Miksi Suomessa kysytään punaviiniä tilatessa, että haluatko vettä?

Vierailija

On vaan särähtänyt korvaan. Olen asunut elämäni keski-Euroopassa ja Australiassa. En ole tähän törmännyt muualla, pyytämällä toki saa, muttei automaattisesti kysytä. Ja en kysy pahalla, kummastelen vaan.

Sivut

Kommentit (16)

Vierailija

Minulta ei ole koskaan kysytty. Aika monissa kahviloissa ja ravintoloissa tuodaan vettä ihan kysymättäkin, ja minun mielestäni kaikissa pitäisi tuoda. Kyllä yleensä jossain vaiheessa tekee mieli myös sitä vettä.

Vierailija

Ihan eka kertaa kysyn.otosta on tosin vain n. Paristakymmenestä ravintolasta, pääkaupunkiseudulla. Kuten sanoin en halua ärsyttää. Ehkä ajankohta on väärä... Ajattelin, jos vaikka ravintolaväkeä paikalla,mut he varmaan töissä. Ap

Vierailija

Ranskassa ja Espanjassa ainakin vähänkin paremmissa ravintolassa tulee vettä. Halvemmissa paikoissa ei tule, koska sielläv esi täytyy maksaa erikseen eli sitä pitää ymmärtää tilata.

Vesi on sitä varten että jossain kohtaa aina viinin ja ruoan välissä ja ruoan ja viinin välissä suu huuhdellaan, jotta maut pääsevät paremmin oikeuksiinsa.

Vierailija

Kyllä ne kysyvät yleensä aina, tilasi mitä tahansa juotavaa. Eli tarkoittavat, että haluaako asiakas lisäksi vettä. Ei se liity juuri punaviiniin mitenkään.

Suomessa kun on tuo hanavesi, josta laskea kannuun, se ei varsinaisesti ole mikään kulu ja kuuluu asiakaspalveluun tarjota vettä veloituksetta. Paitsi tietenkin jos tilaat jotain Eviania tai kivennäisvettä.

Muualla maailmassahan (tai siis useimmissa kolkissa) jos tilaat vettä sen viinin lisäksi, sinua myös laskutetaan siitä vedestä.

En ole kokenut kummalliseksi, ainoastaan hyväksi asiakaspalveluksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan eka kertaa kysyn.otosta on tosin vain n. Paristakymmenestä ravintolasta, pääkaupunkiseudulla. Kuten sanoin en halua ärsyttää. Ehkä ajankohta on väärä... Ajattelin, jos vaikka ravintolaväkeä paikalla,mut he varmaan töissä. Ap

Kysy tämä sama kysymys jollakin oppimistasi keskieurooppalaisista kielistä! Olisi kiva kuulla tuollaiselta kosmopoliitilta miten maailmalla kauhistellaan vesikarahvia!

Vierailija

Suomessa juodaan paljon vettä ruokajuomana ja muutenkin, se kun on meillä niin hyvälaatuista ja edullistakin vielä. Ja jos tilaa pelkkää alkoholijuomaa, voi sen jälkeen tulla jano, mihin vesi luonnollisesti auttaa. Eli kuten joku mainitsikin, se on ihan normaalia hyvää asiakaspalvelua täällä.

Vierailija

Siis... Onpas täällä nyt ilkeitä kommentteja ap:lle, en ihan ymmärrä? Olen kyllä itse huomannut saman, mutta mielestäni hyvä selitys tulikin jo, eli koska Suomessa on maksuton hanavesi, ulkomailla maksullinen pullovesi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat