Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Burnoutin kokeneita

Sroir

Hei. Olen jo pitkään ollut burnoutin partaalla. En ole kehdannut hakea mistään apua, sillä en halua hullun leimaa. Nyt tällä viikolla on tullut fyysisiä oireita. Nyt parina työpäivänä töissä on tullut rytmihäiriökohtauksia, jotka ei meinaa mennä ohi. Lisäksi joka päivä särkee päätä. Mites te jotka olette hakeneet apua työuupumukseen, miten asia eteni ja mitä siitä seurasi+

Kommentit (1)

Vierailija

Mä hain apua vasta siinä vaiheessa, kun en enää pystynyt tekemään yhtään töitä, en vaikka kuinka pakotin. Ja sitten tuli itku. Kun menin työterv. lääkärille, en saanut siellä sanaakaan suusta, itkin vaan huutoitkua. Ja häpesin. Mutta työterveyslääkäri ymmärsi yskän ja sain vastailla lähinnä nyökyttelemällä. Sain alkuun viikon saikkua levätäkseni.

Sitten aika saman aseman psykiatrille. Siellä juteltiin ja hän oli sitä mieltä että en ole masentunut enkä tarvitse lääkkeitä, vaan perinteisen uupunut. Että tarvin enemmänkin rauhoittumis- ja miettimisaikaa. Sain pitkän saikun, johon kirjoitettiin sellainen koodi että saa palkallisen loman (uupumuskoodillahan sitä ei saa). Tuona aikana kävin vielä 5 kertaa juttelemassa siellä psykiatrilla. Tarkoitus oli, että muutan asenteita työtäni kohtaan ja opin pitämään rajani ja huolen jaksamisestani. 

Ja tuo tosiaan auttoi. Kun palasin töihin, olin aika ärhäkkäkin siinä että YHTÄÄN en tee ylitöitä, en jousta YHTÄÄN. Ja se ei ollut työpaikalla tavallista. Mutta eipä siitä mitään ikävää seurannut, pomo tottui siihen hetkessä, ja tavallaan minua alettiin jopa kunnioittaa enemmän kun uskallan sanoa ei, vaikka kaikki muut sanoisivat peloissaan kyllä. Olen edelleen samassa työpaikassa ja nykyisin viihdyn siellä. Täytyi vaan itse oppia sanomaan ei ylimääräiselle työlle, niin itse paikassa ei ole mitään vikaa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat