5-v lapsi mukaan Alkoon?

Vierailija

Lupasin hoitaa huomenna kummilasta ja käydä hänen kanssaan kaupungissa asioilla. Samalla olisi oikeastaan ainoa mahdollinen tilaisuus käydä hakemassa ensi lauantain juhliin juomat, jos en halua tehdä tunnin ylimääräistä reissua joku muu päivä. Voinko mennä lapsen kanssa juomaostoksille? Onko todennäköistä että joku katsoo kieroon naista joka on lapsen kanssa maanantaiaamuna Alkossa, tai onko peräti mahdollista ettei minulle myydä?

Kommentit (12)

Vierailija

No jos myyjä epäilee että välität alkoholia sille viisivuotiaalle niin sitten saattavat kieltäytyä myymästä....

Ja joo, kyllä minä olen useastikin asioinut Alkossa noiden muksujen ollessa mukana. Ihan sama, katsooko joku kieroon.

Vierailija

No on se kyllä aika noloa viedä pikkulapsia alkoon ostoksille. Näin kerran kun joku äiti antoi oman lapsensa jopa laittaa ne pullot siihen hihnalle. Vaan wt mammat vie lapset alkoon.

Vierailija

no mie keskustelin vasta isänpäivää ennen juomahyllyllä viisivuotiaan kanssa siitä, mikä voisi olla isin lempparia. Ja WT-bonus: kyseessä oli lähikaupan kaljahylly.

vastauksena kysymykseen: mene vaan.

Vierailija

Ihan hyvin voi mennä, JOS lapsi osaa sen verran käyttäytyä, ettei saa hepulikohtausta ja ala pudotella pulloja hyllystä. En itse uskalla mennä esikoispoikani kanssa särkyviä esineitä sisältäviin kauppoihin em. syystä. Kuopuksen kanssa olen käynyt Alkossa monesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No on se kyllä aika noloa viedä pikkulapsia alkoon ostoksille. Näin kerran kun joku äiti antoi oman lapsensa jopa laittaa ne pullot siihen hihnalle. Vaan wt mammat vie lapset alkoon.

Ihan yhtä noloa kuin ostaa ruokakaupasta kondomeja tai terveyssiteitä, kun on alaikäinen mukula mukana.

Vierailija

Alkossa voi käydä kuka vaan..myydä siellä ei alaikäiselle,juopuneelle,häiritsevästi käyttäytyvälle,jos tulee epäilys välityksestä.

Joo ja joku kakara voidaan ajaa pois jos ittekseen tulee..

ei voi tulla lapset esim.hakeen hinnastoja yms.

Muutoin ei rajoituksia..

Viinakauppa on täynnä lapsiperheitä joulun alla..sinne sekaan vaan!

Vierailija

Kyllä minä käyn pian 2-vuotiaani kanssa Alkossa, jos sinne siis on asiaa. Ei se lapsi niitä juomia tietenkään juo, mutta meidän perheessä muutenkaan alkoholi ei ole mikään tabu - ihan normaalisti voidaan vaikka viikonloppuna ottaa ruuan kanssa lasit viiniä tai saunasiiderit.

Jos joku katsoo minua kieroon asioidessani lapsen kanssa Alkossa niin katsokoot, ei se minulta ole pois. Olisi ehkä eri asia, jos menisin naama punoittaen, krapuloissani täristen nappaamaan pullon lapsi mukanani...

Viinahuuru

Vierailija kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitäs äitejä ne sitten on, jotka asuvat maassa, jossa alkoholi on ruokakaupassa ja ostavat niitä juomia samalla kuin sitä makaronilaatikkoa?
Eli, taisit provoilla ;)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Alkossa voi käydä kuka vaan..myydä siellä ei alaikäiselle,juopuneelle,häiritsevästi käyttäytyvälle,jos tulee epäilys välityksestä.

Joo ja joku kakara voidaan ajaa pois jos ittekseen tulee..

ei voi tulla lapset esim.hakeen hinnastoja yms.

Muutoin ei rajoituksia..

Viinakauppa on täynnä lapsiperheitä joulun alla..sinne sekaan vaan!

Kyllä mut ainakin joskus 8-vuotiaana heitettiin Alkosta pihalle kun mentiin kaverin kanssa kattelemaan pullonkorkkeja, kun niitä kerättiin sillon :(

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat