Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millaista on seurustella alkoholistin kanssa?

Vierailija

Alkoholistin kanssa seurustelemisesta puhutaan aina negatiivisesti, mitä se varmasti onkin. Mutta millaista se tarkalleen on, haluaisin kuulla kokemuksianne!

Usein alkoholistia ja alkoholistin puolisoa verrataan jopa narsistiin ja tämän kumppaniin - mikä on mielestäni aika raju vertaus, sillä eihän alkoholisti kuitenkaan ole paha, vaan sairas. Mutta käsittääkseni käyttäytymismalli saattaa olla jotenkin samanlainen, kun sekä narsisti että alkoholisti juoksee vain addiktionsa (narsistinen lähde vert. alkoholi) perässä. Etenkin näiden puolisoiden käyttäytymismallia voi käsittääkseni verrata, usein molemmat yrittävät toimia jonkinnäköisenä "pelastajana" (Tuli mieleen ketjusta "Oletko rakastanut alkoholistin raittiiksi?") Kytkeytyykö alkoholismiin esim. mielenterveysongelmia jotka saavat juomaan, mikä tekee alkoholistin kanssa seurustelemisesta vielä pahempaa?

Kokemuksia? Miten päädyit yhteen alkoholistin kanssa, lähditkö heti kun huomasit ongelman? Jos et, mikä sai sinut jäämään?

Kommentit (15)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voit kokeilla mun kanssa. Tosin odotan kyllä, että ittekin juot aina välillä (kerran viikossa riittää).

Ei lähteny lataunu sivu kommentin lähettämisen jälkeen ja näköjään latautu kahdesti kun latasin sivuun uudestaan.

Vierailija

No juominen on aina ykkösasia elämässä, ja kaikissa hommissa alkoholi mukana.... Ja muutenkin ne on säälittäviä mun mielestä kun ei sen vertaa itsekuria löydy että voisi lopettaa juomisen.

T. Entinen kumppani alkoholisti

Vierailija

Itselle se oli todella raskasta. Onneksi tajusin lähteä suhteesta pois. Päädyin seurustelemaan alkoholistin kanssa, koska olimme nuoria ja en ajatellut sen olevan epänormaalia, että pari kertaa viikkoon juo. Yhdessä kun asuttiin meillä majaili ties mitä pulsukavereita, vaikka kielsin, en saanut kunnolla nukuttua öisin miehen meluamisen takia, lähes hänen kaikki tukensa meni kurkusta alas, joten minä jouduin maksamaan hänen velkojaan ja elämistään ja se hänen sekoilu ja riehuminen oli aivan sietämätöntä.

Vierailija

No, puolen vuoden kokemuksella, en tiedä haluanko jatkaa. Mies on saamaton, välillä saa elämänsä kuntoon, käy ahkerasti töissä, on juomatta ja muutenkin ihana. Sitten taas yksi asia, jota ei saa hoidettua, johtaa kaikkien ongelmien kasautumiseen. Ei saa mentyä töihin, ei hoidettua virastossa käyntejä eikä terveyspalveluja, taas kalja maistuu kavereiden kanssa. Ihmisenä ns. hoidettava ja aika lapsellinen. Välillä hermostuu suunnattomasti pienestä asiasta, ei kylläkään aggressiivinen. Itse olen vakituisessa työsuhteessa oleva maisteri, jolla velaton omistusasunto, ei lapsia, ikää 27 vuotta. Taidan jatkaa uuden etsimistä.

Pöhnäeetu

Ihan jees .
Pöhnäeetut on yleensä melko rentoja aitoja ihmisiä joilla on oikea elämänkatsomus ja arvot kohdallaan.
Toiset saattavat olla jopa melko viriilejä ja harvoin puhumattomuus vaivaa.
On harmittomia puncettajia ja ongelma dokaajia , kumman saa on ihan sattumaa .
Ei silti välttämättä ole paras valinta elämänkumppaniksi mutta ystäväksi tai rakastajaksi saattaisi kelvata. Kaikki on tietysti tapauskohtaisia .

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No, puolen vuoden kokemuksella, en tiedä haluanko jatkaa. Mies on saamaton, välillä saa elämänsä kuntoon, käy ahkerasti töissä, on juomatta ja muutenkin ihana. Sitten taas yksi asia, jota ei saa hoidettua, johtaa kaikkien ongelmien kasautumiseen. Ei saa mentyä töihin, ei hoidettua virastossa käyntejä eikä terveyspalveluja, taas kalja maistuu kavereiden kanssa. Ihmisenä ns. hoidettava ja aika lapsellinen. Välillä hermostuu suunnattomasti pienestä asiasta, ei kylläkään aggressiivinen. Itse olen vakituisessa työsuhteessa oleva maisteri, jolla velaton omistusasunto, ei lapsia, ikää 27 vuotta. Taidan jatkaa uuden etsimistä.

Vähemmän kyse on taas rahasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ainakaan mun mielestä se eroa mitenkään siitä että on juomaton kumppani.

Paitsi esim. niin, että et voi luottaa yhteisiin suunnitelmiin, koska alkkis päättääkin juoda kännit. Viina menee edelle. Näet kumppania usein kännissä ja joudut kestämään ameebamaista käytöstä. Päivällä tai yöllä kännääminen ovat molemmat yhtä huonoja vaihtoehtoja. Öisin pubeissa ravaava valvottaa ja normaali päiväarki menee sekaisin silloinkin. Alkkis ei yleensä jaksa huolehtia omista asioistaan. Jos juominen on seurausta henkisistä ongelmista, niin täytyy kestää niitäkin, minkä oire juominen vain on.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itselle se oli todella raskasta. Onneksi tajusin lähteä suhteesta pois. Päädyin seurustelemaan alkoholistin kanssa, koska olimme nuoria ja en ajatellut sen olevan epänormaalia, että pari kertaa viikkoon juo. Yhdessä kun asuttiin meillä majaili ties mitä pulsukavereita, vaikka kielsin, en saanut kunnolla nukuttua öisin miehen meluamisen takia, lähes hänen kaikki tukensa meni kurkusta alas, joten minä jouduin maksamaan hänen velkojaan ja elämistään ja se hänen sekoilu ja riehuminen oli aivan sietämätöntä.

Luin tämän kaksi kertaa läpi, kun mietin, että minäkö tämän olen joskus kirjoittanut.

Vierailija

Luin jostain, että itsetunnoltaan terve ihminen ei ala suhteeseen alkoholistin kanssa. Itse tapailin pari kk alkoholistia ja jo siinä ajassa tajusin, että kalja tulee olemaan tuolle miehelle aina ja ikuisesti tärkeämpi kuin minä. Sanoin ihan suoraan, että suurin syy eroomme oli alkoholi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakaan mun mielestä se eroa mitenkään siitä että on juomaton kumppani.

Paitsi esim. niin, että et voi luottaa yhteisiin suunnitelmiin, koska alkkis päättääkin juoda kännit. Viina menee edelle. Näet kumppania usein kännissä ja joudut kestämään ameebamaista käytöstä. Päivällä tai yöllä kännääminen ovat molemmat yhtä huonoja vaihtoehtoja. Öisin pubeissa ravaava valvottaa ja normaali päiväarki menee sekaisin silloinkin. Alkkis ei yleensä jaksa huolehtia omista asioistaan. Jos juominen on seurausta henkisistä ongelmista, niin täytyy kestää niitäkin, minkä oire juominen vain on.

No valitettavasti mun elämä on ollu helpompaa tän juopon kanssa kun ei juoppojen jotka lyö, pettää, raivoaa, ei koskaan pidä lupauksiaan, valehtelee jne.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat