Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähikaupan myyjä alkoi syyllistämään minua, koska en pysäyttänyt kaljavarasta

Vierailija

Kävin lähikaupassa, ja mennessäni ulko-ovista sisään vastaan tuli joku nuorehko mies juosten kaljaa sylissään. En jotenkin edes kiinnittänyt tuohon mitenkään huomiota. Kohta myyjä tuli sieltä puuskuttaen perässä, ja alkoi sättimään minua kun en pysäyttänyt kyseistä varasta?
Siis mitä ihmettä, sanoin myyjälle että eiköhän se ole enemmän hänen hommaa kuin minun ja en todellakaan ala pysäyttelemään jotain epämääräisen näköistä kaljavarasta. Tiedä vaikka tulee puukosta tai jotain siinä rytäkässä, eikä mua oikeastaan muutenkaan kiinnosta tippaakaan alkaa puolustamaan jonkun tuntemattoman kauppiaan omaisuutta, varsinkaan kun en edes työskentele siellä.
Mites te mammat, pysäyttelettekö aina ninjoina myymälävarkaita?

Kommentit (12)

Vierailija

En ole ikinä joutunut tuollaiseen tilanteeseen, mutta tuskin yrittäisin pysäyttää. Harva nainen kuitenkaan saa aikuista miestä pysymään paikoillaan. Ei ainakaan sellaista, joka on jäämässä kiinni varkaudesta.

Vierailija

Sinä oikeassa, myyjä väärässä. Anna kauppiaalle palautetta myyjän puheista. Asiakkaan ei kuulu vaarantaa henkeään moisessa tilanteessa.

Vierailija

Ehkäpä myyjä sanoi raivon ja turhautumisen takia asioita mitä ei tarkoittanut.

Mutta ei silti saisi noin sanoa, itse myyjänä tullut vastaava eikä kyllä mieleenkään että muilta asiakkailta odottaisin että pelastaisivat kaljat ja olisivat itse mahdollisesti tulilinjalla :D :)

Vierailija

Jos minä tietäisin, että kaupasta juosten tuleva on myymälävaras, panisin jalan poikittain hänen eteensä (olen niin iso ja pahansisuinen, etten pahemmin pelkää). Tuollainen tilanne tulee kai niin äkkiä, ettei siinä ehdi edes herätä omista ajatuksistaan, saati ryhtyä toimeen.

Vierailija

Juu, saisit syytteen kun varas kompastuis ja telois itsensä.

Vierailija kirjoitti:
Jos minä tietäisin, että kaupasta juosten tuleva on myymälävaras, panisin jalan poikittain hänen eteensä (olen niin iso ja pahansisuinen, etten pahemmin pelkää). Tuollainen tilanne tulee kai niin äkkiä, ettei siinä ehdi edes herätä omista ajatuksistaan, saati ryhtyä toimeen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Juu, saisit syytteen kun varas kompastuis ja telois itsensä 

Noista saa oikeasti syytteen itse, jos sille varkaalle käy jotain, joten ei oikeasti kannata puuttua.

Muutenkin se on vain kaljaa, joten ihan sama mun mielestä, en tosiaankaan tekisi mitään ja vaarantaisi esim. henkeäni jonkun kaljan takia, tyhmiä ne myyjätkin, kun yrittävät pysäyttää noita.

Vierailija

Myyjille painotetaan sitä, että oman ja muiden turvallisuuden vuoksi ei aleta ikinä leikkiä sankaria. Suomessa lähes kaikki kaupat ovat osa kauppaketjua, joten yksittäinen kaljakeissi ei kaada yityksen taloutta. Jatkuvat varkaudet ovat eri asia, mutta silläkään ei tarvitse myyjän päätään vaivata.

Vierailija

Kerro, mikä kauppa ja missä?

Jostain räkä-Siwasta tällaisen kertomuksen voisikin uskoa, mutta muuten aikamoinen rimanalitus kaupalta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei me kaikki voida olla K-Kaupan Annoja.

Oikea nimi on Arjalais-Anna.
Olisin voinut kampata, jos olisi mennyt ohi, mutta sitten olisin kyllä juossut karkuun.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat