Olen läski, mutta laskurin mukaan syön vain noin 1500 kcal päivässä

Vierailija

Otinpa tässä kännykkääni Fatsecret-nimisen kalorilaskurin, jonne kirjataan syödyt ruoat ja se laskee kalorit. En ole vielä alkanut edes laihduttaa, vaan ajattelin ekan viikon seurata paljonko saan kaloreita kun syön normaalisti. Oletin että paljon, koska syön eineksiä sun muuta. Yllätys olikin että kaloreita tulee keskimäärin 1500 kcal päivässä. Ja olen oikeasti kirjannut sinne jokaisen suupalan, vain mustan kahvin ja veden (kalorittomia) olen jättänyt kirjaamatta.

Omituista on, että painan silti 85 kg (olen 160 cm pitkä joten olen aika tukeva). Mutta vielä enemmän on tosiaan ihmetyttänyt se että tavalliset syömiseni tekevät niin vähän kaloreita. Esim. eilen söin einespizzan, mutta silti kalorit jäi 1500 paikkeilla:

Aamiainen: Verigreippi (103 kcal), cashewpähkinät (20g) -> 219 kcal
Lounas: Ristorante Pizza Tonno -tonnikalapizza -> 930 kcal
Päivällinen: Valio Bulgarian Jogurtti (150 kcal), Pirjon pakari hiivaleipä 40 g (96 kcal), Oivariini 10 g (68 kcal), Viinirypäleet 15 kpl, 52 kcal -> 366 kcal

Yhteensä 1515 kcal. En liiku paljoa, teen istumatyötä ja ainoa liikunta on koiran ulkoilutus noin 2 tuntia päivässä rauhallisesti kävellen. Mutta silti yllätti kuinka vähän sitä kuluttaa. Ja jotkut kirjat kuten Patrik Borgin rentoa painonhallintaa, suosittelevat laihduttamaan syöden 1500 kcal päivässä. Ei taida mulla ihan toimia, kun sillä määrällä pysyn nykypainossa.

Sivut

Kommentit (98)

Vierailija

Ja oletko syönyt ainakin viimeiset puoli vuotta samalla tavalla? Monet vähentävät syömisiään selvästi, kun rupeavat kirjaamaan niitä. Mutta jos tämä on ihan oikeasti sinulla pitemmän ajan normaali ruokavalio ja lisäksi ulkoilutat koiraa 2 tuntia päivässä, niin suosittelen tutkituttamaan kilpirauhasarvot.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ruuan laatuun kannattaa myös panostaa, ei pelkästään määrään.

Käsittääkseni kuitenkin tieteellisten tutkimusten mukaan painoon vaikuttaa pelkästään se syöty kalorimäärä. 

Mutta toki, kunhan tästä alan tosissani suunnitella että miten laihtuisin, täytyy siihenkin puoleen enemmän perehtyä. Olen sinkku ja työstä erittäin stressaantunut, joten en ole jaksanut juuri ruokia miettiä, vaan elän lähinnä valmisruoilla, jogurteilla, leivällä ja hedelmillä.

Vierailija

No se on vähän kaloreissa, mutta täyttä paskaa sisällöllisesti. Hanki sama kalorimäärä salaatista niin johan alat laihtua! 😃

Vierailija

ssss kirjoitti:
1500kcal/pvä on paljon, joten ei kovin yllättävää, että ylläpidät korkeaa painoa.

Etkö tee töitä tai käy koulua kun päivystät täällä läskiasioissa?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja oletko syönyt ainakin viimeiset puoli vuotta samalla tavalla? Monet vähentävät syömisiään selvästi, kun rupeavat kirjaamaan niitä. Mutta jos tämä on ihan oikeasti sinulla pitemmän ajan normaali ruokavalio ja lisäksi ulkoilutat koiraa 2 tuntia päivässä, niin suosittelen tutkituttamaan kilpirauhasarvot.

Kyllä mä mielestäni aika lailla tähän tyyliin olen syönyt vuosia. Ainoa mitä tähän seurattuun jaksoon ei ole osunut on alkoholin käyttö, jota harrastan ehkä kerran kuussa. Luulisin että se on sen verran harvoin ettei ole kovin merkittävää. Tosin pystyn sitten bilettäessäni ongelmitta upottamaan 10 tuoppia kaljaa illassa ja siihen päällä joku pikaruoka-ateria illan päätteeksi.

- ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No se on vähän kaloreissa, mutta täyttä paskaa sisällöllisesti. Hanki sama kalorimäärä salaatista niin johan alat laihtua! 😃

Käsittääkseni tutkimusten mukaan ei ole noin. Muita terveyshyötyjä voi toki oilla paremmasta ravinnon laadusta, mutta aina vaan näyttäisi olevan niin että painoon ei juuri vaikuta, jos tosiaan kalorinsaanti on sama kuin ennen. Toki, jos alkaisi syödä enemmän salaatteja, luultavasti kalorinsaanti vähenisi kun kasvikset ei ole niin tiheää tavaraa kuin jotkut einespizzat ja jogurtit. Varmasti ensimmäinen homma mitä alan laihtuakseni tehdä onkin yrittää korvata lounaan einesruoka jollain salaattityyppisellä.

- ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuan laatuun kannattaa myös panostaa, ei pelkästään määrään.

Käsittääkseni kuitenkin tieteellisten tutkimusten mukaan painoon vaikuttaa pelkästään se syöty kalorimäärä. 

Mutta toki, kunhan tästä alan tosissani suunnitella että miten laihtuisin, täytyy siihenkin puoleen enemmän perehtyä. Olen sinkku ja työstä erittäin stressaantunut, joten en ole jaksanut juuri ruokia miettiä, vaan elän lähinnä valmisruoilla, jogurteilla, leivällä ja hedelmillä.

Vaikuttaa myös se, mistä ne kalorit tulee. Kannattaa syödä sellaisia ruokia, jotka nostavat vähän verensokeria.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ei pelkällä salaatilla kukaan elä. Eikä laihdu.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
1500kcal/pvä on paljon, joten ei kovin yllättävää, että ylläpidät korkeaa painoa.

Olen koulussa, tylsällä tunnilla.

Tylsää on kaikki paitsi anoreksia ja thinspo.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:

Tulevaisuuden toivo :D

Vierailija

En voi uskoa, että tuo kalorimäärä on ollut puoli vuotta. En millään. Koska ainoastaan kalorimäärä ratkaisee ja tuolla määrällä laihtuu varmasti ylipainoinen. Itsensä huiputtamisesta on haittaa ainoastaan sulle. Tai sitten sulla on todella vaikea aineenvaihduntahäiriö, mutta silloin olisit jo varmaan kääntynyt lääkärin puoleen.

Terv. ylipainoinen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
En voi uskoa, että tuo kalorimäärä on ollut puoli vuotta. En millään. Koska ainoastaan kalorimäärä ratkaisee ja tuolla määrällä laihtuu varmasti ylipainoinen. Itsensä huiputtamisesta on haittaa ainoastaan sulle. Tai sitten sulla on todella vaikea aineenvaihduntahäiriö, mutta silloin olisit jo varmaan kääntynyt lääkärin puoleen.

Terv. ylipainoinen

Kalorimäärä ei ole ainoa ratkaiseva tekijä.

Terv. entinen ylipainoinen

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:

Tulevaisuuden toivo :D

Opettaja saa suoraa palautetta tyhmästä tylsyydestään kun ssss kirjoittelee vain nettiin.

Vierailija

Aamupalaa lukuunottamatta ruokavaliosi on pelkkää hiilaromössöä. Ei ihme, jos kroppa turpoaa tollaisella. Ei kaikki perustu vain kaloreihin. Mikset korvaa noita proteiinilla ja kasviksilla jos laihtua haluat?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat