Tuttava meni 19v poikansa kanssa tutusstumaan armeijaan etukäteen.

Vierailija

Poika sellainen hissukka, menee tammikuussa armeijaan.

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Poika myös menee armeijaan mutta ei oo aikomustakaan mennä tutustumaan. Ei oo rääväsuu poika mutta koulussa pärjäsi hienosti ja pääsi suositulle linjalle yliopistoon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Poika myös menee armeijaan mutta ei oo aikomustakaan mennä tutustumaan. Ei oo rääväsuu poika mutta koulussa pärjäsi hienosti ja pääsi suositulle linjalle yliopistoon. 

Suosittele sivaria tai totaalikieltäytymistä. Mä menin about samassa tilanteessa inttiin, kun ajattelin että tarttis olla siellä vaan puol vuotta. Paskat laittovat mut RUK:n ja tekivät vänskän, jouduin sitten lusimaan sen 362 päivää. Jos oisin ollut sivari, oisin voinu senkin ajan käyttää hyväkseni ja vaikka opiskella.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Suosittele sivaria tai totaalikieltäytymistä. Mä menin about samassa tilanteessa inttiin, kun ajattelin että tarttis olla siellä vaan puol vuotta. Paskat laittovat mut RUK:n ja tekivät vänskän, jouduin sitten lusimaan sen 362 päivää. Jos oisin ollut sivari, oisin voinu senkin ajan käyttää hyväkseni ja vaikka opiskella.

Ei kannata ylisuorittaa ja painaa peräsuoli puoli metriä ulkona, jos ei halua johtajakoulutukseen. Aika harvassa varuskunnassa nykypäivänä työnnetään johtajakoulutukseen pelkkien paperien perusteella, jos ei muiden näyttöjen puolesta ole sinne mitään asiaa.

Vierailija

Suloista, vähän niin kuin päikkäriharjoittelu. Ihana mutsi, on varmaan järjestänyt TETit ja kesätyöpaikatkin poikakullan puolesta.

Vierailija

Mitä sitten? mun mielestä tuo on ihan hyvä juttu etenkin jos poika on vähän hissukka niin tavallaan pääsee jo etukäteen vähän näkemään millainen laitos se on. Ette te eukot oikeasti voi sanoa tuohon mitään kun ei teitä pakoteta inttiin! ja se voi oikeasti pelottaa joitakin.

Itse olin tuon ikäisenä myös hissukka (tosin se johtui osittain paniikkihäiriöstä) ja muistan kuinka intti jännitti ihan hirveästi. Tosin tuon ikäisenä olin vielä koulussa niin sain lykkäystä ja inttiin ois pitäny mennä 21v:nä mutta hyödynsin (liioittelin paniikkihäiriötä) paniikkihäiriön ja sain vapautuksen. Ehkä se sun tuttavan poika huomaa siellä käydessäänb ettei intti olekaan sen juttu ja menee sivariin tai hankki vapautuksen.

Vierailija

Senhän vois tehdä vähän niinkuin päiväkotiharjoittelun, että äityli olis esim. ensimmäisen viikon siellä mukana ihan 24 h ja sitten päivä kerrallaan vähemmän aikaa.

SINÄNSÄ en pidä tutustumiskäyntiä yhtään hullumpana ajatuksena, varuskunnilla voisi ihan hyvin olla joku "avoimet ovet" päivä, jolloin tulevat alokkaat voisivat käydä siellä tutustumassa paikkoihin. Ymmärrän hyvin, että se voi olla pelottava asia. Mutta kuka sinne nyt mutsinsa raahaa???

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ei kannata ylisuorittaa ja painaa peräsuoli puoli metriä ulkona, jos ei halua johtajakoulutukseen. Aika harvassa varuskunnassa nykypäivänä työnnetään johtajakoulutukseen pelkkien paperien perusteella, jos ei muiden näyttöjen puolesta ole sinne mitään asiaa.

Mä yritin sluibata vielä mahollisimman paljon, ainakin meidän varuskunnassa melkeen koko RUK tupa oli samanlaisia. Hyvät lukiopaprut, korkeakoulupaikka, perushyvä kunto ja oltiin yritetty vältellä pitkää nakkia, mm. sluibailemalla maholisimman paljon. Oisko meitä ollu 2 amis-taustasta ja yks joka oli ihan innoissaan armeijasta. :/

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka sinne nyt mutsinsa raahaa???

Ei kaikilla ole ystäviä, joiden kanssa voisi mennä tutustumaan. Ja olisiko jotenkin vähemmän väärin mennä sitten isän kanssa?

Kasarmit ovat yleensä kaukana, joten autokin on aika välttämätön väline tuolle reissulle. Kaikki vanhemmat eivät anna autoa lainaan, eikä kaikilla nuorilla pojilla edes ole ajokorttia. whoooo.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Senhän vois tehdä vähän niinkuin päiväkotiharjoittelun, että äityli olis esim. ensimmäisen viikon siellä mukana ihan 24 h ja sitten päivä kerrallaan vähemmän aikaa.

SINÄNSÄ en pidä tutustumiskäyntiä yhtään hullumpana ajatuksena, varuskunnilla voisi ihan hyvin olla joku "avoimet ovet" päivä, jolloin tulevat alokkaat voisivat käydä siellä tutustumassa paikkoihin. Ymmärrän hyvin, että se voi olla pelottava asia. Mutta kuka sinne nyt mutsinsa raahaa???

Toi olisi mun mielestä tosi hyvä asia! saatan olla väärässä mut mä jostain lukenu et jossain päin suomea tollasta ois kokeiltu, Kainuun prikaatti? pitää googlettaa kohta.

Niin tuossa tulevat alokkaat näkisi ilman pelkoa ja jännistystä etukäteen millainen paikka se on ja mikä meininki siellä on. Sit olisi hyvä jos ne palvelusta suorittavat varusmiehet vaikka esittelisi paikkoja ja näyttäsivät vaikka tuvan missä ne nukkuu ja sit voisivat vaikka ruokailla varusmiesten kanssa. Tosin tuo tutustumiskäynti pitäisi olla vapaaehtoinen niin ne jotka ei halua sinne jättäytyvät pois. Etenkin niille jotka jännittää tai joita pelottaa intti tuomonen tekisi hyvää, niin se intti ei sit jännitä enää niin paljoa ennen palvelusta kun on jo nähnyt sen.

Vierailija

Onhan tuo nyt aivan helvetin noloa. Jos oma poika tuollaista ehdottaisi, en todellakaan suostuisi. Ei sillä kyllä kävisi mielessäkään tuollainen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toi olisi mun mielestä tosi hyvä asia! saatan olla väärässä mut mä jostain lukenu et jossain päin suomea tollasta ois kokeiltu, Kainuun prikaatti? pitää googlettaa kohta.

Niin tuossa tulevat alokkaat näkisi ilman pelkoa ja jännistystä etukäteen millainen paikka se on ja mikä meininki siellä on. Sit olisi hyvä jos ne palvelusta suorittavat varusmiehet vaikka esittelisi paikkoja ja näyttäsivät vaikka tuvan missä ne nukkuu ja sit voisivat vaikka ruokailla varusmiesten kanssa. Tosin tuo tutustumiskäynti pitäisi olla vapaaehtoinen niin ne jotka ei halua sinne jättäytyvät pois. Etenkin niille jotka jännittää tai joita pelottaa intti tuomonen tekisi hyvää, niin se intti ei sit jännitä enää niin paljoa ennen palvelusta kun on jo nähnyt sen.

http://www.panssariprikaati.fi/wcm/SU+Puolustusvoimat.fi/Puolustusvoimat...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kuka sinne nyt mutsinsa raahaa???

Ei kaikilla ole ystäviä, joiden kanssa voisi mennä tutustumaan. Ja olisiko jotenkin vähemmän väärin mennä sitten isän kanssa?

Kasarmit ovat yleensä kaukana, joten autokin on aika välttämätön väline tuolle reissulle. Kaikki vanhemmat eivät anna autoa lainaan, eikä kaikilla nuorilla pojilla edes ole ajokorttia. whoooo.

Niin, se äiti (tai isä) ei voi ajaa sitä poikaansa sinne ja käydä vaikka kahvilla lähimmällä ABC:llä silläaikaa kun poika käy tsekkaamassa paikat.

Mihin siinä kaveria tarvii? Aika moneen paikkaan joutuu menemään ihan ilman kaveria. Jos ei kaveri ole menossa samaan paikkaan inttiin, niin silloinkin mennään ilman kaveria.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat