Muiden ruoanlaittotavat, joita et vain ymmärrä

Vierailija

Mä en ymmärrä, miten jotkut luulee, että tomaattimurskan voi korvata pizzassa ketsupilla! Se maistuu ihan hirveälle!

Sivut

Kommentit (384)

Vierailija

Mä en ymmärrä miten jotkut luulee että pomodoro-kastikkeen voi korvata pizzassa tomaattimurskalla, se maistuu ihan karseelta.

Jos ihan totta puhutaan, mä en ymmärrä niin millään tätä suomalaista "Risottoa" joka on siis riisiä (ei tietenkään risottoriisiä) joka on keitetty, jotain sattumia seassa ja hemapa-pussi sekaan. Ja sitten tätä kutsutaan risotoksi. Ei mitä täällä tapahtuu.

Vierailija

Sipulikeiton laittaminen lihapullataikinaan. Miksi nähdä itse tekemisen vaiva, jos lisää pulliinsa pussillisen e-koodeja, stabilointi- ja säilöntäaineita?

Vierailija

Laitetaan lihapullataikinaan sipulikeittojauhetta. Tehdään chili con carne jauhelihasta. Lykätään purkkiananasta Waldorf-salaattiin. Ja nyt tulee alapeukkua ja paljon.

Mym

Suskoni käyttää kaikessa vain kevyt tuotteita. Eikä suolaa kuin ripauksen. Mieluummin ei sitäkään. Eikä osaa käyttää sit muitakaan mausteita. Sen ruuat ovat ihan hirveitä! Mikään ei maistu miltään. Kastikkeet on vetisiä yms. Lapsensa syövät kuin hevoset kun käyvät meillä. Saan kehuja kuinka ihanaa ruokaa. Ja teen siis ihan normaalia ruokaa. Kanafilet, jauhelihakastiketta yms.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos ihan totta puhutaan, mä en ymmärrä niin millään tätä suomalaista "Risottoa" joka on siis riisiä (ei tietenkään risottoriisiä) joka on keitetty, jotain sattumia seassa ja hemapa-pussi sekaan. Ja sitten tätä kutsutaan risotoksi. Ei mitä täällä tapahtuu.

Kouluruokalassa kyllä aika hyvin raiskataan eri ruokia. Ei ihme, jos moni suhtautuu vanhempanakin skeptisesti risottoon, kun kuvittelee sen olevan riisiä, rastavihanneksia ja kuivaa kanaa currymausteella. Samoin ne saatanan ihmeelliset salaatit, kuten porkkanaraaste rusinoilla tai kitkerä kaaliraaste tölkkiananaksella. Rakastan salaatteja (ja risottoja), mutta en ikinä söisi mitään noista. :z Tölkkihedelmien (ananas lienee yleisin) käyttöä en muutenkaan ymmärrä, ne ovat niin mautonta mössöä tuoreisiin verrattuna.

Vierailija

Olin just tulossa kertomaan, että ystäväni ei millään ymmärrä miksi käytän pizzassa ketsuppia. Heh. En ole kyllä varma itsekään.

Vierailija

Se, että mausteita tunnutaan oikein pelkäävän ja kehuskellaan oikein, että ei oo kuin ripaus suolaa ja täähän on tälleenkin tosi hyvää.
On aika kauhistus mennä suomalaiseen kotiin syömään näin ihmisenä, joka on tottunut sellaiseen ruokakulttuuriin, jossa kaikki pöydässä on punaista ja chiliä, jalapenoa, tabascoa, chipotlea yms käytetään päivittäin. :D

Ainiin ja mone ihminen ei näy omistavan edes kuin jauhelihamausteen, suolan ja pippurin (mutta sitä pippuria ei tietenkään uskalleta käyttää).

Vierailija

Epähygieenisyys, eli likaisessa keittiössä kokkaaminen ilman käsienpesua ennen kokkailun aloittamista. Ja sillä haisevalla, nuhruisella rätillä (joka yleensä saa kuivua mytyssä) pyyhitään näennäisesti suurimmat roiskeet, kunhan siihen on lisätty ensin puoli desiä antibakteerista pesuainetta, sehän pelastaa koko muun epähygieenisyyden. Sama kokkailija nuolee keittiövälineitä aina välillä, mutta ei tietenkään laita niitä pesuun vaan jatkaa samojen välineiden käyttöä. Tunnen tälläisen henkilön. Hänen luonaan en pysty syömään mitään, enkä halua että lapsenikaan syö. En edes pidä itseäni hygieniafriikinä tai pöpökammoisena, mutta viimeistään tuo sormien nuoleminen kesken ruuanlaiton ilman välipesuja on musta vaan niin hrrrrrrr...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Se, että mausteita tunnutaan oikein pelkäävän ja kehuskellaan oikein, että ei oo kuin ripaus suolaa ja täähän on tälleenkin tosi hyvää.
On aika kauhistus mennä suomalaiseen kotiin syömään näin ihmisenä, joka on tottunut sellaiseen ruokakulttuuriin, jossa kaikki pöydässä on punaista ja chiliä, jalapenoa, tabascoa, chipotlea yms käytetään päivittäin. :D

Ainiin ja mone ihminen ei näy omistavan edes kuin jauhelihamausteen, suolan ja pippurin (mutta sitä pippuria ei tietenkään uskalleta käyttää).

Ainiin, tähän lisäisin usean suomalaisen käsityksen tulisesta ruuasta: ruokaan kaadetaan järjettömät määrät kaikkia mahdollisia mausteita, joiden kyljessä vaan lukee "chili" ja sitten haudotaan henkeä, hikoillaan ja päivitellään miten voin sellaista syödä. No, en syökään kun sen "tulisuuden" ei ole tarkoitus pilata sitä ruokaa syömäkelvottomaksi peittäen kaikki muut maut alleen.

Vierailija

Se, ettei huuhdella salaattiaineksia ällöttää todella paljon, kun itse tarkkaan huuhtelevana tietää, mitä kaikkea moskaa siellä salaattipussisssa usein on kuolleista ötököistä multaan. Eräs tuttuni ei myöskään ikinä pese kattilaa kananmunien keittämisen jälkeen, vaan samaan pataan vaan seuraava ruokalaji. Sama juttu paistinpannun kanssa, öljyt vaan ensin pikkuisen talouspaperilla pois (ja nyt ei puhuta valuraudasta) ja uutta satsia pannulle, vaikka pannun viimeisimmästä käyttökerrasta olisi viikko. Yök.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat