Lomapäivien laskeminen, apua!

Vierailija

Auttakaa. Aloitin työt kuntaalalla 1.11.2014, kesäksi oli karttunut 9 lomapäivää joita pidin/käytin jo kesällä. Onko mulla lomapäiviä käytettäväksi nyt jouluna, vai vasta neväällä?
Periaatteessa tiedän nämä lomakauden "kertymisajat" mutta käytännössä en tiedä onko päiviä käytettäväksi nyt jouluna.
En kehtaa kysyä töissä, olisin kiitollinen jos joku teistä vääntäisi mjlle rautalangasta. Kiitos etukäteen.

Kommentit (13)

Vierailija

mun mielestä olet käyttänyt jo lomasi. Uutta lomaa on alkanut kertymään luultavasti 05/15 ja siitä kertyneet lomat käytettävissä ensi kesänä...tai eiköhän niitä voi käyttää etukäteen vuoden alusta saakka.

Vierailija

Lomapäiviä kertyi 1.11. - 30.3. yhteensä 10 päivää, sen jälkeen on kertynyt 2.5 päivää/kk, mutta ne voit pitää vasta ensi vuonna 1.4.2016 jälkeen. Toki jos erikseen pyydät, että voitko pitää jo kertyneitä lomapäiviä etukäteen, niin lomailu voi olla mahdollista. Yksi käyttämätn lomapäivä sinulla on, jos kesällä pidit vain 9 päivää lomaa.

Vierailija

Sinulle olisi pitänyt kertyä 10 päivää lomaa marraskuu-maaliskuu väliseltä ajalta. Käytitkö nuo kaikki päivät siis viime kesänä? Siinä tapauksessa ei ole lomapäiviä enää pidettäväksi nyt.

Vierailija

Näinhän se on kuin edelliset sanovat. Keväällä vasta tulee käyttöön edellisen vuoden lomapäivät. Ja jos sinulla lomapäiviä vielä olisikin, niin ainakin meillä niitä on auttamattomasti liian myöhäistä hakea pidettäväksi jouluna kun jouluun on alle kaksi viikkoa... Etenkin jos työvoimaa tarvitaan myös pyhinä (esim. hoitoala) niin joulun suunnitelmat on kyllä lyöty lukkoon jo tässä vaiheessa.

Kopeokkd

Eiköhän KVTESin mukaan kerttnyttä lomaa voi pitää 1.1.16. alkaen.

Vierailija kirjoitti:
Lomapäiviä kertyi 1.11. - 30.3. yhteensä 10 päivää, sen jälkeen on kertynyt 2.5 päivää/kk, mutta ne voit pitää vasta ensi vuonna 1.4.2016 jälkeen. Toki jos erikseen pyydät, että voitko pitää jo kertyneitä lomapäiviä etukäteen, niin lomailu voi olla mahdollista. Yksi käyttämätn lomapäivä sinulla on, jos kesällä pidit vain 9 päivää lomaa.

Vierailija

Ja kuutonen lisää, että tuolla linkissä on mm. kohta, jossa selvästi sanotaan, että: "

Missä tilanteessa lomanmääräytymisvuoden 1.4.2014–31.3.2015 vuosilomaa voidaan pitää jo syksyllä 2014?

(KVTES IV luku 7 §, 8 §)

Vuosilomaluvun 7 ja 8 §:n mukaisesti pääsääntönä on, että lomaa voidaan pitää aikaisintaan 1.1.2015 alkaen."

Toisin sanoen EI tarvitse odottaa ensi kesään asti.

6

Vierailija

Minua ihmetyttää kuinka huonosti työntekijöitä infotaan lomapäivistä. Meilläkin tosi nihkeästi. Miehellä taas aina saavat lomanauhat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja kuutonen lisää, että tuolla linkissä on mm. kohta, jossa selvästi sanotaan, että: "

Missä tilanteessa lomanmääräytymisvuoden 1.4.2014–31.3.2015 vuosilomaa voidaan pitää jo syksyllä 2014?

(KVTES IV luku 7 §, 8 §)

Vuosilomaluvun 7 ja 8 §:n mukaisesti pääsääntönä on, että lomaa voidaan pitää aikaisintaan 1.1.2015 alkaen."

Toisin sanoen EI tarvitse odottaa ensi kesään asti.

6

Joulu tosin on jo tänä vuonna parin viikon kuluttua, joten ei niitä lomapäiviä silloin voi pitää. Ja sitähän tuo ap kyseli.

Vai oikeastiko seuraava joulu on vasta ensi vuonna?

Vierailija

En ole hoitoalalla, kaikki muut pitävät joululomaa joten joten hyvin voisin itsekin pitää loma näinkin lyhyellä varoitusajalla. 9 lomapäivää oli kertynyt, ja kaikki pidetty, ymmärsin että kuntaalalla on joku lomapäivätaulukko eikä lasketa suoraa 2p/kk. Näin palkkakonttorista mulle sanottiin. Olisko pitänyt kertyä 10 päivää? Silloinhan mulla olisi yksi pitämättä, parempi sekin kuin ei mitään.

Vierailija

Palkkakonttorista selviää kun soitat sinne, paljonko sulla on lomapäiviä nyt kertyneenä tai jäljellä, ja onko niitä mahdollista käyttää nyt joulun tienoilla.

Toki jos koko muu lafka kiinni ja sinulla ei ole lomapäiviä, voit anoa palkattomia päiviä. Esimiehestä sitten kiinni myöntääkö vai ei.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole hoitoalalla, kaikki muut pitävät joululomaa joten joten hyvin voisin itsekin pitää loma näinkin lyhyellä varoitusajalla. 9 lomapäivää oli kertynyt, ja kaikki pidetty, ymmärsin että kuntaalalla on joku lomapäivätaulukko eikä lasketa suoraa 2p/kk. Näin palkkakonttorista mulle sanottiin. Olisko pitänyt kertyä 10 päivää? Silloinhan mulla olisi yksi pitämättä, parempi sekin kuin ei mitään.

KVTES:sta löytyy taulukko, josta näkee, kuinka vuosilomaa kertyy lomanmääräytymiskuukausilta. Sinulla kuukausia on ollut 1.11.-31.3. viisi, eli niistä kertyy 9 vuosilomapäivää. Sinulla ei siis ole yhtään pitämättä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat