Haha, kaverini (27v, kaksi lasta) suuttui minulle kun sanoin etten halua lapsia näin nuorena

Vierailija

Olemme siis saman ikäisiä ja aihe tuli puheeksi eilisissä illanistujaisissa. Juttelimme lapsista ja perheestä ja sanoin, etten tämän ikäisenä koe vielä haluavani lapsia. Sanoin myös haluavani ennen lapsia matkustaa runsaasti sekä saada vakituisen työpaikan ja kerätä hieman rahaa säästöön. Tämä kaveri ei siis osallistunut aktiivisesti keskusteluun, kuunteli vain nyrpeänä. Myöhemmin sain kuulla hänen suuttuneen minulle asiasta. En tiedä ottiko sanomiseni vittuiluna vaikken todellakaan kohdistanut mitään häneen. Kunhan vastasin rehellisesti. Kaveri on siis nuorena äidiksi tullut ja lähinnä tuilla elävä, ei myöskään ole matkustanut paljon tai ollut ylipäätään paljoakaan töissä.

Oliko tuossa muka suuttumisen aihetta?

Kommentit (8)

Vierailija

Se vähän riippuu siitä, miten sen sanot. Jos puhut sillä tavalla että "mä ainakin tahdon matkustella yms" vähän halveksuen muiden valintoja, niin on ihan syytäkin loukkaantua. Mutta jos sanot sen ihan neutraalisti, niin kaveri taitaa vaan olla vittuuntunut ja kateellinen.
t. Nuori äiti

Vierailija

Kuten yllä kommentoitu, ihan riippuu miten asiasi esitit.

Jos olet todennut vain neutraalisti, että lapsien aika on myöhemmin, niin en ymmärrä suuttumusta.

Jos taas olet pitänyt esitelmän siitä, miten lapset pilaavat elämän ja et todellakaan halua niitä näin nuorena, niin ymmärrän suuttumuksen.

Vierailija

Vähän outo kyllä. Kaikki tekee omat valintansa ja ihmiset arvostavat eri asioita. Tuntuu kyllä, että hän otti asian liian henkilökohtaisesti ihan omista syistään. Ehkä häntä harmittaa tai toivoisia, että olisi saanut rahaa säästöön ensin.

Vierailija

No en tiedä onko suuttumisen aihetta, mutta kyllähän tuollainen aika ärsyttävältä kuulostaa. Usein isoissa kaveriporukoissa löytyy niitä jotka jauhavat omista näkemyksistään ja toimintatavoistaan sellaiseen sävyyn että koittavat tehdä niistä yleistä ihannetta. Yleensä juuri kun puhutaan vaikka lasten hankkimisesta tai joululahjoista tai mistä vain, niin nämä tällaiset aloittavat tyyliin "minä teen asiat siksi näin koska minun mielestäni on fiksuinta..." ja eivät ymmärrä että perustellessaan omia tekemisiään kääntöpuolena vastustavat niitä jotka tekevät toisin.

Itse en jaksa enää muiden tekemisistä ottaa paineta omaan elämääni. Aiemmin olen huonon itsetunnon vuoksi kärsinyt milloin mistäkin kriisistä kun olen ollut jossain asiassa erilainen kuin ystäväni. Tiedän että vaikka jotkut kaverit ovat sellaisia jotka tykkäävät arvostella toisten tekemisiä sivulauseissa korostamalla omia näkemyksiään, niin eivät heidän mallinsa ole kuitenkaan se ainoa mahdollinen.

Vierailija

Esitin asian mielestäni ihan neutraalisti, varmaan aika sanasta sanaan jotenkin "En vielä näe itseäni äitini enkä haluaisi vielä tämän ikäisenä lapsia. Tahtoisin ensin matkustella enemmän ja saada vakkariduunin sekä kerätä enemmän rahaa säästöön" ja tästä sitten seuraava keskustelija jatkoi samansuuntaisella mielipiteellä. Enkä tuon "puheenvuoron" aikana todellakaan korostanut mitenkään että hyi olkoon lapsia tai itsehän olen niin fiksu etten kakaroita hanki sossurahalla tms. -ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat