Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko humalatila lieventävä asiahaara?

Vierailija

Jos esimerkiksi kaatuu ja loukkaa itsensä tai herjaa tai haistattelee toista ihmistä?

Kommentit (14)

Vierailija

En oikein tiedä, mitä mieltä oon tästä. Voin tunnustaa olevani siinä mielessä vähän kaksinaismoralisti, että omia tekojani puolustaisin varmaan sillä että olin juovuksissa, kun taas muille vaan huomauttaisin tylysti, ettei humala ole mikään tekosyy. 

Vierailija

Ei ole. Jokainen osaa itse korkin napsauttaa (mäyriksen ostaa, tuopin tilaa, pussiviinin korkkata) ja omaan suuhunsa kaataa. Oma vika, kuka käski olla sika!

Vierailija

Ei tietenkään ole. Ja se opetetaan ysin yhteiskuntaopissa noin ensimmäisellä tunnilla. Kännäsitkö jo silloin?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi kaatuu ja loukkaa itsensä tai herjaa tai haistattelee toista ihmistä?

Ei ole,jos esimerkiksi kännissä haastaa riitaa ja sanoo ilkeitä asioita,humala ei ole lieventävä asianhaara,kännissä sitä juuri sanoo sen mitä ei selvin päin sanoisi ääneen.Eli ei voi sanoa,että ei tarkoittanut tehdä tai sanoa jotain,vaan kännissä estot tehdä ja sanoa typeryyksiä vain katoavat.Lisäksi humala on itseaiheuttu tila,eli ei minusta voi pitää lieventätävänä asianhaarana sitä,että ihminen itse saattaa itsensä tilaan jossa tekee ja sanoo tyhmiä asioita.

Vierailija

Rikoksia tehdessä se ei ainakaan ole lieventävä asianhaara,mutta muistaakseni kännissä tehty sopimus ei ole laillisesti sitova.Hassu kyllä tuo ap:n esimerkki,että onko humala lieventävä asianhaara jos kännissä kaatuu ja loukkaa itsensä.Siis niin kuin miten,pitäisikö saada jostain korvauksia tai ainakin sympatiaa jos kaatuilee ja loukkaantuu kännissä? Herjauksen tapauksessa se ei ei ainakaan ole,vihaisena ja humalassa ihminen sanoo mitä oikeasti ajattelee.

Vierailija

Ei... pikemminkin raskauttava... se kertoo siitä että rikkomuksen lisäksi sen tekijällä on ongelmia alkoholin kanssa.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat