Tyhmät älyköt hoi!

Vierailija

Lanseeraan uuden termin: tyhmä-älykäs. Vähän niin kuin "laiha läski". Taidan kuulua tähän ihmistyyppiin.
Olen aika tuore maisteri, taskussa aivan huippupaperit. Osaan pyöritellä teorioita ja analysoida, mutta näin työelämään siirtyessä tuntuu kuin olisin täysi TOLLO. Olen hidas älyämään käytännön tilanteita ja asioita, kokouksissa on välillä vaikeaa ymmärtää mistä puhutaan, en pysy perässä niissä perässä, pomon puheista puhumattakaan...En ole koskaan ollut looginen ihminen, enemmänkin sellainen hajamielinen ja luova professori-tyyppi. On kauheaa kokea olevansa ihan osaamaton uuno.

Kohtalotovereita? Älyköitä, jotka on ihan toopeja joissain asioissa? Helpottaako koskaan?

Kommentit (9)

Vierailija

Maisteriksi voi kyllä helposti hankkiutua, vaikka käytännön järki on hukassa. Olen itsekin elävä todiste tästä. Olen vieläpä dippainssi, mutta en tajua mistään mitään oikeasti. Mutta kaipa mullekin paikka löytyy työelämässä. Tekemällä oppii.

Vierailija

Olen ihan samanlainen. Matemaattisesti ja kielellisesti lahjakas, mutta käytännön jutuissa vähän hidas tajuamaan asioita :) omassa työssäni olen oppinut ajan kanssa tehokkaaksi, ja nyt kun tunnen talon ja työt osaan soveltaa tietojani nopeastikin. Keksin myös uusia työtä helpottavia käytäntöjä. Mutta välillä tosiaan tuntuu, että muut jotenkin tajuaa tietyt jutut nopeammin. Tuo hajamielinen professori kuulostaa erittäin tutulle :)

Vierailija

Sä sentään olet luova. Itse en ole edes sitä, olen todella putkiaivoinen ja minun on hankala ymmärtää monia monimutkaisia asioita, kuten koneiden toimintaa. Ja olen sitten lukenut luonnontieteellistä alaa yliopistossa ja kohta valmistun tekniikan alalta... Opo aikanaan painosti tähän, nyt kyllä valitsisin toisin. Mutta niin sitä vaan on kurssit suoritettu ilman mitään käytännön osaanista ja ymmärrystä. Kuvaa aika epäimartelevasti yliopistokoulutuksen tasoa mielestäni.

Vierailija

Jep...Sama täällä. Välillä mietin mikä mussa on vikana, kun en vaan ymmärrä mistä töissä puhutaan. Mutta että meitä on siis muitakin!

Ja juu, kirjoitin minäkin laudaturin gradun (humanistinen ala),  oon aina ollut huippu koulussa jne. Siltikään en ymmärrä esimerkiksi politiikasta mitään. Tietoteknisissä taidoissa 85-vuotias mummunikin on minua etevämpi. Ja ai niin, matematiikassa olen aina ollut pyöreä nolla. 

Olen tullut aikoja sitten siihen tulokseen, että käytännön tarkkuutta vaativat hommat on meikäläiselle pahimpia, niistä meidän "tyhmien älyköiden " kannattanee pysyä kaukana. ;)

Vierailija

Joo kuulkaas. Ensin sitä on tyhmä-älykäs, erittäin tuttua. (Olen MYÖS laiha läski.) Ja sitten tulee 40. ikävuosi, ja juuri kun luulee, että nuoruuden tyhmä-älykkyys alkaa viimein väistyä kokemusälykkyyden tieltä, tuleekin selkeä keski-iän hidastuminen ja voi vittu, sitten ei ole sitäkään vähää enää.

Vierailija

Mua usein sanotaan älykkääksi ja viisaaksi ja sivistyneeksi ja vaikka miksi. On myös yliopistotutkinto. Usein silti tunnen itseni todella tyhmäksi. Ja olenkin, esim. historiassa, politiikassa jne. Tietotasolla en ole varmaan edes peruskoulutasoa. Voisin helposti nolata itseni ja varmaan olen nolannutkin, mutta en vaan tajua sitä tyhmyyttäni.
Olen onneksi nopea tajuamaan muiden puheita ja sosiaalisesti hyvä. Ja nopea toteuttamaan käytännön asioita.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat