Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Arvoisa lentomatkustaja.

jotain tapoja olisi hyvä olla

Sinä olet maksanut paikastasi tietyn hinnan, kuten minäkin, joten olisi ihan fiksua, jos ymmärtäisit kertoa sille pikkupiltille, että edessä istuvan selkänojaa ei potkita koko aikaa.

Siinä käy pian niin, että se edessä istuva setä pitää sitä selkänojaa makuuasennossa myös pikkupiltin aterian ajan, kuten myös sen ajan, kun sinä yrität vääntäytyä vessaan ikkunapaikalta.

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sinä olet maksanut paikastasi tietyn hinnan, kuten minäkin, joten olisi ihan fiksua, jos ymmärtäisit kertoa sille pikkupiltille, että edessä istuvan selkänojaa ei potkita koko aikaa.

Siinä käy pian niin, että se edessä istuva setä pitää sitä selkänojaa makuuasennossa myös pikkupiltin aterian ajan, kuten myös sen ajan, kun sinä yrität vääntäytyä vessaan ikkunapaikalta.

Mulla kävi niin, että edessä oleva piti selkänojaansa kallistettuna alusta asti, vaikka toki tiesi, että takana on sylissä lapsi ja todella ahdasta. Kyseessä oli neljän tunnin päivälento, joten kirjoittamattoman etiketin mukaan selkänoja olisi kuulunut pitää pystyssä koko lennon. En itse kehdannut kallistaa omaa tuoliani, vaan koetin pärjätä siinä tilassa, mutta eipä ollut halua rajoitella lapsen potkimista. Jos olisi nostanut selkänojansa, niin potkut eivät olisi niin paljon osuneetkaan, mutta valitsi toisin..

Vierailija

Vastaavissa tilanteissa kannattaa pyytää lentoemäntää hoitaa asia, näin itsekin olen tehnyt, kun ruokailun aikana edessä olevalla on istuimen selkänoja alhaalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetin etiketti käskee pitämään selkä ihan pystyssä päivälennolla? :D

Selkänojan siis

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi niin, että edessä oleva piti selkänojaansa kallistettuna alusta asti, vaikka toki tiesi, että takana on sylissä lapsi ja todella ahdasta. Kyseessä oli neljän tunnin päivälento, joten kirjoittamattoman etiketin mukaan selkänoja olisi kuulunut pitää pystyssä koko lennon. En itse kehdannut kallistaa omaa tuoliani, vaan koetin pärjätä siinä tilassa, mutta eipä ollut halua rajoitella lapsen potkimista. Jos olisi nostanut selkänojansa, niin potkut eivät olisi niin paljon osuneetkaan, mutta valitsi toisin..

Minä olisin ystävällisesti kysynyt, että "anteeksi, mutta olisiko mahdollista, että nostaisit selkänojan, kun minulla on lapsi sylissä, ja täällä on melko ahdasta?"

Jotenkin uskon, että asia olisi ratkennut kaikkia tyydyttävällä tavalla..

ap.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Toisten huomioon ottaminen? Tosin se taitaa olla sisäsyntyinen ominaisuus eikä opeteltua etikettiä.

Vierailija

Tästä syystä olisi hyvä, että lentoyhtiöt sijoittaisi samankaltaiset mulkut samaan paikkaan ettei olisi suuria kulttuurieroja. esim. tyhjänjauhajat samaan riviin. työskentelijät peräkkäin samoin kuin penkinkallistajat.

Vierailija

Arvoisa lentomatkustaja. En ole koskaan antanut lasten potkiskella penkkejä.

Jos sellaista kumminkin jonkun muiden lasten kanssa tapahtuu, niin todennäköisesti siksi, ettei vanhempi tajua niiden pienten jalkojen tuntuvan paksun istuimen lävitse.

Mitäpä, jos lapsellisen kostomentaliteetin sijasta ihan vaan nouset ylös, käännyt taakse ja sanot ystävällisesti, että "hei anteeksi, mutta nuo lapsenne potkut tuntuvat penkin läpikin aika ikävästi, voisitteko kieltää häntä potkimasta."

Jos minä jotain meissä suomalaisissa inhoan, niin juuri ap:n tyyliä. Että ärsyynnytään ihan hirveästi pikkuasioista, ja ollaan täydellisen kyvyttömiä kommunikoimaan asiasta suoraan ja ystävällisesti - mieluummin kostetaan jotenkin asia kuin sanotaan ääneen, että "hei, tuo ei tunnu kivalta, lopettaisitko!"

Vierailija

No on taas vaikeaa avata suu. Muissa maissa ihmiset osaavat kyllä kommunikoida keskenään. Tuossakin olisi voinut sanoa, että anteeksi mutta voisitteko katsoa että lapsi ei potkisi edelläistuvaa, tai että anteeksi, voisitteko ystävällisesti nostaa selkänojanne ruokailun ajaksi ylös. Mutta ei, ei suomalaisessa lentokoneessa. Siellä vaan mulkoillaan ja kiristellään hampaita, ja kirjoitetaan sitten nettipalstalle. Ei puhettakaan että asian voisi ratkaista ihan paikan päällä ystävällisessä hengessä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toisten huomioon ottaminen? Tosin se taitaa olla sisäsyntyinen ominaisuus eikä opeteltua etikettiä.

Kyllä mä ruokailun ajaksi nostan pystyyn, mutta sen jälkeen säädän selkänojaa niin että on mukava ottaa vaikka pikku tirsat. Sen takia se selkänoja varmaan kääntyy että sitä voi säätää itselle sopivaksi?

Vierailija

Minulle alkoi kerran eräs nainen huutaa kun halpalentoyhtiön pienissä tiloissa halusi ehdottomasti kallistaa penkkinsä sellaisella puolentoista tunnin lennolla syliini ja polveni olivat hänen tiellään. Ihan siis normaalisti istuin polvi toisen jalan päällä ja se tuntui ilmeisesti naisen selkään penkin läpi ikävältä. Ei myöskään hirveästi tehnyt mieli alkaa tehdä hänelle tilaa istumalla polvet sivuttain kun kävi aika aggressiivisesti säksättämään. Ilmeisesti kostoksi piti sitten penkkiä ehdoin tahdoin kallistettuna vielä laskeutumisen aikaan. On se mukavaa, lentomatkustaminen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulle alkoi kerran eräs nainen huutaa kun halpalentoyhtiön pienissä tiloissa halusi ehdottomasti kallistaa penkkinsä sellaisella puolentoista tunnin lennolla syliini ja polveni olivat hänen tiellään. Ihan siis normaalisti istuin polvi toisen jalan päällä ja se tuntui ilmeisesti naisen selkään penkin läpi ikävältä. Ei myöskään hirveästi tehnyt mieli alkaa tehdä hänelle tilaa istumalla polvet sivuttain kun kävi aika aggressiivisesti säksättämään. Ilmeisesti kostoksi piti sitten penkkiä ehdoin tahdoin kallistettuna vielä laskeutumisen aikaan. On se mukavaa, lentomatkustaminen.

-Ei muuten pitänyt. Lentoemot pitää huolen siitä, että penkit on pystyssä, kun laskeudutaan.

Vierailija

Mä oon kerran sanonut tuollaiselle pienelle riehuvalle äpärälle junassa, että jos et ole kunnolla, niin tapan äitisi.

Rauhoittui. :D

Vierailija

No, ne penkit on tehty siksi, että niitä voi kallistaa. Ruokailut ja nousut ja laskut eri asia. Minä olen parikin kertaa suuni avannut takapenkin pikkupiltin vanhemmille ptkimisesta ja saanut vähättelyä ja huokauksia. No kun meidän niconiina on vaan vilkas lapsi ja tykkää potkia ja riehua. Temperamentti nääs.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

-Ei muuten pitänyt. Lentoemot pitää huolen siitä, että penkit on pystyssä, kun laskeudutaan.

Eivät aina pidä.
Harvinaista tuo toki on.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat