Kuulutko kirkkoon? Miksi?

Vierailija

Otsikko.

Sivut

Kommentit (36)

Vierailija

Kuulun koska olen alle 18 enkä voi erota ilman vanhempien suostumusta.

Olen ollut ateisti 11-vuotiaasta asti, joten harmittaa että en voi erota. Nojaa, 6 kuukauden päästä voin.

Vierailija

En. En halua kuulua yhteisöön joka sisältää terroristeja, sillä omaan moraalin ja empatiakyvyn. Kaksi asiaa jotka tuntuvat jokaiselta uskikselta puuttuvan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut ateisti 11-vuotiaasta asti, joten harmittaa että en voi erota. Nojaa, 6 kuukauden päästä voin.

Olenkin ihmetellyt, että miksi tuohon tarvitsee vanhemman suostumusta...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulun. Olen lapsesta saakka ollut seurakunnan toiminnassa mukana ja saanut siitä paljon iloa ja sisältöä elämääni.

Näetkö mitään konkreettista eroa seurakuntatoiminnan ja muunlaisen "kerhotoiminnan" välillä?

Alaikäisiltä kirkollisvero pois!

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sekin on mielestäni ongelma, että jo 16-vuotiaat joutuvat maksamaan kirkollisveroa, vaikka eivät saa itse erota kirkosta, vaan ovat siinä vanhempien pakottamana. Itse kuulun kirkkoon, vaikka en syytä osaakkaan eritellä. En siis usko jumalaan tai mihinkään muuhun yliluonnolliseen, mutta aion kyllä erota siitä. Ihmettelen vain, miksi en ole tehnyt sitä jo aiemmin. Ehkä ei vain ole ollut ajankohtaista, ollut niin paljon muutakin mietittävää ja kiirettä, että se on tuntunut sen verran vähäpätöiselle asialle, joka ei niin elämää ole häirinnyt.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sekin on mielestäni ongelma, että jo 16-vuotiaat joutuvat maksamaan kirkollisveroa, vaikka eivät saa itse erota kirkosta, vaan ovat siinä vanhempien pakottamana. Itse kuulun kirkkoon, vaikka en syytä osaakkaan eritellä. En siis usko jumalaan tai mihinkään muuhun yliluonnolliseen, mutta aion kyllä erota siitä. Ihmettelen vain, miksi en ole tehnyt sitä jo aiemmin. Ehkä ei vain ole ollut ajankohtaista, ollut niin paljon muutakin mietittävää ja kiirettä, että se on tuntunut sen verran vähäpätöiselle asialle, joka ei niin elämää ole häirinnyt.

www.eroakirkosta.fi

Nyt on oiva tilaisuus tehdä se heti. Nopeaa ja yksinkertaista, eikä mene ensi vuonna enää veroja kirkolle :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

15-vuotiaana voit erota kirkosta, jos haluat.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Olet siis 11- vuotiaana järkeillyt asioita ja päättänyt olevasi ateisti??  Ihan aikuisten oikeasti, olet edelleen lapsi ja liian nuori lukemaan tätä palstaa. No, elämä opettaa. Se elämä on vain paljon helpompaa kun ei mieti ideologioita lapsena. Alle 18v olet lapsi vielä, kirjoituksesi perusteella et ole edes teiniksi kasvanut. Ihan oikeasti, älä lue tätä palstaa, ei ole hyväksi sinulle.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat