Miten olette kertoneet lapselle että joulupukkia ei ole?t.ammattivalittaja

Vierailija

pitäisi kertoa pojalle kun kolussa se kuitenkin selviää ennemmin tai myöhemmin.

Sivut

Kommentit (18)

Vierailija

Tutkimusten mukaan lapsen aivot tarvitsevat kehittyäkseen ripauksen taikaa ja mystiikkaa. Joulupukkiin uskomisesta ei ole mitään haittaa, päinvastoin. Eli ei tarvite kertoa.

Vierailija

En ole vielä kertonut ja lapsi on 14-vuotias. Uskokoon tai ei, minun joulun taikuudestani se ei ole pois. Minun suustani eivät aikuisetkaan kuule ettei pukkia olisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä nyt vain näin ennen joulua mitään kerro. Sitten joulun jälkeen vasta.
Ei ole aikomus kertoakaan mutta mietin vain tapaa kuina kerron sen.ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En ole vielä kertonut ja lapsi on 14-vuotias. Uskokoon tai ei, minun joulun taikuudestani se ei ole pois. Minun suustani eivät aikuisetkaan kuule ettei pukkia olisi.
Eiköhän ne kaverit pidä aikanaan asiasta huolen. Anna vielä pitää illuusionsa, ei se häntä riko.

Vierailija

Meillä ei koskaan lapsille väitetty, että Joulupukki on olemassa. Ovat alusta asti tienneet keneltä lapset tulevat. Myöhemmin, kun ovat kyselleet mikä tämä Joulupukki-juttu on mitä muuta harrastavat, ollaan kerrottu että se on sellainen satu jota aikuiset lapsille kertovat.

Linjamme tuli siitä, kun sisareni joskus kertoi kuinka pettynyt hän oli kun hän oli tajunnut että kaikki olivat valehdelleet hänelle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Meillä ei koskaan lapsille väitetty, että Joulupukki on olemassa. Ovat alusta asti tienneet keneltä lapset tulevat. Myöhemmin, kun ovat kyselleet mikä tämä Joulupukki-juttu on mitä muuta harrastavat, ollaan kerrottu että se on sellainen satu jota aikuiset lapsille kertovat.

Linjamme tuli siitä, kun sisareni joskus kertoi kuinka pettynyt hän oli kun hän oli tajunnut että kaikki olivat valehdelleet hänelle.

"Ovat alusta asti tienneet keneltä lapset tulevat. "

Ovat alusta asti tienneet keiltä LAHJAT tulevat. Voi näitä oikolukuja.

Vierailija

No minä päätin että jos lapsi tulee kysymään että onko joulupukkia olemassa niin vastaan rehellisesti. Koulussa kuulemma on ollut jo vänkäystä pukin olemassaolosta mutta lapsi (9v.) on edelleen sitä mieltä että kyllä se joulupukki on olemassa.

Vierailija

Jos ap meinaat kertoa lapselle ettei joulupukkia ole oikeasti olemassa niin mites noi pääsiäispuvut ja hammaskeijut yms. satuolennot joista lapset tykkää?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mä komppaan kakkosta! Mulla on jo kouluikäiset lapset enkä ole sanonut ettei joulupukkia ole olemassa enkä tule sanomaankaan. Se kuuluu siihen jouluntaikaan, että aikuisetkin uskovat joulupukkiin.

Vierailija

Kyllä taas näkee, että sadut suomalaisten rehellisyydestä ovat todellakin satua. Miten aikuinen ihminen kehtaa valehdella viattomalle lapselle, että joku karvaturpa tuo joululahjat jostain Lapin perukoilta? Itselläni ei kerta kaikkiaan pokka pitäisi ja syyllisyys olisi kamalaa. En muutenkaan valehtele lapsille.

Vierailija

Älä kerro. Sain tietää äidiltäni kesällä.ennen koulunbalkua ja olin kiukkuinen ja pettynyt. En olisi halunnut vielä tietää.
Anna lapsesi keksiä itse. Omani on 13-vuotias ja en ole kertonut vieläkään. Jotenkin kummasti se on saanut itse vihiä asioiden oikeasta laidasta...

Vierailija

Onhan Joulupukki olemassa. Se on inhimillistetty mielikuva antamisen ilolle, yhdessäolollo. perheen lämmölle ym. Tietysti jos niitä ei perheessänne tunneta, niin Joulupukkikin on vieras käsite.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat