Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi ihmeessä lääkärillä käynti on niin kallista?

Vierailija

Esim terveystalolla erikoislääkärin aika 20 min maksaa noin 88 euroa. No tuota osasin odottaa, mutta aloin miettiä että mistä helvetistä nämä hinnat tulee? Tarvitsen vain yhden reseptin jonka voi määrätä vain erikoislääkäri.. tuohon hintaan saisin yli puolen vuoden lääkkeet ostettua :o

Sivut

Kommentit (39)

Vierailija

Parikymmentä minuuttia asianajajan aikaa maksaisi varmaan enemmän. Ja eikö putkarin hinnatkin mene samaan tasoon.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Esim terveystalolla erikoislääkärin aika 20 min maksaa noin 88 euroa. No tuota osasin odottaa, mutta aloin miettiä että mistä helvetistä nämä hinnat tulee? Tarvitsen vain yhden reseptin jonka voi määrätä vain erikoislääkäri.. tuohon hintaan saisin yli puolen vuoden lääkkeet ostettua :o

No katsopas, se on se valkoinen takki ja sana ERIKOIS ja LÄÄKÄRI.

Vierailija

No sä voit ap itse opiskella ensin lääkäriksi ja pistää sitten yksityisen lääkärifirman pystyyn. Tule sitten tänne meille kertomaan miten halvalla sinun vastaanotolle pääsee.

Vierailija

Mielelläni maksan, että voin varata ajan suoraan erikoislääkärille, ilman turhia välikäsiä, ilman jonottamista. Tuon säästän, kun jätät turhat jouluroinat ostamatta. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tomistokulut ja alv nappaa tuosta osan. 

Niin ja luonnollisesti tilojen vuokra ja muut kulut nappaa osan. 

Vierailija

Asiantuntijapalveluista saa aina maksaa oli ala mikä tahansa. Terveys on sen tyyppinen asia, että sillä toki myös helppo rahastaa (hädällä omasta terveydestä). Asiantuntijan työn lisäksi osa maksusta koostuu toimitiloista, tutkimuslaitteista, hallinnollisista kuluista ym. Onhan sinunkin käyntisi yhteydessä lääkäri arvioinut terveydentilaasi, onko lääkehoito tarpeellista jne eikä vain miettimättä kirjoittanut reseptiä. Lisäksi tutkimus on todennäköisesti tehty siistissä, ajanmukaisissa tiloissa. Ehkä jotain laitteita  on tutkimiseesi käytetty ja vielä toimistohenkilö sinua palvellut vastaanotossa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No sä voit ap itse opiskella ensin lääkäriksi ja pistää sitten yksityisen lääkärifirman pystyyn. Tule sitten tänne meille kertomaan miten halvalla sinun vastaanotolle pääsee.

Just olin yksityisen hammaslääkärin vastaanotolla, joka pitää samoissa tiloissa myös lääkärin vastaanottoa. Hän innostui kertomaan mitä kaikkia kuluja joutuu yksityislääkärinä / -hammaslääkärinä maksamaan. E-reseptiin siirtyminen oli 10 000.

Vierailija

Ei erikoislääkäri koko summaa saa itselleen. Tiloista menee vuokraa ja kuluja. En valita, olen aina itse saanut avun Terveystalosta, ja tarvittaessa lähetteen eteenpäin. Kuka myy työpanoksen halvalla?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat