Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkärin palkka?

Vierailija

Voisivatko lääkärit listata tänne palkkojaan ja kauanko ovat olleet töissä.

Mietin että kannattaako hieman päälle kolmekymppisen lähteä vielä opiskelemaan ja jättää työ, joka ei unelmatyö mutta ihan ok, noin 3k kk-palkalla. Opiskelupaikka lääkiksessä siis on jo, eli sitä ongelmaa ei enää ole.

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Ainakin yksityisellä suuriosa lääkäreistä toimii ammatinharjoittajina ja saavat palkka just niin paljon, kun hoitavat potilaita. Eli, jos ovat paljon töissä ja potilaita paljon, niin palkka on kyllä,todella hyvä.

Vierailija

Miksi ihmeessä et opiskelisi, jos sulla se paikka on? Lääkäri tienaa virassa 3500-4500 + lisät/kk plus ihan niin paljon kuin jaksaa yksityisvastaanotolla oman firman kautta

Vierailija

Olen erikoislääkäri yliopistollisessa sairaalassa. Virassa 12v. Palkkani on 5800e/kk +vuorolisät. Palkoissa on paljon vaihtelua erikoisalasta riippuen.

Vierailija

Yleislääkärinä terveyskeskuksessa. Peruspalkka19 vuoden kokemuksen jälkeen 5600 e / kk + toimenpidepalkkiot ja lisät kiirevastaanoton pitämisestä.

Vierailija

Olen valmistumassa ensi keväänä. Nyt olen sopinut 3kk ajaksi vuokrafirmalle "heittopussityön" eli menen minne tarvitaan ja voi olla yötyötäkin. Saan tästä 7300e/kk. Sen jälkeen menen keskisuureen terkkariin ja palkka tulee olemaan n. 4500€/kk lisineen. Sairaalassa palkkani olisi evalina n. 3300€/kk + päivystyslisät.

T. Kandi joka lähti vanhemmalla iällä opiskelemaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa. En viitsi tänne palkkatietoja julkisesti kirjoitella kuitenkaan.

Ne mediaanit ovat kyllä google-haun päässä, jos joku niitä kaipailee.

Vierailija

Miten paljon nuo vuorolisät, päivystyspalkkiot ja toimenpidepalkkiot suunnilleen ovat kuukaudessa? Vaihtelevat tietenkin hirveästi, mutta voisiko joko antaa esimerkkejä tyyliin päivystän 2 yötä kuukaudessa, saan x euroa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka kateellinen täällä on käynyt alapeukuttamassa kaikki palkat :D

Ei varmaan kateudesta vaan siitä, että lääkäreitä tuskin on tällä palstalla yhtä äkkiä näin paljon samaan aikaan palkoistaan kertomassa. Valelääkäreiden kommentteja suurin osa.

Lääkärit palstailevat ihan jossain muualla suljetuissa ryhmissä.. 😉

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miten paljon nuo vuorolisät, päivystyspalkkiot ja toimenpidepalkkiot suunnilleen ovat kuukaudessa? Vaihtelevat tietenkin hirveästi, mutta voisiko joko antaa esimerkkejä tyyliin päivystän 2 yötä kuukaudessa, saan x euroa.

Olen tk-lääkärinä tehnyt kuluneen vuoden aikana 52 tuntia kiirevastaanottoa (ent. päivystys, klo 16-22). Siitä on kertynyt 3550 euroa, jonka voi halutessaan ottaa myös vapaana.
Toimenpidepalkkioita tulee kuukaudessa 800-1000 euroa.

7

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Olen tk-lääkärinä tehnyt kuluneen vuoden aikana 52 tuntia kiirevastaanottoa (ent. päivystys, klo 16-22). Siitä on kertynyt 3550 euroa, jonka voi halutessaan ottaa myös vapaana.
Toimenpidepalkkioita tulee kuukaudessa 800-1000 euroa.

7

Korjaan viestiäni, kiirevastaanotto on siis klo 16-20.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat