Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Join taas viinaa perjantaina. Eilen oli krapuula, tänään ahdistaa ja masentaa ilman näkyvää syytä. Liittyykö viinaan?

Vierailija

Mietin vaan

Kommentit (13)

Vierailija

Veikkaisin että liittyy.

Itselläni aina juomisen (en koskaan vedä räkäkännejä ja juon noin kerran 1-2 kuussa) jälkeen seuraava päivä on ahdistava, olen jotenkin surumielinen ja koko ajan "varpaillaan" jotenkin.

En tykkää siitä fiiliksestä, joten esimerkiksi eilenkin juhlissa join pari siideriä ja jatkoilla baarissa yhden drinkin ja loppuillan vettä. Ei vaivaa ahdistukset nyt!

Vierailija

Käytit humalassa ollessasi serotoniineja niin paljon, että kropalla kestää päiviä tuottaa taas tuo määrä serotoniinia kasaan. Otit elämältä lainaa. Laina pitää kuitenkin maksaa takaisin. Joskus korkojen kera.

Vierailija

Mä lopetin juomisen juuri sen seuraavan päivän ahdistuksen ja masennuksen takia. Olin niin morkkiksissa kaikesta, edellisestä illasta (vaikka mitään erikoista ei tapahtunut), koko elämästäni, kaikesta, että olisi tehnyt mieli vetää ranteet auki. En nyt tietenkään sellaista tekisi, mutta fiilis oli niin paska, että jos vaikka tappais itsensä.
En kestänyt noita fiiliksiä enää, ja iän myötä ne vielä pahenivat. Siksi en juo enää alkoholia, jos otan otan hyvin vähän. Illan hauskakaan ei ole korvaa sitä paskaa fiilistä seuraavana päivänä.

Vierailija

Mua kiinnostaisi onko nää pahat morkkikset ja ahdistukset yleisiä masennuksesta muuten kärsivillä vai muillakin?

Vierailija

Jatka vain harjoituksia, lopulta ei tule enää morkkista vaan elämä on yhtä kankkusta, paitsi silloin kun olet kännissä. Aamulla päätät vakaasti olla tänään selvin päin mutta sitten mieli pikku hiljaa muuttuu, keksit hyvän syyn juomiseen ja ennen iltaa ja sitten onkin hyvä lähteä hakemaan alkoholia.

Päätät raitistua huomenna, mutta tänään ryyppäät vielä tuon hyvän päätöksen kunniaksi. Valehtelet itsellesi pystyväsi lopettamaan milloin vain haluat mutta kun nyt et vain satu haluamaan ja kun vituttaa tämä syksykin ja pakolaisia tulee ja muutenkin on kurjaa. Päätät lopettaa keväällä, silloin ei vituta.

Olet joitakin päiviä selvin päin tuntien koko ajan viinan tuskaa mutta todistat itsellesi ja läheisillesi, ettet ole alkoholisti, ei alkoholisti pysty ilman  olemaan. 

Vaikka kirjoitin sinä- muodossa, en tarkoita sitä, että juuri sinulle näin käy vaan kirjoitin itsestäni, omasta hulluudestani viinan kanssa. Juopottelin päätoimisesti kauan ja hartaasti, toki kävin töissäkin, mutta se oli sivutoimi, kaikki tekemiseni ja koko elämäni tähtäsi ainoastaan yhteen päämäärään: känniin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mua kiinnostaisi onko nää pahat morkkikset ja ahdistukset yleisiä masennuksesta muuten kärsivillä vai muillakin?

Minulle iskee aina paha "darra-ahdistus", kuten itse sanon. Nuorempana ei ahdistanut, mutta nyt 22-vuotiaana ahdistaa. En ole ikinä sairastanut masennusta ja elämässä menee muuten hyvin. Alkoholi vain vaikuttaa aivokemiaani ja serotoniinitasoihin, että ahdistaa. Se on ihan kauheaa kyllä. Tuntuu, että mieli horjuu pienistäkin asioista. Siksi pyrinkin krapulassa välttämään sosiaalisia tilanteita ja katsomaan vain superpositiivisia leffoja tai ohjelmia. (Huom liian positiivisetkin voivat ahdistaa :D)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat