Tämän takia en vietä pyhiä anopin kanssa.

Vierailija

En jaksa enää ymmärtää miten anopilla voi olla niin vaikeaa mun kanssa. Kun ollaan siellä vierailulla, on kuin olisin ilmaa. Kysyy esim. kahvipöydässä mieheltäni haluaako tämä lisää kahvia, minulta ei koskaan. Mies sitten vaikeana sanoo, että ehkä X haluaisi myös lisää kahvia.
Tai jos puhe vaikka talon remontista, pihan laitosta, ym., puhuu aina vain miehelle, mitä olet talollesi/pihallesi tekemässä, ihan sama olenko huoneessa vai en. Talo kuitenkin yhteisesti laitettu, yhtä paljon velkaa minulla kuin miehellä.
Miten voi olla niin vaikeaa huomioida myös minut, sentään kohta 20 vuotta olen miniänä ollut. Vävynsä on kuin oma poika, minä edelleen vieras.

Kommentit (10)

Vierailija

Mitä mies on mieltä tästä?

Ota jatkossa paikkasi pöydässä ja puhu pokkana kuin anoppi olisi juuri sinulta kysynytkin. Katso missä vaiheessa nainen tajuaa mokanneensa. 

Vierailija

Ehkä anoppisi on niitä vanhan kansan naisia, joille tärkeintä on keskittyä miesten passaamiseen. Miksei miehesi hae kahvipannua ja kaada kaikille? 

Moni olisi varmaan iloinen, jos anoppi suhtautuisi kuin puhtaaseen raittiiseen näkymättömään ilmaan.

Vierailija

Taitaa olla juuri niitä vanhan kansan naisia, on passannut poikaansa vielä aikuisiällä, kaikki tullut valmiina eteen. Olen tästä miehelle joskus puhunut mutta eihän oma äiti voi mitään niin väärin tehdä, että viitsisi ottaa asian esille. Anoppi hakee siis kahvipannun, kaataa miehelle ja vie sitten takaisin, mutta tämä nyt oli vain yksi esimerkki.

Omia poikia en noin passaa, heiltä vaaditaankin jotain, on anoppi joskus tätä huuli pyöreänä katsonut.

ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla juuri niitä vanhan kansan naisia, on passannut poikaansa vielä aikuisiällä, kaikki tullut valmiina eteen. Olen tästä miehelle joskus puhunut mutta eihän oma äiti voi mitään niin väärin tehdä, että viitsisi ottaa asian esille. Anoppi hakee siis kahvipannun, kaataa miehelle ja vie sitten takaisin, mutta tämä nyt oli vain yksi esimerkki.

Omia poikia en noin passaa, heiltä vaaditaankin jotain, on anoppi joskus tätä huuli pyöreänä katsonut.

ap

Kuinka vanha anoppisi on ja mikä hänen koulutustasonsa ja sosioekonominen statuksensa on? Vanhoilliset ja epätasa-arvoiset asenteet kukkivat huonosti koulutettujen ja iäkkäiden keskuudessa.

Oma anoppini on jo 85-vuotias mutta ei kyllä ikinä ole toiminut noin. Kaikki lapsensa on kasvattanut omatoimisiksi ja fiksuiksi ja on tosi ihana ihminen muutenkin. Tosin anoppi on kai aikanaan ollut aika moderni naisihminen, kun on suorittanut kaksi akateemista loppututkintoa ja mennyt eroamaankin ensimmäisestä miehestään 1950-luvun puolimaissa, mikä ei varmaan niin hirveän yleistä ollut siihen aikaan.

Vierailija

Minulle anoppi on ensisijaisesti miehen äiti. Heillä oli monta yhteistä vuotta ennen kuin minä tai kukaan muukaan tuli mukaan kuvioihin. Siksi minusta on ihan OK, että anoppi passaa poikaansa ja toisaalta poika äitiään. En minä jää sitä kahvia vaille, vaikka anoppi kysyisi vain pojalta, ottaako tämä lisää. Osaan sanoa ääneen, että "jos vielä riittää, niin minulle maistuisi puoli kupillista".

Onko sinulle ap koskaan tullut mieleen, että anoppi haluaa kuulla poikansa mielipiteitä talosta ja pihasta, ei sinun mieleipiteitäsi. Ne on varmaan siinä pöydässä jo moneen kertaan sanottu, joten tasapuolisuuden vuoksi kysellään mieheltäsikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Kuinka vanha anoppisi on ja mikä hänen koulutustasonsa ja sosioekonominen statuksensa on? Vanhoilliset ja epätasa-arvoiset asenteet kukkivat huonosti koulutettujen ja iäkkäiden keskuudessa.

Oma anoppini on jo 85-vuotias mutta ei kyllä ikinä ole toiminut noin. Kaikki lapsensa on kasvattanut omatoimisiksi ja fiksuiksi ja on tosi ihana ihminen muutenkin. Tosin anoppi on kai aikanaan ollut aika moderni naisihminen, kun on suorittanut kaksi akateemista loppututkintoa ja mennyt eroamaankin ensimmäisestä miehestään 1950-luvun puolimaissa, mikä ei varmaan niin hirveän yleistä ollut siihen aikaan.

Oot niiiiin väärässä. Vanhemman koulutus ei kerro mitään. Se on sen ihmisen fiksuus, havannointikyky ja sydämmellisyys. Ei akateemisuus.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

ap

Ettekö miehesi kanssa voi tehdä sille kepposia? Esim kun ämmä on kaatanut miehellesi kahvia, mies antaa täyden kupin sinulle. Mikä sut tai teidät tekee niin riippuvaisiksi ämmän huomiosta, että teidän pitää nöyristellä?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

ap

Ettekö miehesi kanssa voi tehdä sille kepposia? Esim kun ämmä on kaatanut miehellesi kahvia, mies antaa täyden kupin sinulle. Mikä sut tai teidät tekee niin riippuvaisiksi ämmän huomiosta, että teidän pitää nöyristellä?

Tämä oli oma ehdotukseni, mutta joku ehti kirjoittaa sen ennen mua!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat