Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kämppä pommin jäljiltä, lupasin siivota. Nyt oon 6h maannu sohvalla. Miten saada itseä niskasta kiinni?

Vierailija

Miten oon näin laiska... Kämppä ihan kamalassa kunnossa, etten enää edes välitä....
En saa itseäni niskasta kiinni mitenkään, aloittaminen vaikeaa.

Kohtalontovereita?

Kommentit (10)

Vierailija

Ilmoittaudun. Tänään piti olla reipas siivouspäivä mutta aamupalasta jäin istuun koneelle keittiön pöyän ääreen kunnes huomasin että on taas nälkä. En mä mitään ole tänään tehny mutta kun asun yksin niin eipä tämä muita haittaa.. Ei kyllä mitään pommia oo mutta silti.

Vierailija

Ota lasi viiniä ja laita musiikkia soimaan. Vie roskat. Älä jumiudu lajittelemaan. Yhteen isoon säkkiin vaan kaikki vanhat ruoat, maitopurkit yms. Sitten astiat koneeseen tai altaaseen. Pyyhi tasot. Tiskaa. Pese vessa ja laita puhdas pyyhe. Huomenna voit jatkaa.

Vierailija

Mitäpä jos palastelisit urakan ja lupaisit jokaisen palasen valmiiksi saatuasi itsellesi pienen tauon. Esimerkiksi nyt menet ja peset vessan ja panet pyyhkeet yms. pesukoneeseen. Sen jälkeen palkitset itsesi vaikkapa kupillisella kahvia.

Sitten raivaat keittion tasot ja tiskaat/panet tiskit koneeseen. Taas pieni palkinto, vaikkapa vartti koneella.

Sitten raivaat lattialta irtoroinat, kerää vaikka isoon kassiin ja tyhjää kerralla ne sitten paikoilleen, niin et joudu kävelemään tavara kerrallaan niitä paikoilleen.

Taas pieni tauko.

Sitten imuroit. Tauko.

Tätä rataa. Jossain vaiheessa se taukojen pito jää jopa turhaksi, kun haluat saada urakan valmiiksi.

Jos heti ajattelet suorittavasi kerralla kaiken, uuvut jo pelkästä ajatuksesta. Keskity siis pieneen osaan kerrallaan.

Tsemppiä, olosi on kyllä hyvä jos saat tuon tehtyä!

Vierailija

I feel you. Mun parhaat niksini on itsensä huijaaminen tai näyttely. Huijaaminen toimii niin, että päätän nostaa yhdet sukat lattialta vaikka pöydälle. Sitten kun seison siinä sukat kädessä, samapa nuo on käydä viskaamassa pyykkikoriin. Sitten päätän viedä yhden pizzalaatikon roskikseen, kun sattui olemaan tuossa pyykkikorin vieressä. Roskis on täynnä, hyi helvetti miltä haisee, eikä tää pizzalaatikko mahdu sinne ees revittynä... No, jos nyt vielä vien roskat. Mutta sit on sama kyllä kerätä kerralla kaikki kämpän roskat ja viedä, kun kerta oon sinne nyt menossa. Ja kohta huomaan että oon ihan huomaamatta ja vahingossa imuroinu, pessy pyykit ja luutunnu lattiat, ja tiskaan maanisesti viimesiä kippoja rojottamasta.

Näyttely taas on vähän kuin lasten leikkimistä, eli revit sen jonkun Super-Marjon sisältäsi esiin, pistät jumppavaatteet päälle, hiukset ponnarille ja Spotifyn soittamaan täysillä motivoivaa musiikkia. Sitten alat hymyssä suin tehokkaana ja nopeana siivoamaan. Voit myös esim. samalla selittää kameralle mitä teet ja miksi teet näin etkä noin jne, tai esimerkiksi asettaa aikarajoja itsellesi. Tärkeintä on heivata se laiskapaska sieltä sohvalta ja olla hetken joku tehopakkaus.

Myös itsekuristasi riippuen esim. palkintojen lupaaminen on joskus ihan hyvä keino. Tai kutsut jonkun kaverin tms. kylään, semmosen jolle et kehtaa paljastaa olevasi sottapytty. Tai sisusta kämppäsi uudelleen/vaihda järjestystä, ei onnistu sotkun keskellä.

Nimimerkillä tajuttoman syntymälaiska, joten oon joutunu kehittämään ihan yksinkertaisimpiinkin asioihin juonia, joilla saan itseni tekemään ne

Vierailija

Täällä sama. Netti on tärkeämpää.
Tehdäänkö vaihtarit?
Jaksaisin siivota toisten kämppää.
Mutta en omaa.

niinaps.

Tsemppiä sisko! Pala kerrallaan. Pyydä ystävä/ystäviä avuksi ja tueksi, joskus tilanteet ajautuvat pisteeseen, että niitä on itse hankala purkaa. Olet tärkeä! <3

Vierailija

Täällä ihan sama. Kylpyhuoneen lattia on viimeksi pesty kunnolla ehkä vuonna 2007. Ruokapöytä on täynnä tavaraa, lastenhuoneen lattia legoja. Koko tän päivän olen makoillut sohvalla kun on ollut niin huono olo.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat