Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kysymys muslimimiehille

Vierailija

Vaikka vähän epäilen, ettei heitä tällä palstalla hirveästi ole... :D Kuvitellaan tilanne, että tyttöystäväsi/vaimosi on kristitty. Molemmat haluaisi lapsilleen oman uskontonsa, nainen olisi myös valmis kompromissiin: molemmat opettaisivat omasta uskonnostaan lapselleen. Mitä tekisit?

Kommentit (4)

Vierailija

Islamissa lasten uskonto määräytyy AINA isän uskonnon mukaan. Mies on myös poikkeuksetta perheen pää, eli lapset olisivat muslimeja.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Islamissa lasten uskonto määräytyy AINA isän uskonnon mukaan. Mies on myös poikkeuksetta perheen pää, eli lapset olisivat muslimeja.

Niinhän sitä sanotaan, mutta kukaan EI voi siihen kristittyä naista pakottaa. Ei Suomen lakikaan, jonka mukaan tosin uskonto määräytyy äidin mukaan ;) Jos se ei miehelle käy, niin etsiköön sellaisen naisen, jolle käy. Itse olen ainakin sanonut muslimimiehelleni suoraan, että en koskaan tulisi suostumaan tähän.

hhenni
Seuraa 
Liittynyt13.4.2015

Minä ja muslimi mieheni ei kummatkaan olla erikoisen uskovaisia, kummatkin opettaa uskonnostaan asioita :) meillä tullaan esim juhlimaan islaminuskon juhlia kuten ramadanin loppua ja bayramia esimerkiksi milloin lapsi saa lahjoja, kuten esim kristinuskossa jouluna :)

Ja meillä siis kastettiin lapsi ja tämä oli miehelle ok. Poika saa sitten isompana päättää mihin uskontoon kuuluu vai kuuluuko mihinkää :)

Mutta tämä siis riippuu ihan miehestä, mulla nyt on tämmönen aika lepsu muslimi (syö jopa possua xD)

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat