Oletteko ystävällisempiä mamuille kuin muille?

Vierailija

Olen huomannut itsestäni tällaisen antirasistisen piirteen, että olen jotenkin mielevämpi ulkomaalaistaustaisille henkilöille.
Vai olisko tämä ihan aitoa rasismia? Kohtelen ihmisiä eri tavoin taustasta riippuen. Tässä tapauksessa kuitenkin ehdottomasti näin päin, että vähemmistön edustaja saa osakseen minulta parempaa kohtelua.

Miksi näin? Niin syvään on osunut rasisminvastainen kasvatus, että tekee kaikkensa, jotta ei vain rasisti olisi. Menee helposti överiksi.

Kommentit (10)

Mies 29v
Seuraa 
Liittynyt6.3.2015

Jotkut vähemmistöedustajat ovat alttiita raivokohtauksille; taustalla on matalaa ÄO:ta ja sairas kulttuurinen kotikasvatus tai sen puute. Lyhyessä ja satunnaisessa kanssakäymisessä voi siis olla parempi teeskennellä yliystävällistä, jotta pääsee tilanteesta nopeasti pois.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija

En reagoi mitenkään. Olen huomannut sen parhaimmaksi tavaksi. En katso päin, en vastaa jne. Näin toimin Turkissa ja sain olla suht rauhassa naisenakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En reagoi mitenkään. Olen huomannut sen parhaimmaksi tavaksi. En katso päin, en vastaa jne. Näin toimin Turkissa ja sain olla suht rauhassa naisenakin.

Tätähän juuri kysyttiin... idiootti!

Ratakiskoista: 

Ei kysytty, miten suhtaudut mamuihin, vaan suhtaudutko lipevämmin heihin kuin vastaavassa tilanteesa suhtautuisit kantaväestöön kuuluvaan henkilöön. 

Vierailija

Vastaantulevista ihmisistä ei pysty arvaamaan kuka on maahanmuuttaja ja kuka ei. Joten kohtelen kaikkia vastaantulevia samalla tavalla.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:
Jotkut vähemmistöedustajat ovat alttiita raivokohtauksille; taustalla on matalaa ÄO:ta ja sairas kulttuurinen kotikasvatus tai sen puute. Lyhyessä ja satunnaisessa kanssakäymisessä voi siis olla parempi teeskennellä yliystävällistä, jotta pääsee tilanteesta nopeasti pois.

-Mies 29v + 1v-

Itseäänkö Mies 29 v tässä nyt kuvailee?

Vierailija

Olen huomannut, että jos vaikka kaupassa tai kadulla törmään mamuun (mahdollinen pakolainen tahi venäjää tai englantia puhuva henkilö), yritän olla hänelle kohtelias ja hymyillä jne. enemmän kuin kantasuomalaiselle. Se johtuu siitä, että oletan hänen usein joutuvan rasismin kohteeksi ja haluan, että hän saa edes joskus positiivistakin asennetta osakseen.

Samoin tulee välillä mieleen, että mistäs sitä tietää, vaikka kyseessä olisi joku Suomessa turistina oleva rahaa maahan kantava ihminen tai vaikka tänne työtä tullut tekemään huippukirurgi tms. Kun turisti (tai työntekijä) kokee olonsa täällä miellyttäväksi, hän kehuu paikkaa muille ja sitten tänne tulee muitakin turisteja tai kipeästi kaivattuja erikoistyöntekijöitä ja se on tälle maalle hyvä juttu.

Täytyy silti myöntää, että jos kuljen kadulla yksin ja vastaan tulee kolme neljä mamumiestä Lähi- tai Keski-idästä, en katso edes päin oman turvallisuuteni takia.

Vierailija

Mies 29v kirjoitti:

-Mies 29v + 1v-

Niin mutta siihen liittyy yleensä alkoholi. Ja minkä sille voi, että meillä on tuo alkoholin kanssa raivokohtauksia auheuttava geeni yleinen. 

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat