Suomeen pettynyt äippä

Oikeistohallitus se vaan leikkaa ja leikkaa ja köyhät kärsivät!

Olkaapa hyvä ja kertokaa miten ihmeessä tukien varassa oleva äippä voi taikoa kivat joululahjat ja jouluruoat viidelle lapselle, nykyiselle poikkikselle ja exälle??? Olen nyt itkenyt ja ahdistellut tätä asiaa jo monta viikkoa. Kivahan se on, että rikkaat voivat penskojensa kanssa käydä valikoimassa Stokkan jouluikkunasta omat porvaritavaransa, mutta köyhien on sitten ilmeisesti juotava vettä ja kerjättävä kadulla saadakseen joulurauhan? Ihan kiva elää tässä pahoinvointi-Suomessa kun tuet ei riitä mihinkään!!!1111

Meilläkin on mielestäni oikeus joulun taikaan!111

• ylös 8
  • alas 74

Sivut

Kommentit (47)

Vierailija

Poikkis ja exä maksaa itse omat joulunsa. Jos exä tai poikkis on lasten isä, ostaa myös lapsille lahjoja. Sinä ostat perunaa, lanttua, porkkanaa ja punajuuria ja teet niistä jouluruuat. 

• ylös 71
  • alas 1
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kuinka vasemmistolainen ajatusmaailma pitää olla, että tavallaan odottaa yhteiskunnan ostavan joululahjatkin? Jos olet köyhä niin vietä joulu niinkuin köyhän tulee viettää äläkä siitä sen enempää stressaa.

• ylös 63
  • alas 4
Vierailija

Jos sulla on 5 lasta, niin johan niistä jo tukiakin saa. Esim. Lidlistä saa edullisesti kivoja leluja. Karjalanpaisti, kinkku ja laatikot ei maksa paljon, ei myöskään torttuainekset ja piparitaikina. Aikuisia ei tartte lahjoa. Näin meillä on järkätty kiva joulu jo monena vuonna, en ole edes avustuksia kerjännyt, vaikka niitäkin saa jos haluaa ja osaa hakea (moni tuttava dyykkaa kaikki paikat läpi, vaikka ovat isompituloisimpia kuin minä). Materiaalia tärkeämpänä olen aina pitänyt - ja opetan myös lapsilleni saman - kivaa yhdessäoloa ja tekemistä. Siitä syntyy parhaat muistot. Suosittelen.

-Korkeakouluopiskelija-yh, yksi lapsi

• ylös 29
  • alas 1
Vierailija

Tiedän että ihmisillä voi olla todella tiukkaa, mutta ei kai se joulu yllättäen tule. Säästöjä vaan kuule joka kuukausi mistä vaan voi nipistää, niin on ensi jouluna porsasta pöydässä ja paketit kuusen alla.

• ylös 30
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tiedän että ihmisillä voi olla todella tiukkaa, mutta ei kai se joulu yllättäen tule. Säästöjä vaan kuule joka kuukausi mistä vaan voi nipistää, niin on ensi jouluna porsasta pöydässä ja paketit kuusen alla.

No kerroppa pikkuneiti että miten ihmeessä mä säästän kun laskut joka kuukausi tukia isommat!111

_AP

• ylös 2
  • alas 41
Vierailija

Onks poikkis hyvännäköinen? Voisin maksaa 200 € kiihkeästä tunnista.

t. Varakas mummeli 60 v

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

Seurakunnan diakonia ja Pelastusarmeija auttaa jonkin verran. Sit on tuo Hyvä Joulumieli, johon pitää saada suosittelija eli vaikka soskun täti.

Vierailija

Tiedän tuskasi. Itsellä ei ole edes avopuolisolle ostaa lahjaa ja hän on aivan viimisen päälle jouluihminen. Ehkä pitää antaa joku "lahjakortti" omiin palveluksiin, siivous, hieronta... Lapsille näitä on tietenkin vaikeampi antaa ja kateus iskee kun muut lapset hehkuttaa kuinka he saivat taas 15 hieno ja kallista lahjaa. Vaikeaa olla tänä päivänä köyhä. Vaikka et lahjoja pystyisikään ostamaan, niin anna lapsille kuitenkin hyvä joulumieli, tehkää mitä lapset haluavat ja syökää hyvin.

Vierailija

Siinä sitä joulun taikaa on, kun taijot lapsilles sen joulun. Niin sen muutkin tekee.

• ylös 17
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos sulla on 5 lasta, niin johan niistä jo tukiakin saa. Esim. Lidlistä saa edullisesti kivoja leluja. Karjalanpaisti, kinkku ja laatikot ei maksa paljon, ei myöskään torttuainekset ja piparitaikina. Aikuisia ei tartte lahjoa. Näin meillä on järkätty kiva joulu jo monena vuonna, en ole edes avustuksia kerjännyt, vaikka niitäkin saa jos haluaa ja osaa hakea (moni tuttava dyykkaa kaikki paikat läpi, vaikka ovat isompituloisimpia kuin minä). Materiaalia tärkeämpänä olen aina pitänyt - ja opetan myös lapsilleni saman - kivaa yhdessäoloa ja tekemistä. Siitä syntyy parhaat muistot. Suosittelen.

-Korkeakouluopiskelija-yh, yksi lapsi

Ja kas tässä näemme koulukirjaesimerkin wt:n ja ei-wt;n eroavaisuudesta: Toinen köyhä kouluttautuu, ja hankkii lapselleen sen minkä pystyy järjestämään itse (ja ehkäpä ei ole lapsiakaan tehnyt tässä vaiheessa sitä yhtä enempää, jos ei ole varaa?), toinen porsii minkä kerkeää ja huutaa ja vaatii miksi yhteiskunta ei kanna nenän eteen niitä kalleimpia merkkileluja KUN ONHAN MULLA OIKEUS! Niin, onko? Mietipä sitä.

• ylös 45
  • alas 2
Vierailija

Miksi alapeukut?????? Eikö tässä pahoinvointivaltiossa saa olla enää köyhäkään??????? Uskomatonta!!!!!1

_AP

• ylös 1
  • alas 29
Vierailija

Peruna-, porkkana- ja lanttulaatikko ei itse tehtynä paljoakaan maksa: Nämä ovat jouluruokia. Turha varmaan itkeä mätien ja kalojen perään jos niihin ei ole varaa. Me olemme lisäksi pitkin syksyä ostaneet tarjouksesta lapsille joitain lahjoja ja itse leivotaan myös leivonnaiset alusta asti.

• ylös 21
  • alas 1
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi teit viisi? Itseni piti miettiä keskituloisena, onko varaa kahteen.

Elämä ja kuolema ovat Jumalan kädessä.
Et voi päättää kenekään kuolinpäivää , et myöskään syntymäpäivää.

• ylös 1
  • alas 28
Vierailija

Onko ihmeellistä, että tyhmempi kansanosa alkaa uskoa tuohon "minulla on oikeus!, kaikki me ollaan yhtä hyviä!" demaripaskaan kun sitä jo ala-asteelta asti kaikille tuputetaan. Tyyppi joka hädintuskin osaa sujuvasti lukea kuudennalla on "yhtä hyvä" kuin naapuripenkin lapsi joka lueskelee jo suvuvasti ja nauttien klassikoita. Sama matematiikassa. Osa ymmärrä edes kertotauluja ja osa vetelee lukion alkeita.

Mutta hei, Suomessa he ovat yhtä hyviä!

• ylös 22
  • alas 6
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Onko ihmeellistä, että tyhmempi kansanosa alkaa uskoa tuohon "minulla on oikeus!, kaikki me ollaan yhtä hyviä!" demaripaskaan kun sitä jo ala-asteelta asti kaikille tuputetaan. Tyyppi joka hädintuskin osaa sujuvasti lukea kuudennalla on "yhtä hyvä" kuin naapuripenkin lapsi joka lueskelee jo suvuvasti ja nauttien klassikoita. Sama matematiikassa. Osa ymmärrä edes kertotauluja ja osa vetelee lukion alkeita.

Mutta hei, Suomessa he ovat yhtä hyviä!

Mulla ja mun perheellä on ihan yhtä suuri oikeus joulun taikaan kun sullakin!!!! ETTÄS TIIÄT!!!11

_AP

• ylös 1
  • alas 20

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat