Kohta joulu, maalaisserkut taas kateellisina

Vierailija

Kohtakoittaa taas aika, kun hurautamme täältä Espoosta Volvollamme (XC90) joulun viettoon maalle. Olemme jo ostaneet sukulaisille ja tietty vanhemmillemme laadukkaat arvokkaat lahjat.
Maalaisserkuilla menee joka kerta joulunvietto siihen pisteeseen, että alkavat kännissä räksyttämään hienosta autostamme, sekä muusta varallisuudestamme.
Oikein jo valmiiksi ärsyttää se kateellisuus.

Kommentit (13)

Vierailija

Aika surkeeta, kun eihän tuo teidän auto ole edes mikään tosi-luksus. Me lähdetään Hummerilla ettei tartte muita väistellä. Eikä mennä muiden nurkkiin vaan chaletille Lappiin.

Vierailija

Moikka täältä maalta. Meilläkin on xc90, minusta se on ihan perus tilava auto. Tyhmää että laitat kaupunkilaiset vs maalaiset. Erilailla toimeen tulevia on joka paikassa. Pröystäily on tyhmää. Ei meilläkään lapset saa kuin pari lahjaa per nenä, eikä edes mitään kalliita. Ei haluta opettaa siihen että kaiken saa mitä haluaa. Vaikka varaa ehkä olisikin.

Etkö ole huolissasi lastesi tulevaisuudesta, kasvatat heistä röyhkeitä ja ahneita ihmisiä. He oppivat tuhlaamaan rahaa ja luonnonvaroja surutta.

Vierailija

Mun maalaisserkut luulee minua ja miestäni huomattavan varakkaiksi ilmeisesti pelkästään siksi, että asutaan Espoossa omistusasunnossa. Körötellään pohjoiseen pienellä, käytettynä ostetulla hyrysysyllä halisrättikauppojen vaatteissa. Silti joka joulu pitää kuunnella samat vinoilut. Saavat aina puheen jotenkin käännettyä raha-asioihin ja kohta sieltä kuuluu jotain tyyliin "no teillähän on varmasti varaa matkustaa" jne. Akateemiset tutkintomme saattavat olla ainakin osasyynä harhaluuloon. Omituisinta on se, että serkut vaikuttavat itse varsin varakkailta (vaikken tulotasoa utele), parikin ajaa mersuilla ja bemareilla, on isot omakotitalot pellolla ja päältä ajettavat ruohonleikkurit ja monta ulkomaanlomaa vuodessa. Minä ja mies säästetään yleensä kolme vuotta, ennen kuin päästään yhdelle ulkomaanreissulle.

Vierailija

Mun varakkaat vanhemmat asuu maalla. :D
Kaupunkilaisserkku oli mulle lapsena kateellinen, kun maalla sai tehdä melkein mitä halusi ulkona ja mä olin hänelle kateellinen, kun serkku pystyi menemään milloin tahansa vaikkapa elokuviin ja mun piti järjestellä kyytiä vanhemmilta. :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat