jotekin mulle semmonen asia, josta olen hyvin häveliäs ja josta ajattelen, että ihmiset jo valmiiksi häpeää suunsa hajuaan niin paljon, että suorastaan musertivat jos heille vielä sanoo siitä...

Jos se muna haisis, niin en kyllä epäröisi sanoa siitä! :O

Ap

Vierailija
5/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kotiin Listerineä ja sano, että nyt alatte käyttää sitä molemmat. Jos ei käytä, sano, ettei sen suu tuoksu listeriniltä. Sano, että Listerinen tuoksu kiihottaa sua.

Vierailija
6/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä pari kertaa pimppi pesemättä niin siitä tulee hyvä keskustelunavaus kun mies kommentoi

Vierailija
7/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano hänelle jotenkin kohteliaasti, että onkohan tullut hammaskiveä tai jotakin erityistä... Kun hengityksessä on semmoinen sivumaku. Siis syyhän voi olla oikeasti aika hankalastikin hoidettava, voi liittyä ruuansulatukseen, nieluproppuihin, hampaisiin, ikeniin, johonkin yleissairauteenkin diabeteksesta ja maksasta alkaen. Kaikkea ei suuvedet pelasta.

Vierailija
8/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä mä oon sanonut mun miehelle :D

Vierailija
9/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Jos parisuhteessa ollaan muutenkin kohteliaita eikä puututa toisen ulkonäköön tai arvostella puutteita. On vaikeata mennä sanomaan, että sinä haiset tai nuo keltaiset varpaankyntesi inhottavat minua jo liikaa. Ehkä se on ikäpolvikysymyskin.

40+

Vierailija
10/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en. Jos parisuhteessa ollaan muutenkin kohteliaita eikä puututa toisen ulkonäköön tai arvostella puutteita. On vaikeata mennä sanomaan, että sinä haiset tai nuo keltaiset varpaankyntesi inhottavat minua jo liikaa. Ehkä se on ikäpolvikysymyskin.

40+

Eikö sitä pysty sanomaan kohteliaasti?

Ja olen myös +40 samoin kuin mieheni ja ekana epäilisin että asia johtuu esim sairaudesta. Minusta parisuhteessa on kohteliasta puuttua mahdollisiin terveys ongelmiin. Toki aina asialle ei voi mitään mutta minusta sekin on kohteliaampaa että kumppani tietää miksi välttelen tai miksi en pidä suutelemisesta hänen kanssaan kuin että hän joutuu arvailemaan tai epäilemään syytä.

Vierailija
11/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me on sovittu, että pitää heti sanoa jos toisella on jotain hampaanvälissä tai räkä vilkkuu nenästä, tai on jotain ruokaa rinnuksilla tms. Voihan ap kysyä, koska mies on käynyt hammaslääkärissä viimeksi, ja toteat että voisi käydä kun suu on tunkkasen tuntuinen.

Vierailija
12/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vaan töksäytän suoraan, että "ootsä pessy hampaitas". Jotenkin semmonen kohteliaasti kierrellen ja kaarrellen sanominen on alentuvaa ja tuntuu asian vakavuuden paisuttelulta.

Ap

Vierailija
13/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+

On kyllä jo liiankin kohteliasta, jos ei voi sanoa edes jos on huolissaan puolisosta. Sinä varmaan antaisit melanoomaluomenkin selässä vain kasvaa, ettei toinen vain loukkaannu jos hänen luomiinsa puututaan. Tottakai pitää sanoa, jos huomaa toisessa jotain, joka saattaa vaikuttaa terveyteen tai hyvinvointiin. Sen voi sanoa ihan kauniisti ja kohteliaasti, esim. että mahtaakohan sulla on hammaskiveä, tai oletko huomannut hampaissasi jotain ongelmia, koska sulla on vähän viime aikoina hengityksen haju muuttunut. 

Vierailija
14/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä voi sanoa. Ja itse ainakin haluaisin kuulla jos henkeni haisee. Silloin asialle voi tehdä jotain :)

Joo toki voi tehdä muutenkin, vaikkei kukaan sanoisi, mutta itse ainakin oletan, ettei henkeni haise, pesen hampaat aamuin illoin ja käytän suuvettä sekä hammaslankaa. Ja olisikin ikävää jos se siitä huolimatta haisee eikä kukaan viitsisi asiasta minulle suoraan sanoa. 

Joten kerro vain suoraan miten asia on.

Vierailija
15/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä vaan töksäytän suoraan, että "ootsä pessy hampaitas". Jotenkin semmonen kohteliaasti kierrellen ja kaarrellen sanominen on alentuvaa ja tuntuu asian vakavuuden paisuttelulta.

Ap

Mies vastaa "ai miten niin" miten jatkat kiertelyä jos et halua kertoa syytä miksi kysyt.

Vierailija
16/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se haju yleensä lähde pelkällä hampaiden pesemisellä, sitä on turha ehdotella. Varaa molemmille aika hammaslääkäriin, eiköhän teillä edellisestä käynnistä ole kulunut jo aikaa. Ei sillä että itsekään olisin mikään ahkera hammaslääkärissä kävijä, ehkä jo ensi vuonna menen...

Voit myös googlailla kielen pesemisestä ja kokea "valaistumisen" eli intoilla ja kauhistella kuinka teidänkin pitää alkaa pesemään myös kieli. Ei välttämättä tosiaan tämän hetkistä ongelmaa enää poista, mutta ennaltaehkäisee jatkossa.

Vierailija
17/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse haluaisin että kerrotaan, mutta ei tarvitse haukkua tai sanoa pahasti. Parempi sanoa nyt, hallitusti, kun olla hiljaa ja sitten kun ärsyynnyt tarpeeksi niin töksäytät ikävästi.

Vierailija
18/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+

On kyllä jo liiankin kohteliasta, jos ei voi sanoa edes jos on huolissaan puolisosta. Sinä varmaan antaisit melanoomaluomenkin selässä vain kasvaa, ettei toinen vain loukkaannu jos hänen luomiinsa puututaan. Tottakai pitää sanoa, jos huomaa toisessa jotain, joka saattaa vaikuttaa terveyteen tai hyvinvointiin. Sen voi sanoa ihan kauniisti ja kohteliaasti, esim. että mahtaakohan sulla on hammaskiveä, tai oletko huomannut hampaissasi jotain ongelmia, koska sulla on vähän viime aikoina hengityksen haju muuttunut. 

Mitenkä tämä tämmöisille raiteille ajautui? Tarkoitin vain, että en ihmettele parisuhdetta, jossa on vaikeata huomauttaa esimerkiksi toisen hajusta. Tietenkin sellainen ilmaistaan ääneen, jos ollaan huolissaan toisen luomista, yms.

Itse asiassa juuri ilmaisin itsekin miehelle huoleni, minusta hänellä oli vartalollaan jokin uusi ja outo patti! Hän ei ole mitenkään innokas lääkärissä kävijä, mutta oli nyt valvonut koko yön ja käynyt heti aamulla työterveyslääkärillä. Leikkaus edessä!

Vierailija
19/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+

Miten niin ikäpolvikysymys. Olen aina sanonut ja samoin mieskin, jos joku asia rassaa pahasti.(60+)

Hengityksen haju voi oikeasti kertoa jostain sairaudesta, mikä vaatii hoitoa.

Vierailija
20/38 |
15.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

40+

Miten niin ikäpolvikysymys. Olen aina sanonut ja samoin mieskin, jos joku asia rassaa pahasti.(60+)

Hengityksen haju voi oikeasti kertoa jostain sairaudesta, mikä vaatii hoitoa.

Siten ikäpolvikysymys, että eri sukupolvilla on erilainen tapa kommunikoida. Mummit ja papat puhuttelevat toisiaan ihan eri tavalla kuin vaikka nykypäivän kaksikymppiset. Ja sairauksista tuossa jo luettelon kirjoitinkin aiemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi