Miten oikein autan ystävääni?

Vierailija

Olen ollut jo jonkin aikaa huolissani parhaasta ystävästäni. Huolen aiheeni koskee ystävän kannabiksen käyttö, sitä tapahtuu melkein joka toinen ilta. Olen huomannut hänen myös juovan alkoholia usein. Monta kertaa viikossa n.8 tölkkiä per ilta. Ja tässä se suurin huolen aiheeni on ystäväni vuoden ikäinen lapsi. Lapsi kyllä nukkuu silloin kun ystäväni polttelee kannabista ja dokaa. Olen joutunut joskus jäämään lapsen vahdiksi väkipakolla kun muutakaan ratkaisua ei ole ollut. Sekin välillä huolestuttaa kun sen luona ravaa usein niin epämääräistä sakkia. Milloin kukakin humalassa tai aineissa :/ näinä hetkinä olen pysynyt lapsen suojana. Eli jäännyt lapsen vahdiksi joskus jopa pyytänyt lasta luokseni muutamaksi yöksi meille. Tilanne on ollut muutamia kertoina niin pelottava ettei muuta ratkaisua ole oikein ollut! Näinä hetkinä lapsi sitten onkin ollut meillä yötä. Mitä teen? Olen avuton ja väsynyt koko tilanteeseen. Samalla myös pelkään itseni sekä lapsen puolesta ;(

Kommentit (13)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kannattaa olla puuttumatta koko tilanteeseen. Itse olisin ainakin. Kohta menetät ystäväsi kokonaan sekaantumalla sen asioihin.

Aha. Olipa idiootti vastaus! Tottakai puutun jos olen huolissani. Tämä taitaa olla aika kummallinen palsta, luulin, että täältä saisi edes jonkinlaista neuvoa. Mutta vastaus on tälläistä? :o

Vierailija

Sanot suoraan ettei toimintansa ole kovin ok. Ja hän siitä varmaan loukkaantuu. Sanot että et ole hänen lapsensa vanhempi vaan hän itse. Onko hän yh? Missä toinen vanhempi on? Mikäli ei mene sana perille niin lastensuojeluun, entä jos hän sammuu ja lapselle käy jotain vaikka sairastuu yöllä ja vanhempi ei ole auttamiskunnossa..

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sanot suoraan ettei toimintansa ole kovin ok. Ja hän siitä varmaan loukkaantuu. Sanot että et ole hänen lapsensa vanhempi vaan hän itse. Onko hän yh? Missä toinen vanhempi on? Mikäli ei mene sana perille niin lastensuojeluun, entä jos hän sammuu ja lapselle käy jotain vaikka sairastuu yöllä ja vanhempi ei ole auttamiskunnossa..

Tästä puhuttu ystäväni kanssa todella monta kertaa ja aina vastaus on ollut "Kyllä mä muutun vielä,anteeksi. Olen tyhmä. " blaablaaa... Ystäväni on yh. On sillä ties kuin monta eri miestäkin, mutta mikään niistä ei ole ollut pysyvä suhde. Aina vaan päädyn katsomaan ystäväni lasta ja aina vaan sama rumba jatkuu! Nyt oon vaan niin väsynyt tähän tilanteeseen etten tiedä mitä tehdä ;((

Vierailija

Tottakai noin räikeässä tapauksessa on tehtävä lasu. Tuohan nyt on päivänselvä asia.
Mutta kirjoitushan nyt on pelkkä paska provo.
Sama provoilija jonka näppäimistöstä on lähtenyt aunakin. "pilasit hyvän miehen", "läski sukulainen valittaa Joulupöydässä" ja nämä tuhannet "kumpi paremman näköinen, tumma vai vaalea nainen" jne..
Eikö niin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tottakai noin räikeässä tapauksessa on tehtävä lasu. Tuohan nyt on päivänselvä asia.
Mutta kirjoitushan nyt on pelkkä paska provo.
Sama provoilija jonka näppäimistöstä on lähtenyt aunakin. "pilasit hyvän miehen", "läski sukulainen valittaa Joulupöydässä" ja nämä tuhannet "kumpi paremman näköinen, tumma vai vaalea nainen" jne..
Eikö niin?

Taidat olla pahasti väärässä. Eikö täällä Herran Jumala saa pyytää neuvoa vaikeisiin tilanteisiin!

5lasta

Oletko itse äiti, käytkö neuvolassa tms? Ota tuo asia puheeksi siellä ja kysy neuvoa. Oli tie mikä hyvänsä, niin lapsen pelastaaksesi sinun täytyy tavalla tai toisella olla yhteydessä tahoon, joka tekee tilanteen tiettäväksi sosiaalitoimelle. Kaverisi on alkoholisoitumassa, vajoamassa sekakäytön maailmaan ja lapsen hyvinvointi vaarantuu ihan taatusti.

Älä ota omalletunnollesi kokonaisen pienen ihmiselämän tuhoutumista. Järjestä niin, että äiti ja lapsi pääsevät avun ja tuen piiriin.  Lasta ei viedä häneltä yhtään minnekään, jos  järjestää elämänsä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Tästä puhuttu ystäväni kanssa todella monta kertaa ja aina vastaus on ollut "Kyllä mä muutun vielä,anteeksi. Olen tyhmä. " blaablaaa... Ystäväni on yh. On sillä ties kuin monta eri miestäkin, mutta mikään niistä ei ole ollut pysyvä suhde. Aina vaan päädyn katsomaan ystäväni lasta ja aina vaan sama rumba jatkuu! Nyt oon vaan niin väsynyt tähän tilanteeseen etten tiedä mitä tehdä ;((

Lastensuojelu ilmoitus, kun ei kerta mene jakeluun. Ei lasta oteta huostaan yms välttämättä vaan tulee saamaan avun jonka tarvitsee ja todennäköisesti hän on itse sekaisin elämässään ja ei osaa toimia oikein. Sieltä tulee avun saamaan. Se lasu ei ole mikään huonoasia aina.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko itse äiti, käytkö neuvolassa tms? Ota tuo asia puheeksi siellä ja kysy neuvoa. Oli tie mikä hyvänsä, niin lapsen pelastaaksesi sinun täytyy tavalla tai toisella olla yhteydessä tahoon, joka tekee tilanteen tiettäväksi sosiaalitoimelle. Kaverisi on alkoholisoitumassa, vajoamassa sekakäytön maailmaan ja lapsen hyvinvointi vaarantuu ihan taatusti.

Älä ota omalletunnollesi kokonaisen pienen ihmiselämän tuhoutumista. Järjestä niin, että äiti ja lapsi pääsevät avun ja tuen piiriin.  Lasta ei viedä häneltä yhtään minnekään, jos  järjestää elämänsä.

Ei minulla lapsia ole, olen itsekin vähän liian nuori, vasta 19. Mutta ehkä se on vaan parempi ottaa yhteys lastensuojeluun. Jos se on kerran ainut asia mikä voi muuttaa koko tilanteen paremmaksi. Mutta pelkään vaan samalla, että entä jos se lapsi otetaankin siltä pois niin multa varmaan lähtee henki siinä vaiheessa :( jos ystävä suuttuu ja pistää vaikka kaverit asialle?

Vierailija

Henki? No on kyllä todella paha tilanne, jos sinun pitää henkesi edestä pelätä. Silloin oikea osoite on poliisi ja sen kautta sosiaalitoimi tai toisinpäin. Nyt minäkin lakkasin uskomasta koko tarinaan.

Mutta jos joku ylipäätään pohtii mitä tehdä tällaisen ystävättären kanssa, niin epäröimättä ystävyys mestauspölkylle ja lapsen terveys ykköseksi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Henki? No on kyllä todella paha tilanne, jos sinun pitää henkesi edestä pelätä. Silloin oikea osoite on poliisi ja sen kautta sosiaalitoimi tai toisinpäin. Nyt minäkin lakkasin uskomasta koko tarinaan.

Mutta jos joku ylipäätään pohtii mitä tehdä tällaisen ystävättären kanssa, niin epäröimättä ystävyys mestauspölkylle ja lapsen terveys ykköseksi.

Älä usko, totta tämä on! Kyllä varmaan itsekin miettisit jos olisit huumekäyttäjien seurassa! Kyllä minä niitä välillä vähän pelkäänkin, ei ne mukavia tyyppejä ole.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat