Miten saada nuori valitsemaan TYÖLLISTÄVÄ koulutusala?

Vierailija

Meidän nuori kirjoittaa keväällä (toivottavasti) ylioppilaaksi. Samalla pitäisi miettiä opiskelupaikkaa. Itse olen kovasti vihjannut oikeustieteellisen tai kauppatieteellisen puolesta. En siis painostanut.
Hän kuitenkin haluaisi humanistiselle puolelle?!?! Ihan kivoja aineita ja mielenkiintoisia noin harrastusmielessä mutta miten työllistyminen..

Miten nyt saisi vihjattua hienovaraisesti ettei kannata työttömäksi kouluttautua?

Sivut

Kommentit (45)

Vierailija

Sano suoraa, että et tiedä, mikä ala työllistää 10 vuoden kuluttua. Jos se lapsi haluaa Helsinkiin kauppatieteelliseen, niin pääsykokeisiin pitäisi jo lukea.

Vierailija

Kyllähän humanistinen alakin voi olla työllistävä. Kieltenopettajat ja sosiaalityöntekijät muiden muassa ovat humanisteja ja töitä kyllä on.

Vierailija

Poliisi, upseeri, sairaanhoitaja, lääkäri, lentokapteeni, putkimies tai kokki. Siitä kun jonkun valitsee niin jonnekin luulisi jossain vaiheessa pääsevän töihin.

Että näin

AP ei taida ymmärtää ollenkaan mitä kaikkea humanistinen tiedekunta pitää sisällään. Tästä voidaan päätellä, että asiantuntemuksen puutteensa johdosta AP tekee parhaiten olemalla hiljaa ja antaessaan lapsen tehdä itse omat valintansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kyllähän humanistinen alakin voi olla työllistävä. Kieltenopettajat ja sosiaalityöntekijät muiden muassa ovat humanisteja ja töitä kyllä on.

Jep

-Kääntäjät
-Opettajat
-Tutkijat
-Museotyöntekijät

oik yo

Sekä oikiksessa että kauppiksessa työttömyysluvut räjähtämässä käsiin lisättyjen koulutuspaikkojen myötä. Esim. juristien työttömyys +10% vuodessa, työttömiä juristeja enemmän kuin ikinä ennen.

Vierailija

Täällä yksi kivana harrastuksena puheterapiaa pitävä humanisti, joka ei ole ollut päivääkään työtön. Ensimmäistä vakipaikkaa tarjottiin jo paljon ennen valmistumista. Palkka yksityisellä puolella oikeinkin hyvä. Mutta eihän tää toki kuulosta yhtään niin hienolta, kuin ikuisesta oikis-lääkis-kauppis-kolmiosta valmistuneen titteli :D

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat