Kaveripiirin ensimmäinen lapsi ja kaverisuhteet

Vierailija

Haluaisin kuulla teidän kokemuksia onko kaverisuhteenne kärsineet/parantuneet, kun ensimmäinen porukasta on saanut lapsen?

Eräs kaverini on alkanut entisistä tavoistaan poiketen soittelemaan minulle vain baari juttujaan - muuten ei soita. Kun tapaamme hän osaa keskustella vain baarin meiningeistä, muut puheenaiheet sivuuttaa täysin. Ennen ei siis tälläistä ole ollut, vaan alkoi heti kun tulin raskaaksi. Itse en vauvasta juurikaan puhu tai raskauteen liittyviä asioita jakele, sillä hän ei selvästi ole kiinnostunut. Toinen porukan naisista taas alkanut välttelemään täysin minua.

Kommentit (11)

Vierailija

Saat uusia ystäviä vauvakerhosta ja jotkut jopa synnäriltä:) ette selvästi ole sydänystäviä. Pidä joulukorttiyhteys, mutta älä odota kavereiltasi enää juuri muuta. Toki avosylin vastaan, jos jotain yhteydeottoa tulee.
Minulle jäi tuosta elämänvaiheesta kaksi tidella hyvää ystävää ja olin myös mukavissa yhteyksissä sellaisten ihmisten kanssa, joista ei yhteydenpitoa jäänyt, mutta jotka sillä hetkellä omivat mitä parasta seuraa.

Vierailija

Onpa ikävää. Tai ehkä se kertoo siitä, ettei välillänne ole heidän puoleltaan ollut mitään bilekaveruutta kummempaa. Toivottavasti löydät uusia ystäviä.

Vierailija

Mä etäännyin toisista kavereista hirveän paljon ja toiset lopetti yhteydenpidon kokonaan ja sit osan kanssa lähennyttiin ihan sikana. 

Vierailija

Meidän kaveriporukassa kävi niin, että entinen kovin bilettävä sai vahinkolapsen, eikö osannut enää puhua mistään muusta. Vauva sitä vauva tätä, vaikka kaikki yrittivät kääntää jossainvaiheessa keskustelun aihetta muualle jatkuvista vauva jutuista, mutta hän ei yksinkertaisesti osannut puhua muusta. Ei ajankohtaisista aiheista tai asioista mitkä ennen kiinnostivat.

Samalla alkoi muun porukan kamala tuomitseminen baarissa käynnistä, oltiin yllättäen niin lapsellisia ja naurettavia, vaikka hetki sitten itse oli täysin samanlainen.

Lopulta ajauduttiin aika erillemme.

Vierailija

Mulla taas on niinpäin, että olen kaveripiirissä viimeinen, jolla ei ole lasta ja kyllä me niiden läheisten ja parhaiden ystävien kanssa pidetään edelleen ihan samalla tavalla yhteyttä, ei haittaa minua lapsista puhuminen. Tosin sitten oli myös pari todella rasittavaa tapausta, joista kuoriutui itseään jalustalle nostava ja muita (= lapsettomia) halventava pyhimys lapsen myötä, heidät jätin ihan suosiolla taakseni.

Tosin lapsellisia ystäviäni tapaan aika usein niin, ettei heillä ole lasta mukana tai lapsi on jossain muualla jos tulen käymään. Tämä tosin ei johdu siitä, etten lasta haluaisi tavata, vaan ystävä haluaa tavata pelkästään aikuisten kesken ja keskittyä pelkästään aikuisten juttuihin. :)

Vierailija

Ei ole muuttuneet. Vanhimmat lapset on 10-13 -vuotiaita ja nuorimmat 2-4 -vuotiaita. Lisäksi meidän porukkaan kuuluu kaksi vapaaehtoisesti lapsetonta pariskuntaa. Ihan samalla tavalla ollaan ystäviä edelleen, tavataan kaupungilla tai jonkun kotona erilaisilla kokoonpanoilla vuoden mittaan, matkustetaan naisten kesken, tehdään mökkiretkiä naisten kesken jne. Lisäksi toki ne perheet, joissa on samanikäisiä lapsia, tapaavat myös lasten kanssa ja tekevät perheinä yhdessä lomareissuja.

Vierailija

Meillä ei muuttunut juurikaan. Meitä 4 läheistä ystävää, joista 2:lla on lapsia ja yksi on vapaaehtoisesti lapseton sinkku ja yksi parisuhteessa elävä, jolla ei lapsia koska mies ei halua. Toki ihan entiseen tapaan ei enää käydä joka kuukausi baarissa porukalla, lapsettomat käy keskenään ja porukalla tehdään sitten muuta. Käydään pari-kolme kertaa vuodessa viikonloppureissussa, pidetään saunailtoja tms. Ja me "lapselliset" tavataan sitten myös keskenämme puistossa, hoplopissa jne. Ja välillä lapsettomatkin lähtee mukaan johonnkin lastentapahtumaan tms.
Eli ei meidän kaveriporukassa välit katkenneet tai huonontuneet ja tunnettu ollaan lukioikäisestä asti, eli parisen kymmentä vuotta.

Vierailija

Kaverit on yliarvostettuja.. mukavaahan se on olla lapsen kanssa aina ja jatkuvasti kahdestaan vailla mitään aikuisen seuraa. Tervetuloa elämään

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat