Mitä lahjaksi vanhemmille, joille on ihan mahdoton keksiä mitään! Auttakaa!

Vierailija

Kyse on siis n. 65-v vanhempani...
Eivät harrasta kulttuuria, eivät siis lue, kuuntele musiikkia tai käy missään kulttuuritapahtumissa. Eivät käy ravintoloissakaan, eivätkä matkusta, eivätkä kerää mitään. Asuvat paikkakunnalla jossa näitä ei oikeastaan ole edes tarjolla. Vaatteita sentään käyttävät mutta niitäkin on ihan mahdoton ostaa toiselle niin erityyppisillee ja -kokoisille ihmisille. Kaikkea käyttötavaraa on..
Äiti käy vielä töissä. Isä hoitaa paria koiraa ja tekee pihatöitä. Katsovat telkkaria ja syövät.. olen joka vuosi ihan hukassa että miten muistaa jouluna. Jos kysyn niin mitään ei tietenkään tarvi, mitään "turhaa" ainakaan. Tuntuu että kaikki on "turhaa". Haluaisin hankkia jotain. Onko kenelläkään asiallisia ideoita? Mitä siis hankkia iäkkäille ihmisille joilla on kaikkea mitä tarvitsevat arkena mutta mistään elämyksistäkään eivät oikein osaa nauttia? En haluaisi mennä tyhjin käsin. Matka on pitkä joten kukat ja valmiiksi laitetut ruuat on pois laskuista..

Sivut

Kommentit (38)

Vierailija

Kapselikahvikone ja kahveja erilaisia. Uudet täkit ja tyynyt. Elokuvalippuja 4. Viiniä tai jotain likööriä tai shampanjapullo uudeksivuodeksi.

Vierailija

Vastaan, kun olen suunnilleen samanikäinen kuin vanhempasi.

Itse tykkään saada etenkin kirjoja sekä konsertti- ja oopperalippuja, mutta niitä ei nyt siis voi ehdottaa. Toinen aina mieluisa lahja ovat villasukat, varpaani ovat palelevaa sorttia. Tykkäisivätkö sinun vanhempasi itse tehdyistä sukista?

P.S. Vähän särähti korvaan tuo "iäkkäät". Ei meistä nykyajan kuusikymppisistä varmaan kukaan tunne itseään kovin "iäkkääksi". :)

Vierailija

Leivot jotain, joka säilyy pidemmänkin matkan - joululeipä tms?

Jos sinulla on omia lapsia, askartelet heidän kanssaan jotain lahjaksi?

Ja jos nyt ei yhtään mitään muuta keksi, joulukukka.

Vierailija

Miten olisi vaikka joku ykstyiskokkauskurssi sinun kanssasi? Tai viet vaan syömään jonnekin jossain vaiheessa vuotta?

Tai sitten näitä hyväntekeväisyyslahjoja; saattavat oikeasti arvostaa esim. Unisiefin toimintaa tms. 

Lahjakortti paikkakunnan puutarhakauppaan/ lupaus kesäkukkien hankinnasta

Vierailija

Osta valokuvaus -lahjakortti.Kuvaaja tulee tarvittaessa myös kotiin.Esim vaikka kuva jossa on koko perhe. Jää kiva muisto ja itse ei tuota yleensä tule hankittua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Itse tykkään saada etenkin kirjoja sekä konsertti- ja oopperalippuja, mutta niitä ei nyt siis voi ehdottaa. Toinen aina mieluisa lahja ovat villasukat, varpaani ovat palelevaa sorttia. Tykkäisivätkö sinun vanhempasi itse tehdyistä sukista?

P.S. Vähän särähti korvaan tuo "iäkkäät". Ei meistä nykyajan kuusikymppisistä varmaan kukaan tunne itseään kovin "iäkkääksi". :)

Sen verran iäkäs olet kuitenkin, ettet jaksanut lukea aloitusviestin "Eivät harrasta kulttuuria, eivät siis lue, kuuntele musiikkia tai käy missään kulttuuritapahtumissa."

Vierailija

Laadukkat shamppoot esim. Maria Nilaa tms. lähinnä tuo merkki äidille ja isälle jokin vastaava. Lisäksi yhteinen suklaarasia jokin erilainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sen verran iäkäs olet kuitenkin, ettet jaksanut lukea aloitusviestin "Eivät harrasta kulttuuria, eivät siis lue, kuuntele musiikkia tai käy missään kulttuuritapahtumissa."

Mihin se pilkka siinä sananlaskussa oikein osuikaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin kirjoittaa nasevan vastineen, niin kannattaa lukea vastaus: Itse tykkään saada etenkin kirjoja sekä konsertti- ja oopperalippuja, mutta niitä ei nyt siis voi ehdottaa.

Juu, kyllä muakin nyt nolottais ;)

Vierailija

Mä annan mun samanikäiselle äidilleni lahjaksi kuvakirjan, johon on koottu vuoden parhaat kuvat äitini lapsenlapsista (siis mun lapsista) ja leivon ja koristelen piparkakkukuusen lisäksi.

Vierailija

Myös samanikäinen " iäkäs" isovanhempi ;) tykkäisi esim kylpyläviikonlopusta tai joku ehdotti esim ensi vuoden kalenteria, missä lastenlasten kuvia. Lahjakortti hierojalle lämmittäisi myös lihaksia, äidin työssäkäyvä selkä tykkäisi ja sen eläkeläisisän selkä myös, jos tekee pihahommia. Hyvä portviini myös on mukava lahja, siitä voisi ukkokullan kanssa ottaa pienet yömyssyt. 

Niinhän me isovanhemmat sanotaan, että ei tarvitse ostaa mitään ja ei tarvitsekaan. Mutta jos haluaa, uudet yöpuvut ovat myös mukavat, jos edelliset ovat jostain kasarivuosilta :DD

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat