Hei työtön,syrjäytynyt tai yksinäinen!Miksi et vaadi valtiolta aktiviteetteja?

Vierailija

Mamuille keksitään veronmaksajien rahoilla tekemistä..aamusta iltaan pitää pelata jalista,vetää nuottaa tai retkeillä metsissä jotta eivät rupea pahantekoon..
Tiedän monta työtöntä,vanhusta ja lasta jotka ovat vaarassa syrjäytyä ja ovat jo syrjäytyneet eikä yhtäkään vapaaehtoista saatika valtion leivissä olevaa ihmistä kiinnosta pätkääkään.
Tuntuu että näitten mamujen kanssa on vähän sellainen
"äiti äiti saanhan mä pitää tän..mä lupaan ruokkia ja ulkoiluttaa sen ihan ite..."

Kommentit (10)

Vierailija

On aika paljon helpompi keksiä tekemistä, kun osaa maan kielen ja tietää kaikenmoisista aktiviteeteista, joita on tarjolla. Esim. minulle oli itsestään selvää, että on olemassa kirjasto ja siellä paljon mielenkiinoista luettavaa ilmaiseksi saatavilla. Samoin oli helppoa täyttää kansalaisopiston ilmoittautumiskaavake ja päästä näin edulliselle käsityökurssille ja pelaamaan lentopalloa.

Ja ovathan nuokin tietysti yhteiskunnan varoilla rahoitettuja aktiviteetteja. Minä vain jo valmiiksi tiesin, että sellaisia on olemassa, joten niitä ei tarvinnut varta vasten minulle suunnitella. 

Vierailija

Ihan hyvä pointti mielestäni. Luulen, että suurin syy siihen, miksi kantasuomalaiset tuntevat vihaa ja katkeruuttaa pakolaisia kohtaan on se, että he ovat itse jääneet paitsi jostakin tärkeästä. 

Meidän pitäisi pakolaiskriisin  keskellä muistaa auttaa myös syrjäytyneitä ja huono-osaisia suomalaisia. Meillä on tosiaan ongelmia jo omasta takaa.

Olen silti sitä mieltä, että meidän pitää auttaa myös pakolaisia - siis sellaisia, jotka oikeasti apua tarvitsevat.

Mielestäni voisi osoittaa syyttävällä sormella hallitukseen päin, joka jatkuvilla säästötoimilla heikentää entisestään pienituloisten suomalaisten asemaa.

Tarvitsemme hallituksen, joka kantaa vastuun heikommista ihmisistä.

Ja muuten, säästökohteita olisi muitakin kuin lapset, työttömät tai vaikkapa pienipalkkaiset naiset. Nämä ovat arvokysymyksiä.

Mho

Hyvänen aika aktiviteettiä on joka lähtöön..sen kun menee jonnekin, ei kukaan tule kotoa hakemaan.

Keskityn blogissa lähinnä siihen,mitä voi tehdä sen sijaan,että surkuttelisin asioita. Ihmiset tarvitsevat uskoa itseensä,luottamusta elämään, mieluisaa tekemistä ja yhteisöllisyyden tuntua. Muutos lähtee itsestään... Niin kauan on surkea olo kuin, mitä siinä olotilassa haluaa viettää.

Alla muutama linkki. Ei valtio ole velvollinen ketään aktivoimaan. Aktiivinen elämä lähtee itsestä. Itse voi ja saa auttaa olemalla ystävällinen toiselle (ja tietenkin ettei lisää toisen tuskaa). Vapaaehtoistyötä voi tehdä järjestöjen kautta jos ei itse uskalla auttaa.

https://blogimami.wordpress.com/2015/11/29/naista-olen-kiitollinen-kotia...
https://blogimami.wordpress.com/2014/08/30/kiitollisuus/
https://blogimami.wordpress.com/menovinkit/

Vierailija

Olisi tuolla noita vanhuksia esimerkiksi joille varmasti seura kelpaisi..

Itse en todellakaan kerkeä kun minulla on pienet lapset..

En vaan käsitä miksi yhtäkkiä löytyy niin valtavasti resursseja ja jaksamista näiden kanssa..epäilen että näillä vapaaehtoisilla keskarinaisilla makaa omat vanhukset kakkat housussa vanhaiskodissa jossa ne ei ole kerenneet niitä käydä kuukausiin katsomassa!

Ja syrjäytyneitä ja yksinäisiä kyllä löytyy..eikä kukaan lähde niitten kanssa höntsäämään siinä pelossa että tekisivät pahojaan..

Vierailija

Ja todella kun se maksaa yhteiskunnalle taas maltaita että niitä viihdytetään..

Miksei niitä jätetä sinne vokkeihin vaan keskenään siivoamaan ja laittamaan ruokansa ja sanota että etsi itse aktiviteettisi?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat