Eikö me kaikki vain voitaisi tulla toimeen?

Vierailija

Kun kulttuurit kohtaavat, on väistämätöntä, että väärinkäsityksiä ja dialogien kariutumisia tapahtuu. Jos kaikki lähdemme rakentavalta pohjalta tähän, eli luodaan aitoa dialogia vieraiden kulttuurien välillä, voidaan isoimmat ongelmat välttää. Pyytäisin, että kuuntelemme, mitä vieraillamme on sanottavaa, eikä tuomittaisi saman tien.

Kommentit (6)

Vierailija

Miten tämä onnistuu vieraan kulttuurin kanssa kun ei näytä onnistuvan oman maan sisälläkään?

Ensin suomalaisten pitäisi lakata riitelemästä keskenään ja löytää yhteinen hiili mihin puhaltaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun kulttuurit kohtaavat, on väistämätöntä, että väärinkäsityksiä ja dialogien kariutumisia tapahtuu. Jos kaikki lähdemme rakentavalta pohjalta tähän, eli luodaan aitoa dialogia vieraiden kulttuurien välillä, voidaan isoimmat ongelmat välttää. Pyytäisin, että kuuntelemme, mitä vieraillamme on sanottavaa, eikä tuomittaisi saman tien.

Anna mä "arvaan"? Sä edustat valtaapitäviä ja asiat menee juurikin sun haluamallasi tavalla ja nyt sä haluat tukkia typerien väärinejattelijoiden suut?

Vierailija

Voidaan. En voi muuttaa muiden ihmisten ajatuksia ja asenteita, vain omani. Ja minulta lähtee vain rauhanomaisia ja sopusia aloitteita muita ihmisiä kohtaan. Olen elänyt nuoruuteni 80-luvulla ja aparteheidin vastaisessa "rör inte min kompis"-maailmassa. Sama ajatus kantaa myös tänä päivänä maahanmuuttajia kohtaan.

Vierailija

Arabiaa en ymmärrä, mutta ymmärrän mitä näen. Olen nähnyt valitusvideota ruuasta, kissan rääkkäystä, naururäkätystä hautojen päällä tallaten...Ai niin, sitten uutisista olen lukenut useimmista alaikäisiin tyttöihin kohdistuvista raiskauksista. Ja että vokit työllistävät poliisia. Olen kuunnellut ja katsellut, mitäs nyt?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat