Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sosionomit! Millaista työtä teette ja missä?

Vierailija

Ja pidättekö työstänne? Palkka about?

kiitoksii! :)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Päivätyö, sos.ohjaaja. Palkka 2500. Rankkaa mut haastavaa ja kivaa

Haluaisitko kertoa tarkemmin mitä työnkuvaasi kuuluu? :)

Vierailija

8, joustava päivätyö. Itse saa rakentaa melko pitkälti omat aikataulut. Joskus voi olla pidempään niin voi toisena päivänä lähteä aiemmin. Se on hienoa. Joka viikko on kokouksia työyhteisön ja yhteistyökumppanien kesken. Näiden lisäksi pitkin viikkoa tehdään yhteistyötä muiden tiimiläisten kanssa. Muutoin tapaan asiakkaita, teen heille suunnitelmia, soittelen ja järjestelen heidän asioita, käyn kokouksissa, konsultoin työkaveria, mietin, kirjaan, tapaan asiakasta......

Työ on haastavaa ja kiinnostavaa ja vaihtelevaa ja usein myös palkitsevaa. Asiakkaat ovat aikuisia jotka tarvitsevat palveluja ja tai apua palvelujen hankkimiseen tietyissä asioissa ( esim. eri työntekijöiden vastuulla voivat olla joko päihde- tai mielenterveysongelmaiset tai asumisongelmaiset tai pitkäaikaissairaat tai lapsiperheet tai kouluttamattomat nuoret tai työttömät...). Omassa tiimissä on esimies ja sosiaalityöntekijä ja pari sosiaaliohjaajaa joilla kaikilla on oma osansa työssä.

Vierailija

Sosiaaliohjaajat ovat ilmeisesti juuri siis sosionomeja ja sosiaalityöntekijä yliopistosta valmistunut?

Itseäni kiinnostaisi juuri tuon tyyppinen työ. Olen vain kuullut monelta taholta että tuollaista voi olla vaikea löytää ja että saatat päätyä tekemään lähärien kanssa samaa työtä esim. vanhustenkotiin. Mitä mieltä olet tästä ,onko näin?

Vierailija

Hei, kyllä sosiaaliohjaajalla on oltava sosionomin tutkinto. Sosiaalityöntekijällä on yliopistotutkinto ja vähän parempi palkka. Sosiaaliohjaajat tekevät usein tiiviimmin asiakastyötä ja sosiaalityöntekijät päättävät tärkeät ja rahaa vievät päätökset ja voivat olla vastuussa tiimin työstä.

Riippuu mihin itse haluaa suuntautua sosionomina mutta yllättävän monet ovat laitoksissa ohjaajina ja päiväkodeissa, joissa ei välttämättä edellytetä juuri nimenomaan sosionomin tutkintoa.

Aikuissosiaalipuolen sosionomin tutkintoa vaativat päivätyöt ovat haluttuja ja usein kunnilla on pidempiin vakansseihin jo tiedossa tekijä talon sisältä joten suoraan hyviin paikkoihin on vaikea päästä. Päteviä hakijoita voi sijaisuuteenkin olla 100 ja paikan vie joku jo talossa ollut.. Päiväkotiin tai päivätoiminnan ohjaajaksi on varmasti helpompi päästä.

Itsekin olen aloittanut alemmista töistä pikkupätkällä aikanaan. Kun tekee itsensä tutuksi on helpompi tulla valituksi kun oikeasti kiinnostava paikka tulee auki.

Vierailija

Olen töissä lastensuojelulaitoksessa. Palkkaus ei vastaa työn vaativuutta. Työ on henkisesti raskasta ja työt tulevat ajatusten tasolla kotiin. Välillä on kova huoli asiakkaiden hyvinvoinnista.

On kuitenkin ihanaa nähdä ilo asiakaslapsen tai -nuoren kasvoilta tai saada joskus edes neutraali tervehdys takaisin haastavasti käyttäytyvältä nuorelta.

Vierailija

Päivätyössä sosiaaliohjaaja peruspalkka vaihtelee kunnasta ja työnkuvasta riippuen 2200 - 2900 e.

Kunnalla pikkulisiä työvuosien mukaan. Ei juurikaan bonuksia tai mitään ylimääräistä.

Vierailija

Itse toimin vastaavana ohjaajana kolmannella sektorilla. Palkkaus vähän alle 3000€/kk. Monipuolista työtä, itse saa pitkälti määritellä työnkuvan. Kunhan on perustehtävän suuntainen. Pikkuisen hallinnollisia hommia, mutta enimmäkseen asiakastyötä.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat