Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Runsaat kuukautiset - muutosta ruokavaliolla?

Vierailija

Onkohan kellään kokemusta tällaisesta? Havahduin siis kuukautisten runsauteen lähinnä siitä, että terveystarkastuksessa Trom oli vähäsen koholla ja terkkari kyseli kuukautisten runsaudesta vaikkei varsinaisesti ollut huolissaan tilanteesta vielä ainakaan. Hyytymistä en muistanut mainitakaan.

Ei kuukautiset nyt niin runsaat ole että vaippoja tai muuta tarvitsisin, lähinnä haittaa se etten uskalla super-tamponillakaan montaa tuntia olla esim. töissä ilman vaihtoa, vielä ei ole falskannut lisänä olevasta normaalisiteestä läpi. Lähinnä tuo Trom nyt säikäytti siinä mielessä että olisikohan tähän mitään luonnollista apua.

Ajattelin nyt itse kokeilla josko ruokavaliomuutoksesta tai jostain luontaistuotteesta olisi apua vaivaan? Olisiko kenelläkään suositella jotakin? En googlellakaan löytänyt oikein mitään järkevää kun kuukautiskipuja minulla ei ole, PMS kyllä muttei ihan joka kierrolla ja joskus voimakkaana, joskus taas ei juuri mitään tai ei ollenkaan.

En käytä mitään hormonaalista ehkäisyä enkä ajatellut aloittakaan tähän tarkoitukseen ainakaan.

Kommentit (3)

Vierailija

Jos juot maitoa, niin lopeta. Minä erehdyin aloittamaan maidonjuonnin uudelleen kesällä ja lisäsin muutenkin maitotuotteita, kun ajattelin sen olevan kätevä tapa saada lisää proteiinia. Seurauksena oli runsaimmat ja kivuliaimmat kuukautiset suunnilleen ikinä. En ensin tajunnut, että maito oli syynä, joten seuraavatkin kuukautiset oli verilöyly. Anemiakin siitä seurasi. Jätä se lehmänmaito siis vasikoille! Sehän on täynnä lehmän raskaushormoneita sun muuta, ei siis mitenkään järkevää juotavaa ihmiselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos juot maitoa, niin lopeta. Minä erehdyin aloittamaan maidonjuonnin uudelleen kesällä ja lisäsin muutenkin maitotuotteita, kun ajattelin sen olevan kätevä tapa saada lisää proteiinia. Seurauksena oli runsaimmat ja kivuliaimmat kuukautiset suunnilleen ikinä. En ensin tajunnut, että maito oli syynä, joten seuraavatkin kuukautiset oli verilöyly. Anemiakin siitä seurasi. Jätä se lehmänmaito siis vasikoille! Sehän on täynnä lehmän raskaushormoneita sun muuta, ei siis mitenkään järkevää juotavaa ihmiselle.
En käytä kuin kahvissa jota juon 1-2 kuppia päivässä eli todella vähän. Juustoja tosin syön suhteellisen paljon. ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat