Nuoren äidin ostokset eilen Citymarketissa

Vierailija

lauantaimakkaraa, ranskanleipää, kolme jättikokoista sipsipussia, olutta ja siideriä, Saarioisen pizzoja, lihapiirakoita, jauhelihaa (rasvaa 22 %), pakastinranskalaisia, kaksi litraa jäätelöä, sokeroituja jogurtteja, nuudelipusseja, valkoista makaronia, nakkeja

Äidillä kaksi lasta, toinen rattaissa ja toinen noin 4-vuotias. Teki mieli sanoa äidille että hae nyt edes muutama tomaatti mutta maltoin sitten kuitenkin mieleni. Säälittää lasten tulevaisuus kun tuollaista roskaa lapsilleen syöttää.

Sivut

Kommentit (138)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kirjoitit varmaan nuo ostokset ylös, vai miten voi muistaa noin tarkasti?

Olen varsin hyvämuistinen ja siinä oli aikaa ostoksia tarkkailla kun tätä naista edeltävän asiakkaan ostoksissa oli ongelmia ja myyjä lähti johonkin selvittämään asiaa. Saattoi niissä ostoksissa jotain muutakin olla mutta ei kuitenkaan mitään terveellistä. Ja oli muuten ylipainoinen tämä äiti vaikka se nyt ei varmaan tuollaisten ostosten kanssa kenellekään yllätys ole.

Ap

Vierailija

Voihan ne sipsipussitkin olla tarkoitettu vaikka illanistujaisiin? Typerää mennä tuomitsemaan koska kaupassa näet vain ostokset, et ihmisten ajatuksia ja suunnitelmia.

Vierailija

Minä ainakin ostan toisella kerralla kasvikset yms. perusruoka-aineet ja sitten joskus käyn erikseen hakemassa herkut.

Vaan provohan tämä on, ei kukaan (ainakaan terve) ihminen kyttää toisten ostoksia ja kirjoittele niitä ylös.

Vierailija

Hah. Entäpä jos sillä oli tomaatit ja muut kotona valmiina? Käyn minäkin joskus ostamassa pelkkää paskaa kun joskus haluan syödä paskaa, en siihen kuole. Normaalisti meillä syödään terveellisesti ja salaattivermeitä on AINA kaapissa. Miksi ostaisin lisää tomaatteja sinne pilaantumaan, kun niitä melkein joka päivä ostetaan ja syödään.
Kerran juurikin Cittarissa ostin pakastepizzaa,siideriä ja karkkia, 5 v tyttäreni oli mukana. Tyttö oli menossa mummolaan yöksi ja mies työmatkalla. Halusin syödä paskaa ja herkkuja juuri sinä iltana, edessä oleva rouva katsoi ostoksiani tosi tympeän näköisenä. Alkoi ihan naurattaa. Ja olen hoikka, yleensä syön hyvin ja liikun paljon.

Vierailija

Mistä sä voit tietää että miten he syövät normaalisti? Tai jos kotona oli jo valmiina saalatit sun muut terveelliset? Tai jos heillä oli vikkonloppuna illanistujaiset tai synttärit johon suurin oaa näistä ostoksista oli menossa?

Me syödään terveellistä kotiruokaa, paljon kasviksia yms., lähes aina ja joskus esim. rankan viikon jälkeen tekee mieli ostaa kunnon mätöt kaikkee roskaa mitä ei tartte juurikaan valmistaa. Tällöin hetkellisesti mieten kassajonossa että mitähän mustakin "nuoresta" äidistä ajatellaan? "taas siinä äiti joka syöttää lapselleen paskaa" "ostaisivat nyt edes pari tomaattia" "voi lapsiparkaa kun mitään vihreetä ei saa". Mut sit muistan että ei mua haittaa mitä vieraat ihmiset ajattelee (ja tulee sit aaveelle kertomaan), pääasia on että me syödään oikeesti terveellisesti 95% ajasta.

Vierailija

Kuulostaa mun ostoksilta kun oltiin kipeinä. Lapsella vesirokkorakkuloita suussa joten ei syönyt pariin päivään kuin jäätelöä ja vähän nakkia ja ranskiksia...

Vierailija

Miksi jotkut aina luulee että jos ostaa paljon jotain kerralla niin ne syödään kerralla? Sipsit säilyy kaapissa, pakastepitsat pakastimessa. Makaronit ne vasta säilyykin.

Vierailija

Mua ei oikeastaan kiinnosta minkä näköinen tai painoinen ihminen ostaa mitäkin, mutta aina vähän huvittaa kun heitetään tuo iänikuinen "voi ne olla illanistujaisiinkin".

Joo, toki voi olla, mutta ihmisen ulkonäöstä (painosta) voi aika pitkälti päätellä syökö tämä pelkkää sokerihiilarihöttöä ja valmisruokia vai terveellisesti. Monesti näiden ylipainoisten kärryissä tosiaan on sitä hiilarihöttöä enkä jaksa uskoa, että aina olisi kaikki tarkoitettu vieraita varten ja oikeasti syövät paljon kasviksia ja välttävät valmiiksi sokeroituja ja suolattuja tuotteita.

Mä en myöskään ymmärrä sitä miksi ruokaostoksista on tullut lähes pyhä lehmä, joita kukaan ei missään tilanteessa saa ikinä eikä koskaan edes anonyymipalstalla kommentoida.

Mä en tunne huonoa omaatuntoa ostoksistani, eikä mua voisi vähempää kiinnostaa mitä joku ajattelee, ostin sitten kilon tomaatteja ja ruisleipää tai saman verran irtokarkkeja ja kolme litraa limua.

Noniin, antakaa alapeukkujen sataa.

Vierailija

Heh heh, mä saan aika paljon tuomitsevia katseita ostoksistani, jotka joskus teen lapsen kanssa. Saattaa olla valmispitsaa tai jopa olutta, karkkia tai sipsejä... Mä nauran vaan partaani, sillä tuo lapsi ei ole mun vaan siskoni. Liikun paljon hänen kanssaan, kun asutaan vierekkäin.

Että mitäs ap jos seuraavan kerran kysyisit vaikka sukuselvityksen, jotta tietäisit edes onko aihetta kauhistella palstalla... Paitsi että sä nyt varmaan tekisit sen aiheen mistä vaan, oli lasta tai ei.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat