Menin vanhan työkaverin kanssa lounaalle, nyt mies on vihainen

Vierailija

Minulla on hyvä työkaveri joka muutti ulkomaille kuusi vuotta sitten ja pyysi minua lounaalle nyt kun on Suomessa pari viikkoa. Tämä työkaveri on siis mies jonka kanssa minulla ei ole koskaan ollut mitään vaikka olimme sinkkuja yhdessä, ei siis minkäänlaisia aikomuksia minua kohtaan, on naimisissa itsekin.

Oma mieheni joka hoitaa lapsia kotona tympääntyi kun lähdin ja syytti minua välittämättömyydestä kotia ja lapsia ja häntä kohtaan ja sanoi että tärkeysjärjestys ei ole päässäni oikein. Olen itse töissäkäyvä. mutta hoidan kuitenkin kodin raha-asiat, lasten läksyt, iltatoimet jne. enkä käy ulkona usein. Hoidin tänäkin viikonloppuna kaikki tarvittavat kodin asiat, käytiin ostamassa huonekaulja, maksoin laskut, järjestin makkarin jne. mikään ei siis jäänyt tämän lounaan takia tekemättä. Miehen mielestä minun olisi pitänyt olla kotona tekemässä hänelle ruokaa kun hän tekee koko viikon ruuat.

Mielestäni en tehnyt mitään väärin ja kai minä joskus saan ulkona käydä hyvän kaverin kanssa. Olen tarjonnut miehelle samaa mutta ei halua, on introvertti kotityyppiä ja viihtyy kotona. Itse olen ulospäinkääntyvä ja kuolen kasaan jos minulla ei ole sosiaalisia kontakteja perheen ulkopuolella. Olen kuitenkin 90% ajasta kotona miehen ja lasten kanssa vapaa-aikana. En harrasta mitään, lähinnä kuskaan lapsia harrastuksiin.

Olin myös ehdottanut että tämä työkaveri tulisi meille käymään ja oltaisiin kaikki yhdessä mutta tämäkään ei kelvannut. Kuka on oikeassa?

Kommentit (12)

Vierailija

Miehelläsi taitaa olla sinua ikävä kun teillä koko huusholli pyörii lasten tarpeiden ympärillä. Onko teillä myös kahdenkeskeistä aikaa?

Olette erilaisia. Hänelle riittäisi vain olla sinun kanssa, sinä tarvitset muutakin. Kai mies tiesi tämän asian kun meni kanssasi naimisiin? Hänellä tuntuu myös olevan mielikuva siitä mitä "hyvän vaimon" kuuluu tehdä. Kuitenkin on suostunut vaihtamaan perinteiset perheroolit ja on kotona lasten kanssa ja sinä käyt töissä.

Miehen pitää hyväksyä että sinulla on erilaiset tarpeet. Se että et näe koskaan kavereita ja kuivut kasaan ei ole kenekään etu. Teidän kannattaisi kuitenkin keskustella tällaisista menoista, sehän on joka pariskunnan välillä oleva sopimus, mikään ei ole oikein tai väärin.

nainen eläke

Vierailija kirjoitti:
Miehelläsi taitaa olla sinua ikävä kun teillä koko huusholli pyörii lasten tarpeiden ympärillä. Onko teillä myös kahdenkeskeistä aikaa?

Olette erilaisia. Hänelle riittäisi vain olla sinun kanssa, sinä tarvitset muutakin. Kai mies tiesi tämän asian kun meni kanssasi naimisiin? Hänellä tuntuu myös olevan mielikuva siitä mitä "hyvän vaimon" kuuluu tehdä. Kuitenkin on suostunut vaihtamaan perinteiset perheroolit ja on kotona lasten kanssa ja sinä käyt töissä.

Miehen pitää hyväksyä että sinulla on erilaiset tarpeet. Se että et näe koskaan kavereita ja kuivut kasaan ei ole kenekään etu. Teidän kannattaisi kuitenkin keskustella tällaisista menoista, sehän on joka pariskunnan välillä oleva sopimus, mikään ei ole oikein tai väärin.

Olipa surkea neuvo - ihme jahkailua. Tottakai et mene toisen miehen kanssa kahville, jos välität sun perheestä. Tyttökaverien kanssa voit käydä ulkona.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olipa surkea neuvo - ihme jahkailua. Tottakai et mene toisen miehen kanssa kahville, jos välität sun perheestä. Tyttökaverien kanssa voit käydä ulkona.

Onpa rajattu maailmannäkemys sinulla. Eli miehet ja naiset eivät voi olla missään tilanteessa vain kavereita? Juupa juu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miehesi on nössö. Jätä se sika.
Ole rehellinen: Haluaisit olla sen toisen miehen kanssa, jos se ei olisi varattu?

Rehellisesti, en haluaisi. Kuten jo mainitsin, olimme monta vuotta kavereita silloin kun molemmat olivat vielä sinkkuja. Ei ollut silloin kiinnostusta kummaltakaan puolelta ja mikään ei ole muuttunut. Meillä oli kaikki maailman mahdollisuudet olla yhdessä, mutta emme olleet. Tapailimme muita ihmisiä ja juttelimme heistä keskenämme. Jo tämän asian pitäisi rauhoittaa miestäni uskomaan ettei mitään tule koskaan tapahtumaan välillämme jos tästä on oikeasti kysymys. Minusta tässä puhutaan vapaa-ajan vieton säännöistä.

ap

Vierailija

Minusta täysin ok jos kävit vanhan kaverin kanssa lounaalla, varsinkin kun olet tarjonnut miehelle saman mahdollisuuden. Jos hän ei sitä halua ottaa, on oma häpeänsä. Olet kuitenkin muuten tunnollinen ja hoidat oman osasi kodin pyörityksestä. Jos roikkuisit kaiket illat kavereiden kanssa sanoisin että olet aikuistumisen tarpeessa, tässä tilanteessa kuulostaa että käyt vain harvoin missään.

mummo64

Erikoisia nykyajan naiset. Hyvä mies ei kelpaa ja riitä. Vaarannat ihan turhan takia hyvän perhe-elämän. Minun nuoruudessa tuollaisista miehistä pidettiin kiinni, jotka viihtyi kotona. Itselläni ei ollut tuollaista miestä. Oli pettävä väkivaltainen alkoholisti.

Vierailija

Miltä tuntuisi jos miehenne menisi jonkun sinulle tuntemattoman naistuttavansa kanssa esim hienolle lounaalle ravintolaan. Varmaan hieno tunne olisi? Voi ajatella joskus miltä muistakin tuntuu.

Vierailija

Minusta miehesi ja näiden ei-vastakkaisen-sukupuolen-edustajia-saa-olla-kavereina -kommentoijat ovat itse jollain alitajuisella tasolla epävarmoja itsestään. Silloin on tuota katteetonta mustasukkaisuutta oman puolison menemisistä ja tapaamisista. Toinen vaihtoehto on, että näillä ihmisillä itsellä on ihastumisia tms. parisuhteen ulkopuolisiin henkilöihin, ja projisoivat näitä tunteita puolisoonsa. Eli itsellä syyllinen fiilis, joten syyllistetään ja epäillään myös puolisoa. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kahdenkeskeistä aikaa ei miehen kanssa oikein ole. Lastenhoitotukiverkkoja ei ole eikä mies suostu palkaamaan vierasta hoitajaa vaikka olen tätä ehdottanut. Iltaisin kun lapset ovat menneet nukkumaan, ehdotan usein elokuvan katsomista mutta mies on yleensä stressaantunut ja väsynyt lasenhoidosta ja haluaa mielummin omaa aikaa latautuakseen, intorvertti kun on. Mielestäni kuitenkin yritän ehdottaa yhteistä aikaa, se ei miehen asettamien rajoitusten takia yleensä toimi.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miltä tuntuisi jos miehenne menisi jonkun sinulle tuntemattoman naistuttavansa kanssa esim hienolle lounaalle ravintolaan. Varmaan hieno tunne olisi? Voi ajatella joskus miltä muistakin tuntuu.

Minua ei haittaisi jos mies menisi vanhan työkaverin kanssa lounaalle. On itsekin riekkunut myöhään työpaikan pikkujouluissa kun oli työelämässä enkä ollut yhtään vihainen vaikka siellä oli naisia jotka halusivat muutakin. Minusta toiselle on sallitava vapaus eikä olla joku ihme kontrolli päällä koko ajan. Se jos joku saa toisen pettämään, jos tuntee olevansa tossun alla.

Sitä paitsi tarjosin mahdollisuuden tavata tämän miehen, ehdotin että hän tulisi meille vaimonsa kanssa, mutta ei. 

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat