Miksi niin moni köyhä on lihava? Siis kun katsoo noita jouluapua/avustuksia vähävaraisille ryhmiä.

Vierailija

"Äidille vaatteita koossa XL/XXL" jne :D Mistä johtuu?!

Sivut

Kommentit (241)

Vierailija

Yleinen selitys on halpa ruoka. Wtf? Oikeasti? Ehei, ei halpa ruoka lihota mainittavasti enempää kuin kalliskaan. Kukaanhan ei myöskään pakota ahmimaan halpaa ruokaa määräänsä enempää. Sori, en osaa ottaa kantaa itse kysymykseen, olen vain havainnut tällaisen ilmiön.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Epäterveellinen ruoka on halvempaa

Nojaa. Esimerkkinä: Punajuuret, lantut, porkkanat tällä hetkellä 1e/kg. Jauhelihaa saa 2e/rasia (400g). Makaronia 0,2e/pss. Nämä eivät kyllä lihota ketään ellet syö sataa kiloa päivässä ruokaa.

Vierailija

Köyhät ovat usein työttömiä -> varsinkin pitkäaikainen työttömyys passivoi -> ei jaksa liikkua, huolehtia itsestään ja syömisistään -> ihminen lihoo -> kun painoa on jo ennestään ei jaksa motivoida itseään laihduttamiseen

Vierailija

Liika syöminen ja varsinkin juominen lihottaa. Joulupöydässä hups vaan ei olekaan ruokaa, kun on tuo jouluapu. Seuraavaksi pääsiäisapu, niin kaappi on yllättäen tyhjä kiirastorstaina.

Vierailija

Pakko ostaa halpoja kilokaloreita -> tyydyttyneitä rasvoja, ei tarpeksi ravitsevaa -> lihominen.

Ja asiaa on tutkittukin, joten tässä ei nyt jonkun palstamamman napina asioita muuksi muuta.

Vierailija

Itse olen köyhä ja lihava. Köyhän elämä on aika  surkeaa monelta osin, ei ole varaa juuri mihinkään mukavaan. Minulle ruoka tuo tähän lohdutusta. Samalla tavalla köyhä saattaa olla kova alkon käyttäjä; alkoholilla lääkitään muuten ikävää elämää.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Köyhät ovat usein työttömiä -> varsinkin pitkäaikainen työttömyys passivoi -> ei jaksa liikkua, huolehtia itsestään ja syömisistään -> ihminen lihoo -> kun painoa on jo ennestään ei jaksa motivoida itseään laihduttamiseen

Tämähän se. Huono-osaisuus kasautuu, suurella osalla ongelmia on lukuisia, vain harvalla ainoa ongelma on köyhyys ja jos on ainoa niin silloin se on yleensä väliaikaista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Epäterveellinen ruoka on halvempaa

Nojaa. Esimerkkinä: Punajuuret, lantut, porkkanat tällä hetkellä 1e/kg. Jauhelihaa saa 2e/rasia (400g). Makaronia 0,2e/pss. Nämä eivät kyllä lihota ketään ellet syö sataa kiloa päivässä ruokaa.

Makaroni ja muut viljat ja tärkkelys eivät pidä nälkää yhtään. Kokeilepa syödä pelkkää makaronia ketsupilla pari päivää ja kato millanen olo on.

Vierailija

Syövät teollista prosessoitua ruokaa ja herkut siihen päälle. Kyllä olisi aikaa itse valmistella edullisesti ruoat, mutta se vaivannäkö!

Vierailija

Olen 167/67 ja lihonut 5 kg hiljattain tulojen romahduttua selvästi. Syön enemmän tylsyyteen (valkoista leipää, mokkapaloja, keksejä, muita herkkuja ym) kun ei ole mielenkiintoisia virikkeitä. Lisäksi joudumme valitsemaan usein sen epäterveellisemmän vaihtoehdon hinnan vuoksi. Ennen syötiin kevyttä naudan/kanan jauhelihaa ja kanan rintafileitä, nykyään rasvaista sikanautaa ja halvempia kanan osia. Leivon paljon itse, se tulee halvaksi mutta lihottavaksi. Puolison kanssa koitin juttadieettiä, mutta se tuli liian kalliiksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat